Gå til innhold

Komplett: merkelig tolkning av forbrukerkjøpslov


Anbefalte innlegg

Handlet nytt hovedkort hos komplett.no som var dødt ved ankomst, kortet ble returnert for akkurat en uke siden og har ligget på vent hos komplett siden mandag, sendte mail til komplett og spurte hva som skjer og minte dem samtidig på Lov om forbrukerkjøp §§ 29-31

 

...Hvis selgerens avhjelp vil medføre at

forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen...

Det stemmer at det er 7 dager fra vi mottar varen her hos oss, og som du sier så er denne mottatt 25.8 det er da altså 3 dager siden idag. Pr.idag behandler vi returer som kom inn til oss den 21.8 så det er da 3 virkedager til vi skal behandle din retur som da er innenfor denne fristen på 7 dager.

Nå er da virkelig en uke 5 virkedager, er det ikke da litt rart at de argumenterer med at 6 virkedager er innenfor fristen i loven?

 

Og er ikke jeg like fullt avskåret fra å bruke varen selv om den ligger hos posten enn om den ligger på lageret til komplett (komplett anbefaler selv at man bruker norgespakke til retur)?

 

Nå er jeg klar over at en uke er uforholdsmessig lite når en pakke skal 2 ganger gjennom posten, men det er da vittelig ikke noe unnskyldning for å si at en uke har 7 virkedager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...