tom waits for alice Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Hvorfor vil du ha denne innvandringa? Er det fordi du er så "snill"? Er det fordi du vil at Norge etterhvert skal ligne mer på de landene disse asylfolka kom ifra? (Det siste ville være et paradoks, ikke sant?) Mange grunner blinc: 1. Ja, jeg er snill. (Tror jeg selv, da.) Og jeg synes at vi burde ha flere snille mennesker i verden, ikke som enkelte mener færre, i redsel for at de slemme ellers skal ta makten. Jeg tror at godhet kan være vel så kraftig som ondskap, om den brukes fornuftig. 2. Jeg tror på individet. Under de rette forhold kan alle individer skinne. En del innvandrere kommer selvsagt med en tung ballast, og vi gir dem flytevester istedet for årer og plass i båten. Vi lager klienter av arbeidsføre mennesker. 3. Jeg tror på frihandelens utjevnende effekt. Se på nettopp Kina. De driver butikk med Afrika, vi strikker gensere til dem. Hva tror du hjelper Afrika mest? Det er en god ting at polakker kommer til Norge og jobber. Slik får vi hjelp med konjunkturene, og Polen får hjelp med sysselsettingen. 4. Jeg er ikke opptatt av raser. (Jeg er opptatt av religioner, men det er en annen diskusjon.) Hudfarger er ikke primært et etnisk skille for meg, det er et individuelt ett. Når (hvis) mine sønner skal gifte seg er det helt greit at de har all verdens folkeslag å velge blant. Og jeg blir akkurat like glad for han som velger den søte blondinen med iPod på armen og hund, som hans som velger den svarthårede med aksenten og hund, som jeg begge møtte på min tur med vår lille valp i formiddag. 5. Jeg har lyst til å bosette meg i Toscana når jeg blir gammel. (Jeg er gammel alt, men det om det.) Hvordan skal jeg forvente å få immigrere i Italia hvis ikke italienerne får komme til Norge? Det mest hyklerske jeg vet er Sydenpensjonister som klager over innvandringen hjemme. 6. Et personlig hjertesukk: Alt for mange nasjonalister står meg politisk (utenom innvandringspolitikken) alt for fjernt til at jeg kunne funnet meg hjemme i deres rekker. Jeg er liberalistisk "av natur", og det forplikter. 7. Vi har et kunstig skille mellom de vi "må" ta imot (asyl, flyktninger) og arbeidsinnvandrerne. La dem havne i samme køen (ikke bokstavelig talt). Nemlig "du må jobbe for føden her i landet"-køen. Sett asylsøkere rett i arbeidskøen, ikke passive på mottak, og har de fått jobb og lært språket før de får asyl, så greit for meg. Da kan de få bli i alle fall. (Svært forenklet.) 8. Jeg tror som flere her at verden er på vei mot et globalt fossefall (ikke i negativ forstand, selv om det renner nedover.) Jeg ser ingen grunn til at vi skal leke kjerringa mot strømmen og prøve å svømme oppover den samme fossen. Jeg har flere, men ikke mer tid til å skrive denne posten. Så dette får være en start. Geir 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Og siden når skal vi ha overskudd overalt? Norge er ikke et AS Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Og siden når skal vi ha overskudd overalt? Norge er ikke et AS Så vi kan bare drive ting med underskudd og hoppe i havet når pengesekken går tom da ? 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Og siden når skal vi ha overskudd overalt? Norge er ikke et ASOm vi ikke skal gå med overskudd på et område må vi ha en god grunn til det. Hvilke gode grunner er det så man klarer å stable på beina for den store ikkevestlige innvandringen?-At man ønsker mere kriminalitet? -At man ønsker flere voldtekter? -At man ønsker at Oslo skal få muslimsk flertall innen noen tiår? 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Om noen tiår så er det andregenerasjons innvandrere som er majoriteten og det er ytterst sjeldent noen problemer med dem. Norge har andre inntekter, det er bare det at de ikke tjener penger som er problemet. Jeg forsvarer ikke innvandring i dette tilfellet, og jeg ser at vi er nødt til å ha en bedre integreringspolitikk, men jeg er ingen motstander av multikulturalisme og innvandring. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Og siden når skal vi ha overskudd overalt? Norge er ikke et AS Så vi kan bare drive ting med underskudd og hoppe i havet når pengesekken går tom da ? Vi trenger ikke ha overskudd overalt for at totalen skal være positiv. Det er det faktisk nesten ingen bedrifter som har heller. Noen utgiftsposter som ikke genererer direkte inntekter er sannsynlige i et hvert regnskap. Geir Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Vi trenger ikke ha overskudd overalt for at totalen skal være positiv. Det er det faktisk nesten ingen bedrifter som har heller. Noen utgiftsposter som ikke genererer direkte inntekter er sannsynlige i et hvert regnskap. Men om det kun er en utgift bør det gi oss som folk en annen verdiøkning.... At jenter ikke kan føle seg trygge på kvelden er jo en fin verdiøkning må jeg si... Lenke til kommentar
