Gå til innhold

Jeg hater å jobbe, hjelp!


Anbefalte innlegg

life is unfair, deal with it.

Alle jobber blir kjedlige etter kvart. Dei som er meir eller mindre "ok" selv i lengda, må du gjerne bruke 3-10 år på utdannelse.

Vil du leve gødt, må du jobbe. Eller kan du satse på å jobbe ca 25% stilling, leige ein liten, billig hybel og leve på nudler. Og bruke resten av tiden på wow, fotball eller whatever u like;)

 

Jeg har ingen utdanning og jeg har en jobb jeg elsker, og jeg kommer definitivt ikke til å bli lei av den. Utdanning er irrelevant for om man kan få en jobb man liker.

Då er du heldig. Det er 2-3 jobber i heile verden eg kan se for meg, som eg blir ikkje lei over tid... eller som blir ikkje rutine, rettare sagt.

Kas jobb er det du har? :)

 

Jeg jobber som systemutvikler. Så jeg sitter foran dataen, enten så utvikler jeg noe eller implementerer løsninger for kunder. Jeg har holdt på med data hele livet mitt, og med tanke på alle utfordringer jeg får i løpet av en dag så kan ikke jeg se for meg at jeg blir lei. Datafronten er under konstant utvikling, så det er alltid noe nytt å lære seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skaff deg en utdannelse!!! Da får du bedre, og mye mer intressange jobber... Husker når jeg sto i kassa på jysk og, jeg hatet det intenst! Hatet alt med det!

 

Blir mye bedre når man kommer seg litt i gang å har en utdannelse som man liker.

 

skaff deg en utdannelse!!! Da får du bedre, og mye mer intressange jobber... Husker når jeg sto i kassa på jysk og, jeg hatet det intenst! Hatet alt med det!

 

Blir mye bedre når man kommer seg litt i gang å har en utdannelse som man liker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg startet som heltid og hater det allerede..skolen er slutt og jeg skal jobbe for fullt i en stund. Vurderer faktisk å søke ny jobb. Alltid hatt lyst til å jobbe i en klesbutikk eller lignende. Liker ikke det å måtte rydde i 8 timer. Jeg vet det høres ut som klaging, men jeg må få det ut. Tanken på å komme hjem og må opp igjen til jobb neste dagen for å jobbe 8 timer igjen er vondt. Jeg kan jo søke på en jobb jeg virkelig vil ha imens jeg jobber og si opp hvis jeg får den? Da har jeg ihvertfall håp om å få en jobb jeg virkelig har lyst på. Hva mener dere?

Endret av SnK18
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har rett og slett det problemet at du er på feil plass...

Hva slags ting interesserer du deg for? Hva er det mest awesome du vet om? Finn ut hvordan du kan jobbe med det...

 

For min egen del er den eneste vettige jobben i verden jagerfly eller helikopterpilot (seriøst ment), men jeg tilfredsstiller ikke kravene så dermed jobber jeg i en produksjonsbedrift og kjeder meg dagen lang hva jobben angår. MEN, folkene jeg jobber sammens med er dritkule. Sjefene er så runde i kantene at de ikke kan sitte på en stol og det sosiale tilbudet i bedriften er ekstremt bra.

 

Om du ikke kan jobbe med det du vil så finn deg ihvertfall en plass hvor folkene er ok og ledelsen er kul med de ansatte... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har rett og slett det problemet at du er på feil plass...

Hva slags ting interesserer du deg for? Hva er det mest awesome du vet om? Finn ut hvordan du kan jobbe med det...

 

For min egen del er den eneste vettige jobben i verden jagerfly eller helikopterpilot (seriøst ment), men jeg tilfredsstiller ikke kravene så dermed jobber jeg i en produksjonsbedrift og kjeder meg dagen lang hva jobben angår. MEN, folkene jeg jobber sammens med er dritkule. Sjefene er så runde i kantene at de ikke kan sitte på en stol og det sosiale tilbudet i bedriften er ekstremt bra.

 

Om du ikke kan jobbe med det du vil så finn deg ihvertfall en plass hvor folkene er ok og ledelsen er kul med de ansatte... :)

 

Takker for svar... Jeg er på feil plass!

 

Jeg interesserer meg for trening og spill. Spill vet jeg er vanskelig å jobbe innenfor.

 

Men blir det ikke litt teit om jeg får meg en ny jobb nå, også sier jeg opp etter bare et par uker?

Fordi om jeg kan gjøre det, så gjør jeg det. Det er hvis jeg får meg den jobben jeg vil ha da. Jeg har lyst til å søke i en klesbutikk eller en spillbutikk.

 

Jeg sliter så innmari med å jobbe der jeg jobber nå... Har så lyst å få meg en ny jobb. Men det å få seg en ny jobb er vanskelig! Spesielt meg, siden jeg ikke har all verdens erfaring og utdanning.

 

Jeg kan vel søke ny jobb imens jeg jobber da?

Endret av SnK18
Lenke til kommentar

Du må ikkehøre på disse som sier at alle jobber er kjedelige, det er dem faktiske ikke.

 

I likhet med PeterPan01 så stortrives jeg i jobben min, og det er meget sjeldent jeg kjeder meg. Hvorfor? Fordi jeg hele tiden får nye utfordringer, nye muligheter og jeg jobber med noe jeg virkelig liker ( For de som lurer, så jobber jeg med drift av blant annet exchange, deploymentverktøy og en del div prosjekter).

 

Men, kontra mange jeg jobber med, så driver jeg med noe helt annet på fritiden, jeg skrur litt, lager roboter (sært, men sant), jeg elsker å sykle og ta bilder. Jeg holder meg bastant unna IT (bortsett fra når jeg må lese meg opp på ting) relaterte hobbyer som har med jobben og gjøre, dette minimerer sjansen for at jobben blir kjedelig også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må ikkehøre på disse som sier at alle jobber er kjedelige, det er dem faktiske ikke.

 

I likhet med PeterPan01 så stortrives jeg i jobben min, og det er meget sjeldent jeg kjeder meg. Hvorfor? Fordi jeg hele tiden får nye utfordringer, nye muligheter og jeg jobber med noe jeg virkelig liker ( For de som lurer, så jobber jeg med drift av blant annet exchange, deploymentverktøy og en del div prosjekter).

 

Men, kontra mange jeg jobber med, så driver jeg med noe helt annet på fritiden, jeg skrur litt, lager roboter (sært, men sant), jeg elsker å sykle og ta bilder. Jeg holder meg bastant unna IT (bortsett fra når jeg må lese meg opp på ting) relaterte hobbyer som har med jobben og gjøre, dette minimerer sjansen for at jobben blir kjedelig også.

 

Jeg tror jeg må finne meg en ny jobb. Jeg har jo ingen utdanning bortsett fra VGS. Jeg er redd for at jeg søker ny jobb, også blir det like skrekk. Jeg kan helt ærlig si at jeg er litt deprimert pga jobben nå. Gruer meg til jobb hver dag. Men hva slags jobb? Interessene mine er trening og spill. Jeg kan helt ærlig si at jeg er veldig lat, så kassemedarbeider kan høres litt digg ut, men hørt rykter om at det blir dønn kjedelig i lengden. Klesbutikk høres morsomt ut. Jeg tror jeg ville likt å jobbe i en klesbutikk eller en spillbutikk (siden spill er jeg mye interessert i) men disse jobbene har jeg hørt er vanskelig å få?

 

Tror jeg skal ta meg en tur noen av de dagene som kommer og søke en ny jobb... Får vel lete etter ledige stillinger på klesbutikker o.l

 

Lyst å ha det gøy på jobben!

