Gavekort Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Hei. Jeg får ikke koblet meg på et PEAP WPA-nettverk og klarer ikke å finne noen skikkelig guide på nettet. Er det noen som vet hvordan jeg kan utføre dette? Nettverket er kablet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Med eller uten GUI? Med NetworkManager er det ganske rett frem å koble til PEAP-nettverk så lenge du vet hvilket sertifikat du trenger og hvor du finner det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2012 Fersk Arch-install. Har ikke Networkmanager eller noen ting, kun fungerende drivere og wpa_supplicant. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Sjekk eksemplene på die.net. Bland sammen trådet nett fra siste eksempel og PEAP+sertifikat fra noen av de andre eksemplene. Og så satser jeg på at du vet hvilket sertifikat du trenger. Endret 24. mai 2012 av endrebjo Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 kan anbefale wicd hvis du ikke makter å leke med wpa_supplicant Lenke til kommentar
stakkpekern Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Du trenger ikke tenke på wpa før du er på trådløst nett, Networkmanager(nm-applet) er veldig fin og lett å sette opp, hvis du ikke vil sette opp wpa_supplicant selv. Hvis du har en helt fersk arch og bare skal på nett så er denne guiden fin : https://wiki.archlinux.org/index.php/Configuring_Network Archlinux er en svært godt dokumentert distro, du finner svar på det mest du lurer på på wikien eller forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå