Gå til innhold

Jeg hater å jobbe, hjelp!

Anbefalte innlegg

Må nok si at du er litt på villspor her SnK18, For det første så blir jobb i butikk evig kjedlig, dagene er nett like dagen lang, Skal mye til for at du får variert nok arbeid for at det ikke skal bli kjedlig.

Men jeg vil anbefale deg en type "vekter" jobb. Der har du mye forskjellig arbeid, samtidig så de betaler greit nok for en deltidsjobb. Er enkelt å få jobb. Det ser virkelig ikke bra ut på din CV at du bytter jobb flere ganger i året, det sier veldig mye om deg som person, og en bedrift gidder virkelig ikke og ansette deg viss de tror at du slutter etter en mnd og to.

Du må virkelig ta deg sammen og bare bite det i deg. Du sier at du er lat men du er glad i å trene? Tror muligens ordet du leter etter er bortskjemt. No offence SnK18 men voks opp og bit det i deg. Jeg jobbet 1 år som lagergutt på Rimi, det arbeidsoppgavene mine var rullering av varer og plassering av varer. jobben suger men betalinga er ok og du er en erfaring rikere! :)

Jeg er enig i at det ikke ser bra ut på CVen hvis jeg bytter jobb nå med en gang, men jeg har bare jobbet der i ca. 1 måned deltid og 1 uke heltid. Begynte å slite fra dag 1, så det sier at det ikke er den rette jobben for meg ihvertfall. Jeg vurderer nå å søke jobb på klesbutikker, life, gamestop o.l men det kan jo hende det blir kjedelig også? Rydde litt, og bare stå stille i butikken hele dagen. Da går ikke tiden akkurat fort da... Men da føler jeg at det er mindre stress og mindre arbeid. Føler at jeg må stå på hele tiden og da blir jeg bare sliten og lei. Det er jo tross alt 8 timer med bare rydding. Jobben er bare ikke min ting, jeg gruer meg jo hver dag.

Jeg skjønner at det kan virke som jeg er bortskjemt, men alle vil jo trives på jobben. Det er ikke noe gøy å sitte hele dagen og tenke og grue seg til neste dagen allerede på vei hjem fra jobben.

Det eneste positive jeg kan gjøre, er å gjøre som du sier. Bite tenna sammen.l hvis jeg finner en som jeg tenker at jeg kommer til å elske, så slenger jeg inn en søknad! men det får jeg se på :)

Jeg tviler på at du finner det så veldig mye mer givende enn en dagligvarebutikk. Når du jobber i en klesbutikk går faktisk mesteparten av tiden på å brette klær og ordne opp i rotet kundene lager når de prøver klær i butikken. Helsekostbutikker er ofte små, trange butikker som kan bli en litt "kvinnelig" arbeidsplass for en som interesserer seg for spill -og elektrobutikker, og det er utrolig vanskelig å få seg jobb i spillbutikker som Gamespot, Games osv. Her er det mange som vil jobbe.

Poenget er at dersom du hater å jobbe i en dagligvarebutikk blir du neppe å finne lykken i andre butikker.

Edit: skrivefeil.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SnK18:

Jeg tror ditt største problem er at du rett og slett har litt for høye ambisjoner om deg selv. Du skriver det jo selv, du har 3 år vgs, ingen kurs i noe som helst osv. Og det blir du ikke akkurat Helikopterpilot av, eller intensiv-lege for den saks skyld.

Du må bite det i deg, du har ingen utdannelse, men sjansen for å få seg en artig og givende jobb er fremdeles der, du må bare g i d d e! Du må ikke ha den derre instillingen at "Nei, dette er for kjedelig for en kar som meg" eller "gjeeesp** Hvorfor gidder jeg dette??" Du må komme deg ut å gjøre noe med det!

Skaff deg en jobb, å lær deg å like den! Alt blir mye kjekkere etter hvert når du vet hvor ting i butikken er, hvordan man bruker kassa på en mer effektiv måte, og når du faktisk begynner å få litt kompetanse innenfor det du driver med.

