HesteHoven Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Hei. Jeg har i det siste slete fryktelig med tung pust om kvelden. Jeg har veldig svak astma i følge en lungespesialist. Jeg fikk noen medisiner men det var usikkert om det trengtes. For rundt en måned siden våknet jeg litt etter jeg sovnet av at jeg stoppet å puste. Det var lett å trekke pusten igjen når jeg først våknet. Dette gjentok seg rundt fire ganger sammen natten. Det var vert veldig av og på med dette, men de siste fem nettene har jeg hatt det hver gang. Jeg har følelsen av knytninger i magen og brøst og trang hals. Jeg føler jeg ikke får trekket pusten dypt nok når jeg puster inn. Jeg tror selv det er noe psykisk med tanke på at jeg har vert hos lege, som sa det var nok ikke farlig. Jeg tok noen blodprøver for å se om jeg har noe allergier eller liknende. Jeg merker selv jeg blir en smule tungpusten av diverse sterke mater og drikke med kullsyre som for eksempel cola. Er det noen som har opplevd noe likt det jeg opplever? Burde jeg gå til legen igjen for en ny sjekk? Mvh. HesteHoven. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Hvis du sliter med pustestopp kan du via lege/sykehus få CPAP pustemaskin. Jeg ville dratt til legen for ny sjekk og fått henvisning til sykehus for å få testet oksygenopptak under søvn osv. https://en.wikipedia.org/wiki/Continuous_positive_airway_pressure Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå