Gå til innhold

Ikke-vestlig innvandring blir dyrere for Norge


Anbefalte innlegg

ABB er ein idiot som mislyktes med alt i livet, spilte wow og gjor ikkje ein dritt bortsett frå det. Case closed.

 

Og du oppnådde mindre enn wow-idioten og sitter på forum å sutrer. Case closed.

For du kjenner meg og veit kva eg har oppnåd?:)

Eg må beklage vis eg såra dine følelser og i min beskrivelse av ABB du kjente deg selv igjenn. Men prøv å dra noe positivt ut av det og heller forandre deg, så slepper du å ende i fengsel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei sann folkens!

 

Innvandring, flyktninger osv det er en del av verdens historie, jeg tror dere finne den beste løsning! Dere har alle her gode hjerter og dere bryr dere om andre.

 

Men jeg tenkte på de hjemløse i Russland. Dere aner ikke hvor forferdelig har de det!!! De er også menensker, mange av dem har høy-utdanninger, erfaring, men nå er de ute, uten mat, sovested, varm ... og de dør...

 

42ddbfcc3d04.jpg

 

7e53e6026d11.jpg

 

3fbc9aa30167.jpg

 

4a8fdd878f1e.jpg

 

Om vinteren kommer mange av dem dør ute hvert år(((((((((((((

Dette er grusomt. Hva kunne Vesten gjort for disse stakkarene? De er jo også om oss mennesker, har vi rett bare lukke øyene våre?

Endret av vestenersnill
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den store generalen i Nord-Korea kan bli sint på oss! Verdens beste land å bo i er Nord-Korea! Hele verden prøver å rømme til Nord-Korea!!! De sa den store generalen!!!

 

 

Der folket trenger ikke penger!

Der folket trenger ikke å betale skatt!

De trenger ikke biler!

De trenger ikke internett!

De trenger ikke noe!!!

Er du der bare syng og ros den store generalen!

Den store generalen kan redde deg fra alt!!!

Kan han den store generalen åpne litt grenser til Nord-Korea? Jeg vil flykte dit til det drømmelandet hvor store generalen beskytter alle som er i nød!

Han er så sterk og god, han tapper og flink! Han kan bare med ett slag knuse en tjukk vegg!

Lenke til kommentar

Fordi innvandrere fra fattige land vet hvor gode sosialordninger det er i Norge, og det utnytter de,

Vi utnytter jo dem, med relativt god samvittighet. Så vil noen protestere: "Jamen, vi har betalt skatt i alle år." (Det gjør de selv om de er 22 og lever på studielån.) Og det er riktig det, jeg har skattet siden jeg var 17 (med unntak av noen få år med skole og militærtjeneste).

 

Men det er vi som har laget et asylsystem som gjør dem til klienter, et system der de ikke får lov å jobbe selv om de vil, fordi da blir det vanskeligere å hive dem ut igjen...

 

Og når vi har dekket bordet kan vi vanskelig klage på at de forsyner seg. Det ville jeg gjort hvis jeg var fattig og noen et sted i verden sa kom her og få et godt liv, uten å stille krav.

 

Jeg har nevnt før den unge afrikaneren jeg traff på Fagernes, som så mange asylsøkere sto han en sommer og solgte jordbær. Han hadde vært her i flere år, han snakket godt norsk, hadde en kjæreste og ville gifte seg og stifte familie. Men fordi han ikke hadde fått godkjent asylsøknaden, fikk han ikke oppholdstillatelse, uten oppholdstillatelse fikk han ikke arbeidstillatelse, uten arbeid fikk han ikke lån, og uten lån kunne de ikke kjøpe seg bolig. Det betyr ikke at han ikke jobbet, han tok strøjobber rundt på gårder og sagbruk, men det ga ikke noen levelig inntekt , bare lommepenger. Så her hadde vi en vel fungerende, norsktalende og arbeidsom asylsøker som Norge foretrekker å ha gående på asylmottak og sosialstønad år etter år. For tenk om vi en dag kunne sende ham hjem og han var blitt integrert. Alle vet hva avisene ville skrive da.

 

Nei, bedre at de er en utgift, og at SSB forteller oss det. Da kan vi og myndighetene ha god samvittighet når vi hiver dem på dør igjen. Eller...?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Fordi innvandrere fra fattige land vet hvor gode sosialordninger det er i Norge, og det utnytter de,

Vi utnytter jo dem, med relativt god samvittighet. Så vil noen protestere: "Jamen, vi har betalt skatt i alle år." (Det gjør de selv om de er 22 og lever på studielån.) Og det er riktig det, jeg har skattet siden jeg var 17 (med unntak av noen få år med skole og militærtjeneste).

 

Men det er vi som har laget et asylsystem som gjør dem til klienter, et system der de ikke får lov å jobbe selv om de vil, fordi da blir det vanskeligere å hive dem ut igjen...

 

Og når vi har dekket bordet kan vi vanskelig klage på at de forsyner seg. Det ville jeg gjort hvis jeg var fattig og noen et sted i verden sa kom her og få et godt liv, uten å stille krav.

 

Jeg har nevnt før den unge afrikaneren jeg traff på Fagernes, som så mange asylsøkere sto han en sommer og solgte jordbær. Han hadde vært her i flere år, han snakket godt norsk, hadde en kjæreste og ville gifte seg og stifte familie. Men fordi han ikke hadde fått godkjent asylsøknaden, fikk han ikke oppholdstillatelse, uten oppholdstillatelse fikk han ikke arbeidstillatelse, uten arbeid fikk han ikke lån, og uten lån kunne de ikke kjøpe seg bolig. Det betyr ikke at han ikke jobbet, han tok strøjobber rundt på gårder og sagbruk, men det ga ikke noen levelig inntekt , bare lommepenger. Så her hadde vi en vel fungerende, norsktalende og arbeidsom asylsøker som Norge foretrekker å ha gående på asylmottak og sosialstønad år etter år. For tenk om vi en dag kunne sende ham hjem og han var blitt integrert. Alle vet hva avisene ville skrive da.

 

Nei, bedre at de er en utgift, og at SSB forteller oss det. Da kan vi og myndighetene ha god samvittighet når vi hiver dem på dør igjen. Eller...?

 

Geir :)

 

Nå er det jo ikke 'vi' som har valgt dette, ikke alle i norge stemmer for en politikk som vil ha mye asylflyktninger inn i landet. Et demokratisk flertall har valgt dette.

 

Så kjæresten hans har eller ikke jobb og kan skaffe lelighet? Da er de jo i selskap med mange andre som må leie her i norge da...

 

 

Men ja, er enig i at når politikken er slik at man kan komme og søke om støtte til alt mulig rart og oppholde seg her i åresvis uten og bli kastet ut, så benytter selvsagt fattige seg av dette.

Igjenn en byråkratisk og politisk treghet/uvilje som ikke får folk med avslag ut.

Lenke til kommentar

Løsningen på det er rask saksbehandling. Hvis det blir avslag, følger utsendelse raskt og effektivt. Det må da være bedre enn å ha folk gående og vente i ti år på å vite om de får bli eller ikke, og i mellomtiden gifter de seg, får barn og er dermed bortimot umulige å utsende. Blir det ikke avslag, altså at man har en gyldig grunn til å komme til Norge, kan man sette i gang med sitt nye liv raskt, med arbeidstillatelse etc.

 

I tillegg til lang saksbehandlingstid er det fryktelig enkelt å bevisst trenere en sak. De fleste begynner denne prosessen allerede når/før de kommer, ved å kaste alt av ID-papirer for at norske myndigheter ikke skal kunne identifisere dem, slik at de kan hevde de er fra et farlig område og for at det skal bli så vanskelig som mulig å sende dem hjem.

 

Og siden jeg vet at "tom waits" instinktivt kommer til å protestere mot dette, har jeg naturligvis dokumentasjon, selv om det burde være kjent for alle som ikke holder hendene for øynene:

 

http://www.aftenblad...ticle699167.ece

http://www.vg.no/nyh...hp?artid=529470

 

"Omtrent 6200 av de 6500 asylsøkerne som kom før 1. august i år, manglet pass eller andre reisedokumenter. Politiet har en langvarig jobb med å dokumentere hvem de er." - De påfører Norge unødvendig ressurssløseri allerede her.

 

"En god del av de eritreiske asylsøkerne har skåret, slipt eller svidd fingertuppene sine for ikke å bli identifisert ved fingeravtrykk." - Mangler ord for hvor langt de er villige til å gå for å lure oss, og multikulturalistene ønsker svindlerne hjertelig velkommen.