Endret av SnK18
Lenke til kommentar

Jeg er bare tenåring og har ikke jobb men har hatt jobbuke og jeg synes det er fantastisk gøy. Da har man ikke lønn en gang men jeg liker det. Jobbet på matbutikk uten ansvar for en viss ting som du da. Satte på plass varer og vasket smågodthyllene etc.. Koste meg. Men tror arbeidsmiljøet har mye å si. Der jeg jobba jobber det bare folk med et konstant smil på munnen. Alle ler og har det hyggelig. Blir ikke akkurat verre av at sjefen selv stadig ler så man hører det i hele butikken. På pauserommet er det bare latter og morsomme historier. Det tror jeg har mye å si. har vanskelig for å forestille meg hvordan det er uten men det kan umulig være så gøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er bare tenåring og har ikke jobb men har hatt jobbuke og jeg synes det er fantastisk gøy. Da har man ikke lønn en gang men jeg liker det. Jobbet på matbutikk uten ansvar for en viss ting som du da. Satte på plass varer og vasket smågodthyllene etc.. Koste meg. Men tror arbeidsmiljøet har mye å si. Der jeg jobba jobber det bare folk med et konstant smil på munnen. Alle ler og har det hyggelig. Blir ikke akkurat verre av at sjefen selv stadig ler så man hører det i hele butikken. På pauserommet er det bare latter og morsomme historier. Det tror jeg har mye å si. har vanskelig for å forestille meg hvordan det er uten men det kan umulig være så gøy.

 

Skulle ønske jeg følte det sånn! Altså, noen er kule og hyggelige imens noen er ikke så kule og hyggelig hvis du skjønner. Jeg liker noen bedre enn andre. Så det kan variere litt. Men de fleste folka er greie, så jeg har ikke så mye på å klage på på den biten. Det at jeg mistrives har mest med at selve jobben ikke er helt min greie. Føler at jeg hadde passet mer inn i klesbutikk miljø. Tror jeg heller hadde likt sånne små butikker enn dagligvarebutikk. Jeg kjeder meg hele tiden og gruer meg til jobb hver eneste dag - noe som er veldig slitsomt psykisk.

Endret av SnK18
Lenke til kommentar

Først og fremst så bør du finne deg en jobb du trives i. Jeg anser meg særdeles uinteressert i å selge frukt og grønt, så jeg ville også gått lei av å jobbe i frukt og grøntavdelingen på en butikk.

 

Hva interesserer du deg for? Har du noe utdanning/kurs som kan være behjelpelig for å skaffe deg en jobb du kan trives i?

Lenke til kommentar

Først og fremst så bør du finne deg en jobb du trives i. Jeg anser meg særdeles uinteressert i å selge frukt og grønt, så jeg ville også gått lei av å jobbe i frukt og grøntavdelingen på en butikk.

 

Hva interesserer du deg for? Har du noe utdanning/kurs som kan være behjelpelig for å skaffe deg en jobb du kan trives i?

 

Enig... Jeg interesserer meg for trening og spill. Nei, har ingen utdanning/kurs som kan hjelpe meg... Eneste jeg har er 3 år på VGS. Vurderer jeg å søke meg ny jobb nå og heller prøve å få jobbe på en klesbutikk eller eventuelt en spillbutikk eller der de selger elektronikk f.eks gamestop, spaceworld, elkjøp, osv...

Endret av SnK18
Lenke til kommentar

Siden du interesserer deg for spill, kan kanskje en butikk som Elkjøp, Gamestop eller Spaceworld passe bra for deg ja. Og får du jobb her og trives er du kommet godt på vei.

 

Men jeg kan fortelle deg at ingen liker å jobbe. Man kan trives i jobben sin, og like å gjøre noe, men selv da vil det komme stunder hvor man bare skulle ønske at man kunne slutte, gi opp, ta ferie eller sove lenge. Det er da den lille stemmen med samvittigheten og fornuften skal fortelle deg at alle må jobbe, tjene penger for å overleve i dette samfunnet. Ikke alt i livet er morsomt, men du kan få mye gøy med pengene du tjener på en kjedelig jobb.

Lenke til kommentar

Siden du interesserer deg for spill, kan kanskje en butikk som Elkjøp, Gamestop eller Spaceworld passe bra for deg ja. Og får du jobb her og trives er du kommet godt på vei.

 

Men jeg kan fortelle deg at ingen liker å jobbe. Man kan trives i jobben sin, og like å gjøre noe, men selv da vil det komme stunder hvor man bare skulle ønske at man kunne slutte, gi opp, ta ferie eller sove lenge. Det er da den lille stemmen med samvittigheten og fornuften skal fortelle deg at alle må jobbe, tjene penger for å overleve i dette samfunnet. Ikke alt i livet er morsomt, men du kan få mye gøy med pengene du tjener på en kjedelig jobb.

 

Ja, det passer meg sikkert! Får vel ta en tur innom og levere CV og søknad. Men jeg har hørt at det er ganske vanskelig å få seg jobb i disse butikkene. Jeg har hørt at de fleste får seg jobb i de butikkene via bekjente. Men jeg skal prøve mitt beste!

 

Ja, jeg er enig i det du sier... Men jeg mistrives med jobben min... Jeg gruer meg hver eneste dag til å jobbe neste dag. Tenker på det hele dagen. Så jeg tror jeg trenger å få meg en ny en... Blir enten en spillbutikk, klesbutikk eller Life (helsekostbutikk, siden jeg er glad i trene osv.) Men er redd for at jeg ikke får en jobb. Vil bare ha en jobb som er litt slack, som ikke er altfor mye arbeid men ikke blir for kjedelig...Da hadde jeg trivdes.

 

Har noen her efaringer med butikken Life? Vurderer å søke jobb der.

Lenke til kommentar

Må nok si at du er litt på villspor her SnK18, For det første så blir jobb i butikk evig kjedlig, dagene er nett like dagen lang, Skal mye til for at du får variert nok arbeid for at det ikke skal bli kjedlig.

Men jeg vil anbefale deg en type "vekter" jobb. Der har du mye forskjellig arbeid, samtidig så de betaler greit nok for en deltidsjobb. Er enkelt å få jobb. Det ser virkelig ikke bra ut på din CV at du bytter jobb flere ganger i året, det sier veldig mye om deg som person, og en bedrift gidder virkelig ikke og ansette deg viss de tror at du slutter etter en mnd og to.

 

Du må virkelig ta deg sammen og bare bite det i deg. Du sier at du er lat men du er glad i å trene? Tror muligens ordet du leter etter er bortskjemt. No offence SnK18 men voks opp og bit det i deg. Jeg jobbet 1 år som lagergutt på Rimi, det arbeidsoppgavene mine var rullering av varer og plassering av varer. jobben suger men betalinga er ok og du er en erfaring rikere!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må nok si at du er litt på villspor her SnK18, For det første så blir jobb i butikk evig kjedlig, dagene er nett like dagen lang, Skal mye til for at du får variert nok arbeid for at det ikke skal bli kjedlig.

Men jeg vil anbefale deg en type "vekter" jobb. Der har du mye forskjellig arbeid, samtidig så de betaler greit nok for en deltidsjobb. Er enkelt å få jobb. Det ser virkelig ikke bra ut på din CV at du bytter jobb flere ganger i året, det sier veldig mye om deg som person, og en bedrift gidder virkelig ikke og ansette deg viss de tror at du slutter etter en mnd og to.

 

Du må virkelig ta deg sammen og bare bite det i deg. Du sier at du er lat men du er glad i å trene? Tror muligens ordet du leter etter er bortskjemt. No offence SnK18 men voks opp og bit det i deg. Jeg jobbet 1 år som lagergutt på Rimi, det arbeidsoppgavene mine var rullering av varer og plassering av varer. jobben suger men betalinga er ok og du er en erfaring rikere! :)

 

 

Jeg er enig i at det ikke ser bra ut på CVen hvis jeg bytter jobb nå med en gang. Begynte å slite fra dag 1, så det sier at det ikke er den rette jobben for meg ihvertfall. Jeg vurderer nå å søke jobb på klesbutikker, life, gamestop o.l men det kan jo hende det blir kjedelig også? Rydde litt, og bare stå stille i butikken hele dagen. Da går ikke tiden akkurat fort da... Men da føler jeg at det er mindre stress og mindre arbeid. Føler at jeg må stå på hele tiden og da blir jeg bare sliten og lei. Det er jo tross alt 8 timer med bare rydding. Jobben er bare ikke min ting, jeg gruer meg jo hver dag.

 

Jeg skjønner at det kan virke som jeg er bortskjemt, men alle vil jo trives på jobben. Det er ikke noe gøy å sitte hele dagen og tenke og grue seg til neste dagen allerede på vei hjem fra jobben.

 

Det eneste positive jeg kan gjøre, er å gjøre som du sier. Bite tenna sammen.l hvis jeg finner en som jeg tenker at jeg kommer til å elske, så slenger jeg inn en søknad! men det får jeg se på :)

Endret av SnK18
Lenke til kommentar

At det ikke ser bra ut på CV-en at du bytter jobb ofte? Vel, du kan jo rett og slett velge å utelate det fra CV, alternativt kan du forklare på eventuellt intervju eller søknad at du faktisk er på jakt etter en jobb hvor du kan engasjere deg, og det er derfor du søker den spesifikke jobben.

Lenke til kommentar

At det ikke ser bra ut på CV-en at du bytter jobb ofte? Vel, du kan jo rett og slett velge å utelate det fra CV, alternativt kan du forklare på eventuellt intervju eller søknad at du faktisk er på jakt etter en jobb hvor du kan engasjere deg, og det er derfor du søker den spesifikke jobben.

 

Nettopp! Tenkte at jeg skulle utelate det fra CV-en, imed at jeg egentlig har nettopp begynt der. Ja det med at jeg kan si at jeg jakter etter en jobb hvor jeg kan engasjere meg var ikke en dum ide! takk :)

Lenke til kommentar

Jeg tror din opplevelse av jobben avhenger veldig mye av dine egne forventninger og hva du gjør ut av den. Selv har jeg jobbet deltid ved siden av studier på lageret til en av de store elektronikkforretningene i ca 2 år nå, og jeg stortrives. Lønnen er helt ok, jeg har bedre tilbud andre steder men jeg trives i jobben jeg har nå og ser ingen grunn til å bytte.

 

Arbeidsoppgavene består i hovedsak i å utlevere varer til kunder samt håndtere reklamasjonssaker. Dette innebærer relativt ofte at jeg må stå og ta imot kjeft fra folk jeg ikke kjenner for forhold jeg ikke selv er skyld i. I tillegg må jeg rydde opp dritten folk kaster (du aner ikke hva Ola Nordmann tydeligvis anser som "elretur"). Jeg må hjelpe kolleger som tabber seg ut, og stå til ansvar når jeg selv gjør det samme. Og ikke minst må jeg hente ut plasma-TVer som står plassert i en tre meter høy hylle når det står 20 kubikk med hvitevarer og annet møl i veien.

 

Endel av arbeidsoppgavene gjør altså at dette bør kvalifisere til en drittjobb, men jeg trives som sagt. Det kommer ofte situasjoner som bryter med rutinene, som byr på utfordringer der jeg må drive problemløsning. Samtidig er det ikke en form for "ta-jobben-med-hjem"-problemløsning, slik at det ikke kommer i veien for studiene.

 

Det å engasjere seg i jobben på eget initiativ gjør veldig mye for arbeidstilværelsen, samtidig som det gjerne legges merke til høyere opp. Som del av en salgskampanje lot jeg blåkläder og vernesko være blåkläder og vernesko, tok på meg selgerstasen og sto en hel arbeidsdag i butikken og solgte strømabonnement til kunder isteden. Et herlig avbrekk i rutinen.

 

Om du bare går på jobb for lommerusket du tjener, slik at du skal ha råd til å betale neste måneds strømregning, ser jeg for meg at jobben blir kjedelig, samme hva. Men nå har jeg den fordelen at jeg kan finne nær sagt hva som helst inspirerende...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja som det står i tittelen, så hater jeg å jobbe... For å være helt ærlig, så tror jeg det har mye med at jeg er lat.

 

Du kan legge ambisjonene om å bli brannkonstabel på hyllen hvis det er slik du fremstiller deg selv.

det går mer i at jobben er kjedelig fordi det er en jobb på en dagligvarebutikk. Hadde det vært en utfordrene og spennende jobb hadde det vært en helt annen sak. Endret av SnK18
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...