Selfølgelig må det være noe du liker å drive på med, men om man blir for kresen uten utdannelse, så ender det som oftest i ditt tilfelle, at du har en jobb i to uker, så gidder du ikke mer.. Og på to uker lærer man ikke nok til at man faktisk i det heletatt har SJANGS til å like det man driver med!

og til deg Sinwo.........:

Jeg er hvertfal glad for at SnK18; hvertfal PRØVER å skaffe seg en jobb og dermed har en litt annen holdning...... en den som det virker som om du har.., Og dermed velger å prøve, istedenfor å gå rett på trygdekontoret til NAV.

Nå er det tross alt et kontor som vi som faktisk har jobb (å betaler sinnsyke summer i skatt!!) driver.

Dette kontoret er der for å hjelpe folk som av en eller annen helsemessig årsak ikke kan jobbe... Desverre så viser det seg gang på gang at dette kontoret nermest støtter flere late norske drittunger som rett og slett er for lat til å gidde å jobbe, enn at de støtter de som virkelig har bruk for, å trenger det... Det gjør meg heise forbanna, de som sitter hjemme hos mamma dagen lang - spiller WoW (o.l) og ikke gidder å jobbe, skulle vert sent 2 -3 år rett i forsvaret...

Endret av Skipstrixy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at en jobb i helsekost- eller klesbutikk vil bli veldig mye mer spennende. De jobbene går ut på nesten akkurat det samme. De befinner seg bare i et annet lokale. Du må lære deg å fokusere på de tingene som ikke er så ille ved jobben. Mens du rydder, kan du lage små utfordringer for deg selv for å ha noe å fokusere på. Hvor effektivt kan du legge varer i hyllene, hvor mange kan du stabel i høyden, osv. Hvis du liker tall, kan du prøve å regne ut antall hyllemeter, antall varer, vekt og liknende mens du rydder. Du sier at du liker trening, så da vet du omtrent hvor mye av de forskjellige næringsstoffene som er optimalt å spise på en dag. Lær deg hvilke varer som inneholder mye proteiner, kabohydrater og andre stoffer. Hvilken vare har mest av et spesielt stoff? Prøv å finne optimale kombinasjoner av måltider du kan finne i butikken for å dekke næringsbehovet ditt. Bli flink i jobben din og det du driver med. Etter hvert begynner kanskje kollegaene dine å spørre deg om ting de ikke vet i forhold til jobben. Da er det en god følelse å kunne svare helt korrekt.

Jobben din er antakelig ikke noe verre enn alle andre jobber som folk på dinalder og med din utdannelse kan skaffe seg. Selv har jeg en jobb som varierer litt. Av og til er det så gudsjammerlig kjedelig at jeg vil slå meg ihjel i en vegg, mens andre ganger må jeg stå en hel dag og gjenta en og samme ting til hundrevis av dumme kunder. Noen ganger har jeg selskap, mens andre ganger er jeg helt alene på posten min. I dag sto jeg uniformert 3,5 timer på en post i umenneskelig varme i sola, der jeg ikke gjorde noe annet enn å hilse på kunder og peke i den retningen de skulle gå i. Men likevel får jeg tida til å gå. Selve jobben var kjedelig, men jeg fikk tid til å se meg rundt, studere trafikken rundt meg og tenke litt over livet mitt, altså sånne ting som jeg ikke har anledning til ellers. Poenget er at du må lære deg å bare være der og føle deg tilfreds uansett hva du driver med. Ikke tenk på hva du skal gjøre etter jobb. Det kommer når det kommer, bare konsentrer deg om det du gjør akkurat når du er på jobb.

Jeg pleier også å tenke at det er så deilig når jeg endelig er ferdig og er på vei hjem og kan ta meg en velfortjent pause. Det føles bra å ha gjort noe nyttig. Hvis jeg ligger på sofaen en dag og ser på TV eller film, så får jeg ingenting igjen for det etterpå. Har jeg vært på jobb, så har jeg i hvert fall kommet meg ut og gjort noe konstruktivt. Jeg har fått arbeidserfaring, vært god i jobben min og vil få betalt senere.

Endret av Zarac
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Utdanning er gratis i Norge. Mange ungdommer i Europa har ingen jobb å gå til, men ønsker desperat en (Spania har 40% arb.ledighet blant unge). I mange andre land koster utdanning alt for mye, slik at kun de rike har råd til å gå på skole. Her i Norge får du gratis utdanning, uansett. Det betyr at du kan få den kompetansen til å gjøre akkurat den jobben du ønsker å ha. Det er kun du selv som har bestemt at du vil være ufaglært og jobbe med noe du ikke trives med, så suck it up, og kom deg på skolebenken.

:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er bare tenåring og har ikke jobb men har hatt jobbuke og jeg synes det er fantastisk gøy. Da har man ikke lønn en gang men jeg liker det. Jobbet på matbutikk uten ansvar for en viss ting som du da. Satte på plass varer og vasket smågodthyllene etc.. Koste meg. Men tror arbeidsmiljøet har mye å si. Der jeg jobba jobber det bare folk med et konstant smil på munnen. Alle ler og har det hyggelig. Blir ikke akkurat verre av at sjefen selv stadig ler så man hører det i hele butikken. På pauserommet er det bare latter og morsomme historier. Det tror jeg har mye å si. har vanskelig for å forestille meg hvordan det er uten men det kan umulig være så gøy.

Til å "bare være tenåring" har du faktisk fått med deg det mest essensielle i en hvilken som helst jobb!Er det slikt miljø på arbeidsplassen burde man sette pris på det.Det er etter min erfaring(er 36 år nå) sjelden det er slik på de fleste arbeidsplasser.Det som ofte går igjen er kjipe sjefer, men hyggelige kollegaer.Du ser ut til å ha greid å skaffe deg begge deler.Nyt det.

Garanterer at det ikke skjer på neste jobb!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tenk penger og hva du kan kjøpe for dem. Det hjalp meg gjennom noen kjedelige jobber å tenke på hva jeg skulle gjøre med lønna.

Samme her. Jobbet i sommer på et samlebånd og arbeidet var vanvittig tafatt. Gikk i 8 lange timer å regnet ut hva jeg ville tjene i løpet av sommeren og hva jeg skulle bruke de på. Prøvde også å finne ut av de store eksistensielle spørsmålene som har trollbundet mennesket siden tidenes morgen, uten noe nevnverdig suksess. Arbeidetsdagen gikk dog overraskende raskt, helt fantastisk hva man kan klare så lenge man drømmer seg vekk :green:

Lenke til kommentar

Har lest hele tråden og det virker som om det viktigste for trådstarter er fritiden (altså å maksimere tiden en ikke jobber) Da kan jeg anbefale å jobbe i nordsjøen eller å bli fisker. Masse penger og masse fritid.

Takler du ikke jobben du har nå og sliter så kan jo det føre til depresjon, angst, stress osv osv. Så her er det bare til å gå til lege/nav når du merker at det påvirker deg. Da er det opp til legen å vurdere alvorlighetsgraden på din sinnstilstand og da er jo det du sier og gjør hans eneste indikator som han bruker til avgjøre om han skal sykemelde deg. Så lenge du har jobbet 4 uker før du blir "syk" så får du 100% av lønnen din, mens du er syk. Det er jo ikke lov å oppfordre til ulovligheter her på forumet slik som å lure til seg en sykemelding. Og det gjør jeg heller ikke fordi jeg mener at det er opp til trådstarter i samråd med lege å bestemme seg for hvilke psykiske følger et langvarig hat og utmattelse på jobben fører med seg jamfør innleggene og tittelen til trådstarter.

Tok med den siste biten der fordi tidligere innlegg jeg har skrevet har blitt slettet fordi jeg visstnok oppfordret til trygdesvindel.. har du hørt på maken til feilaktige beskyldninger? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-239845

Mange gode innlegg her.

Etter min mening har det mye med innstilling å gjøre og det å selv gjøre jobben spennende og interessant.

Hva om målet ditt er å bli den beste ansatte firmaet har? Den beste kundebehandleren? Å la hver kunde gå hjem med et smil? Være rask å få ut varer, rydde, osv?

Om man utfordrer seg selv litt, så vil ting raskt kunne bli mer interessant i selv en kjedelig jobb og man vil få gode referanser fra arbeidsgiveren til neste jobb.

Jeg har sett litt på et program som heter Undercover Boss i USA og det jeg har lagt merke til er hvor stor yrkesstolthet mange i lavstatus yrker har og hvor opptatt de er av å levere ekte håndverk og gjøre en god jobb. Det imponerte meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...