Gå til innhold

Diablo 3: Inferno - Tips og triks?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Spiller Barbarian som akkurat gjorde meg ferdig med Hell igår. Fikk såvidt testet litt inferno, og her er min oppfatning så langt:

- Minions har ikke så mye mer HP enn Hell

- Champions har en del mer HP

- Damage til minions og champions er helt hinsides

 

Jeg har rimelig bra gear, men må nok stacke en del ekstra resistance. Igår var det derimot ikke resistance som var problemet fordi jeg møtte på en gul elite som var "horde arcane enchances plagued jailer", nede i en bitteliten kjeller. At de hadde mange spells spilte jo ingen rolle, for med normal attacksene dems ble jeg one-shottet.

 

Har langt ifra gitt opp, men det er veldig mye syting fra barb forumet hos Blizzard på at vi blir for eid. Blizzard kommenterte med noe sånt som "overlevelsesevnen til barbarians kommer fra enorme health-pools kombinert med self-healing abilities". Revenge som er den beste self-healen har tidligere vært OP fordi den healer for 5% av totalt HP for hver enemy man hitter med den, og den proccer 15% av gangene du blir hittet (30% med rune). Dette hjelper jo lite når de hitter for 40% av HP hver gang de slår :p

 

"Giant health pool" blir også litt feil da slik jeg ser det har jeg ingen grunn til å skulle ha mer vitality enn wizard eller andre classes. Skulle ønske vi hadde en passive som var "10% of armor counts as vitality", istedenfor har vi motsatt "100% vitality added to armor"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Giant health pool" blir også litt feil da slik jeg ser det har jeg ingen grunn til å skulle ha mer vitality enn wizard eller andre classes. Skulle ønske vi hadde en passive som var "10% of armor counts as vitality", istedenfor har vi motsatt "100% vitality added to armor"

Barbarian og Monk tar 30% skade enn de andre klassene også såvidt jeg har skjønt. Mitt tips til deg vil være å farme litt bedre gear på slutten av Hell. Har en kompis som spiller barbarian på Nightmare og han møtte ikke store problemer før i act 2.

Lenke til kommentar

Normal-slutten av hell gikk helt greit uten problemer for meg, det er først nå ting har spisset seg til :)

 

Og det med barb/monk tar mindre dmg tror jeg bare gjelder inferno på hardcore. Ikke sikker, men mener det er det jeg har hørt :)

Lenke til kommentar

Har hørt lause rykter om at physical resistance og resistance til elements er en bedre vei å gå enn armor og vit stacking. Kan ikkje akkurat bekrefte teorien, men har lagt om gearet mitt på WD til skjold og meir resistance, og no går championpacks iallefall litt lettare ned på inferno. Dog kun act1 då eg mangler altfor masse dps til at butcher går ned. FAtter ikkje korleis folk kommer seg til 20-30k damage og meir. Får ikkje våpen, og AH er fullstendig utprisa på gode våpen. ^^

Lenke til kommentar

Ja jeg stacker mer og mer resistance selv, følger med på AH og håper på en god deal i ny og ne ^^

 

Har i øyeblikket 70.5% mitigation fra armor, og 31% fra resistance (physical), som burde bli 79.6% mitigation. Sammen med nesten 40k HP får jeg fortsatt ræva mi servert hvis jeg møter noen harde packs.

 

EDIT: og jeg skjønner heller ikke hvordan folk får stacket så mye gear, har sett barbs med godt over 8k armor (jeg har 7k med 70% mitigation), 600 resistance til hver class (jeg har under 200), og samtidig rundt 25k DPS (jeg har 11k buffet). Det er jo helt insane :p

 

Vel vel, får se om jeg finner meg noen gode items, resistance er bra men hvis jeg ofrer for mye vitality så føles det så risky

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Ja, men som sagt så kunne jo det like greit vært gjort med at vi fikk 30% mer HP for hver vitality man tok. På den måten ville "giant health pool" vært litt mer synlig. Var bare det jeg mente.

 

Da har jeg spilt litt mer, har skaffet krona, og drept en range av forskjellige champions. Begynner å gå "greit" selv om jeg naturligvis dør en del. Må bruke 2 defensive spells (ignore pain og revenge spammes), og 2 harde offensive spells (wrath of the berserker og earthquake), og så blir det bare et DPS-race hvor jeg passer på å ikke bli frozen/stå i desecration/laser.

 

Det som er litt synd er jo at dette er 2m cooldown spells, så er jeg i huler hvor champion packs kommer tettere enn det så sliter jeg ^^

Lenke til kommentar

Det er min erfaring for øyeblikket med inferno også. Klarer jo ikke trash engang uten å bruke alt av cooldowns og pots. Og selv da skal jeg være forsiktig når jeg puller.

 

Kompisen spiller DH og han gjør det mye bedre, har vesentlig mer DPS og mister jo ikke all dmg når han kiter.

 

Blir nok farm fra cathedral->butcher noen ganger senere idag så får vi se om jeg roller noe heldig. Har rundt 600k gull men det holder jo ikke til en dritt på AH. Ser også barbs med dobbelt så mye strength som meg uten at jeg fatter hvordan de har klart å stacke så mye. Virker som act 2 er et mye mer DPS-race enn act 1, det nytter ikke å overleve/tanke, så da må du bare sette alle kortene på at du har drept alt som beveger seg før de har tatt deg.