 

 

De går aktivt inn for å sabotere prosessen, og belønnes for det av et system som ikke takler situasjonen i det hele tatt. Vi vet at personene har ID når de går om bord på flyet, mens når de kommer til Norge har de plutselig ikke ID. De burde heller blitt avvist i flydøra og sendt tilbake på samme fly uten saksbehandling i Norge. Dette finnes det grunnlag for. Flyselskapet har faktisk ansvar for at den reisende har adgang i landet vedkommende reiser til, og kan ellers måtte besørge returen. Dette blir håndhevet i noen land.

 

 

 

Disse utspekulerte lurendreierne er det "tom waits" forsvarer i så varme ordelag. Hvis jordbærselgeren hans ikke hadde kastet passet sitt og gjort sitt beste for å lure norske myndigheter, ville saken hans vært avgjort for lengst. Kanskje med negativt utfall, men da hadde han i det minste ikke blitt så ekstremt knyttet til Norge at det ble forferdelig å reise.

 

Beklager på forhånd for at jeg kaller en spade for en spade. Det ligger i min natur.

Endret av Kalahari
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg oppfatter det slik at det som blir "forsvart" er vårt demokrati og verdisystem. At det samme systemet er så godt at det faktisk skaper dilemmaer ved at det like lett lar seg utnytte av noen lurendreiere, er dilemmaet som jeg tror vi alle strever litt med å takle på en hensiktsmessig måte. Men det betyr ikke at man skal føre hele verdisystemet vårt til skafottet, bare fordi vi frem til nå ikke har funnet fasit.

Lenke til kommentar

Det er ikke "noen lurendreiere", det er 95% av asylsøkerne.

 

 

 

95 %

 

 

 

Men godt forsøk på å redusere 95% til "noen". Av hver 10000 som kommer, prøver 9500 bevisst og systematisk å lure og bedra oss. Med all sannsynlighet også jordbærselgeren til "tom waits", som han synes så synd på og synes er en knakende kjekk og ærlig kar.

 

Greit med litt perspektiv, selv om det er et perspektiv man ikke liker? Jeg liker det heller ikke, men det er der.

Endret av Kalahari
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke "noen lurendreiere", det er 95% av asylsøkerne.

 

Men godt forsøk på å redusere 95% til "noen". Av hver 10000 som kommer, prøver 9500 bevisst og systematisk å lure og bedra oss. Med all sannsynlighet også jordbærselgeren til "tom waits", som han synes så synd på og synes er en knakende kjekk og ærlig kar.

 

Det er jo vi som legger opp til det selv med vår idiotiske snillisme...

 

Vi ville gjort det samme selv om vi var i samme situasjon som dem, så hvorfor langer du ut etter dem egentlig??

 

jeg tror jeg med ganske stor sikkerhet at 95% av alle etniske nordmenn hadde "utnyttet" systemet slik at det var økonomisk fordelaktig for dem.

 

Det er ikke noe galt med de aller fleste bare fordi de ønsker det beste for seg selv og sin familie... Og det er ikke noe galt med dem bare fordi de tilfeldigvis ble født inn i fattigdom og klarte å skaffe nok penger til flybillett til "drømmelandet" Norge !!!

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke 'vi' som har valgt dette, ikke alle i norge stemmer for en politikk som vil ha mye asylflyktninger inn i landet. Et demokratisk flertall har valgt dette.

Har du noen annen løsning enn demokratisk valg da? Jeg vet om en: Avskaffe grensene, men det er vel kanskje ikke det du ønsker.

 

Så kjæresten hans har eller ikke jobb og kan skaffe lelighet? Da er de jo i selskap med mange andre som må leie her i norge da...

Kjæresten hans, om jeg forstod ham rett, var vel i samme situasjon.

 

Men ja, er enig i at når politikken er slik at man kan komme og søke om støtte til alt mulig rart og oppholde seg her i åresvis uten og bli kastet ut, så benytter selvsagt fattige seg av dette.

Igjenn en byråkratisk og politisk treghet/uvilje som ikke får folk med avslag ut.

Jeg er jo blant dem som mener at dersom en integrert asylsøker får seg jobb så kan vi flytte ham/henne fra asylkøen til arbeidsinnvandrerkøen. Det tjener vi på.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Media er så flinke til å vinkle tingene i verste retning. De har ingen skrupler med å skrive 95%. Men når det skal konkretiseres videre nedover i artikkelen, skrives det;" hovedtyngden kommer fra Somalia, Eritrea og Irak"

 

Lurer på hvilket tall "hovedtyngden" er!?

 

Og hvis hovedtyngden kommer fra disse tre landene, har vel systemet vårt det samme å gjøre som forrige gang det ble litt hyl og skrik grunnet litt for raus åpenhet hos oss. Da gjaldt det mindreårige asylsøkere fra Afghanistan - og i løpet av noen uker fikk vi som tok vare på disse barna "inside information" som sa at tallet nå var halvert. Det hele handlet om den organiserte kriminaliteten som stod bak, og når de ikke så seg tjent med å sende ungene til oss, stoppet det hele opp på en naturlig måte. Så det er vel bare en liten endring hos oss som skal til, og ikke en hel omkalfatring av demokratiet vårt som skal til for at vi alle skal føle oss nok trygge sammen.

 

Fikk her forleden en pm fra en av disse ungene. Han som for tre år siden kom til oss som analfabet og ufaglært 14-åring - går nå i lære hos Toyota Østfold. Kan forøvrig slenge med at 99% av de nye landsmenn jeg for min del har med å gjøre, later til å være minst like god som meg selv. Det er 4%-poeng over bekymringsmeldingen på 95%. Så, legg heller merke til alle de små fremskrittene rundt deg, og ikke kjøp rått det som alle disse "livredde" "strømningene" i samfunnet forsøker å villede deg til å tro på.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Og siden jeg vet at "tom waits" instinktivt kommer til å protestere mot dette, har jeg naturligvis dokumentasjon, selv om det burde være kjent for alle som ikke holder hendene for øynene:

"tom waits" har til orientering flere ganger tatt til orde for at vi bør innføre en ordning der flyselskapene er pliktig til å samle inn identifikasjonspapirer ved ombordstigning, for så å dele dem ut igjen i passkontrollen. Har de ikke slike papirer ved ombordstigning så kommer de heller ikke ombord. Det ville hjelpe på det problemet.

 

"En god del av de eritreiske asylsøkerne har skåret, slipt eller svidd fingertuppene sine for ikke å bli identifisert ved fingeravtrykk." - Mangler ord for hvor langt de er villige til å gå for å lure oss, og multikulturalistene ønsker svindlerne hjertelig velkommen.

 

Vel, denne multikulturalisten synes at i slike fall bør folk nektes adgang. Identifikasjon bør være et krav. (Vel inneforstått med at i noen land er det vanskelig å få identifikasjon, fordi man ikke har fungerende offentlige myndigheter som kan utstede dem.)

 

 

De går aktivt inn for å sabotere prosessen, og belønnes for det av et system som ikke takler situasjonen i det hele tatt. Vi vet at personene har ID når de går om bord på flyet, mens når de kommer til Norge har de plutselig ikke ID. De burde heller blitt avvist i flydøra og sendt tilbake på samme fly uten saksbehandling i Norge. Dette finnes det grunnlag for. Flyselskapet har faktisk ansvar for at den reisende har adgang i landet vedkommende reiser til, og kan ellers måtte besørge returen. Dette blir håndhevet i noen land.

 

Helt enig.

 

 

Disse utspekulerte lurendreierne er det "tom waits" forsvarer i så varme ordelag. Hvis jordbærselgeren hans ikke hadde kastet passet sitt og gjort sitt beste for å lure norske myndigheter, ville saken hans vært avgjort for lengst. Kanskje med negativt utfall, men da hadde han i det minste ikke blitt så ekstremt knyttet til Norge at det ble forferdelig å reise.

 

Hva om han ikke var blant dem som hadde kastet passet sitt da, men kom fra et land det ikke var mulig å returnere ham til.

 

Beklager på forhånd for at jeg kaller en spade for en spade. Det ligger i min natur.

 

Det er helt greit å kalle en spade for en spade. Men noen ganger så krever jobben et annet redskap, og da er det dumt å fortsatt rope spade...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Disse utspekulerte lurendreierne er det "tom waits" forsvarer i så varme ordelag. Hvis jordbærselgeren hans ikke hadde kastet passet sitt og gjort sitt beste for å lure norske myndigheter, ville saken hans vært avgjort for lengst. Kanskje med negativt utfall, men da hadde han i det minste ikke blitt så ekstremt knyttet til Norge at det ble forferdelig å reise.

 

Hva om han ikke var blant dem som hadde kastet passet sitt da, men kom fra et land det ikke var mulig å returnere ham til.

 

Må bare bryte inn her altså....

 

Om de gjør dette så bør de i alle fall ikke kunne gå fritt her i samfunnet, det er jo ikke mulig å påvise hvem han er, og da er det dessverre kun ett alternativ.

 

Dvs. internering til de dauer... alternativt henging, men de finner sikkert et tau selv om de går lei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...