Lenke til kommentar

Som Barbarian i Inferno trenger man mye defensive stats. Act 1 er forholdsvis lett så lenge man har ok gear, trenger ikke noe supert, men ~50k hp, 7000 armor og 100-200 all resist og physical resist + ~10-12k dps så skulle det gå greit, blir litt close på The Butcher så må være så mye som mulig i melee range.

 

Holder på med Act 2 nå, fikk store problemer men la om til en litt mer defensiv build og kjøpte et bedre våpen for å kompensere for det. Har nå 69k hp, 10372 armor , 457 physical resistance og 200 all resist og 13k dps med buff. Skulle gjerne vært nærmere 20k dps og 4-500 all resist, men gearet koster jo millioner.

 

Merket ekstremt stor forskjell på 7k armor og 10k armor, tror armor og resist stacking sammen med en grei health pool for maks effekt av Revenge og Furious Charge er veien å gå, prøver å ha minst 100 str og 100 vit i hver slot i tilegg til minst en defensiv stat (armor, resist,+life% etc). Prøver å ha ca like mye str som vit, ligger på rundt 1500 på begge to. Klarer å ta de fleste elite packs i act 2 nå, men står over waller frozen arcane enchanted fast og lignende.

 

War Cry med Impunity er must. Bruker Nerves of Steel, Tough as Nails og Superstition for å få maks armor.

 

Enchantress er beste follower etter min mening, hun har en 15% armor buff og en veldig bra aoe CC, pluss en aoe knockback.

Lenke til kommentar

Som Barbarian i Inferno trenger man mye defensive stats. Act 1 er forholdsvis lett så lenge man har ok gear, trenger ikke noe supert, men ~50k hp, 7000 armor og 100-200 all resist og physical resist + ~10-12k dps så skulle det gå greit, blir litt close på The Butcher så må være så mye som mulig i melee range.

 

Gjort meg ferdig med act 1 nå, etter nok forsøk på Butcher til at drop-buffen min akkurat fikk tid til å utløpe. Jeg hadde hørt at defensivt var the way to go, så jeg kom til butcher med omtrent 39k hp, 5k armor, 5,8k dps og ca 220 i snitt resistance (266 i fire res).

 

Da hele gulvet omtrent brant når jeg hadde ham på omlag 40% etter å ha gjort mye strategisk riktig, la jeg om til litt mer offensive items. Gikk fra sword'n'board til two-hander, og hadde da lavere snitt res men 275 fire res, 7,5k dps, 4k armor og 37k hp. Det var også da ekstremt tight. Da jeg klarte ham hadde jeg ham stående på ca samme sted hele kampen gjennom, noe som var ganske krevende, og jeg måtte stå i flammene de siste prosentene. Forøvrig hadde jeg også ganske defensivt specc, ikke særlig bra til butcher. Frenzy med sjanse for stun, leap med stun, ignore pain med life for damage dealt, revenge med høyere proccsjanse, war cry med impunity (høyere resist) og wrath of the berserker med insanity (den siste er vel den eneste offensive). Av passives hadde jeg nerves of steel, superstition og boon of bul-kathos.

 

Act 1 lar seg altså gjøre med ganske mye dårligere gear enn det som anbefales, men da er det tight, og det kreves en del kiting mot de fleste elite-/championpacks. Jeg har porta inn og ut av en del dungeons mange ganger, og tp'a mye tilbake til healer. Men er ganske fornøyd med å ha downa alt opp til og med act 1 på inferno solo på inferno, stort sett med 5 stack av buffen på bossfights, på 52 timer total played og med ganske så crap gear.

 

Fatter ikke helt hvordan dere når de statsa som anbefales for barbs, men kanskje jeg skjønner det om jeg begynner å kikke mer på dyre items på ah :|

Lenke til kommentar

Jeg har vel farmet butcher (dvs, alt opp til han og), en 12-13 ganger på inferno for å skaffe gold. Dropper noen rævva legendary items, som folk av en eller annen grunn kjøper, samt hvis man har flaks, ringer eller annet med +attack speed, som vel er det mest innbringende man kan finne.

Lenke til kommentar

Tok alt fra skeleton king opp til butcher nå, sklir igjennom som smør. Har stacket litt ekstra magic find og har nå 17k DPS med 8.2k armor og 34k HP ca. I tillegg har jeg også rundt 500-600 resistance to all.

 

Act 1 vil jeg si er veldig lett nå, kun noen få champion packs som får meg ned.. Det er derfor det er så latterlig at på act 2 blir jeg fortsatt eid. Veldig eid. Selv minions sliter jeg med, prøvde å poppe alt for å ta en champion pack, men fikk ikke ned noen av de til halvt HP før det smalt. Det var med 46K DPS pga wrath of the berserker.

 

Er helt ville tilstander, må stacke ganske mye mer HP regner jeg med, men da trenger man flere millioner på AH, så blir mer farm av act 1 skjønner jeg ^^

Lenke til kommentar

Barbarian er veldig vanskelig å spille i Inferno. Iforhold til andre classes.

Du har 2 måter å gjøre det på(I mine øyner)

Den ene er CD Kiting, så enkelt som at du venter på å få de gode skillsene dine med høy Cooldown på. Og nuker i noen sekunder å springer.

MEN DU MÅ HA MYE HP! Ikke stack strength.

 

Den andre er å bare drepe litt å litt, også revieve - drepe, men det koster penger... mye penger:p

 

Og for all del, gå defensive!:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...