blinc Skrevet 24. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2012 Og siden når skal vi ha overskudd overalt? Norge er ikke et AS Nei, vi kan gjerne gå i mye minus slik at arbeidsledighetstrygda forsvinner.. Betale for doktoren selv er også kult. Lenke til kommentar
marinated Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Og siden når skal vi ha overskudd overalt? Norge er ikke et ASOm vi ikke skal gå med overskudd på et område må vi ha en god grunn til det. Hvilke gode grunner er det så man klarer å stable på beina for den store ikkevestlige innvandringen?-At man ønsker mere kriminalitet? -At man ønsker flere voldtekter? -At man ønsker at Oslo skal få muslimsk flertall innen noen tiår? Var ikke klar over at Breivik var innvandrer, men okay. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 OK, så da konsentrerer vi oss utelukkende om menn fra 25 til 60 år. Sorry, kvinner, dere får finne et annet land. Vi legger ned all utdanning, kaster ut alle NAV-brukere, kaster ut syke og eldre og kan like gjerne drepe funksjonshemmede. Problemet blir at vi bare kan drive firmaet i 35 år, for vi kan jo ikke importere ny arbeidskraft - det fører jo til underskudd! Noen som klarer å pønske ut poenget i denne posten KANSKJE? 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 At jenter ikke kan føle seg trygge på kvelden er jo en fin verdiøkning må jeg si... At barn blir påkjørt på skoleveien er en "verdiøkning" av bilisme. At folk får hudkreft er en "verdiøkning" av solskinn. Det er lett å lage eksempler på at regnskap gjøres opp med noen minusposter. Men det får oss ikke til å forby bilisme, eller å slutte å like solskinn. Det får oss til å lage trafikkregler, lære barna trafikkvett og å bruke solkrem og skyggelue. Voldtektsbølgen er ikke en god ting. Men den er et argument for å bekjempe voidtekt og middelaldersk kvinnesyn, ikke for å forby innvanndring. Geir 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Og siden når skal vi ha overskudd overalt? Norge er ikke et ASOm vi ikke skal gå med overskudd på et område må vi ha en god grunn til det. Hvilke gode grunner er det så man klarer å stable på beina for den store ikkevestlige innvandringen?-At man ønsker mere kriminalitet? -At man ønsker flere voldtekter? -At man ønsker at Oslo skal få muslimsk flertall innen noen tiår? Var ikke klar over at Breivik var innvandrer, men okay. Vet at logikk ikke er enkeltes sterke side, men her må noen ha etterlatt PC innlogget for at andre kan more seg. 2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 At barn blir påkjørt på skoleveien er en "verdiøkning" av bilisme. At folk får hudkreft er en "verdiøkning" av solskinn. Det er lett å lage eksempler på at regnskap gjøres opp med noen minusposter. Men det får oss ikke til å forby bilisme, eller å slutte å like solskinn. Det får oss til å lage trafikkregler, lære barna trafikkvett og å bruke solkrem og skyggelue. Samfunnet får en klar verdi ut av bilisme og solskinn, men hvilken verdi Norge får av massiv ikke-vestlig trygdeinnvandring har jeg spurt etter i flere tråder og ingen har klart komme opp med noe fornuftig. Men den er et argument for å bekjempe voidtekt og middelaldersk kvinnesyn, ikke for å forby innvanndring. Det finnes ingen mer effektiv måte å hindre voldtekter og middelaldersk kvinnesyn i Norge enn å begrense innvandringen av menn fra primitive stammesamfunn. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Og det finnes ingen mer effektiv måte å hindre bildrap på enn å gå over til hest og kjerre. Det finnes dog mer KONSTRUKTIVE måter. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Og det finnes ingen mer effektiv måte å hindre bildrap på enn å gå over til hest og kjerre. Det finnes dog mer KONSTRUKTIVE måter.I motsetning til massiv ikke-vestlig trygdeinnvandring så har bilbruk mange positive sider for Norge. 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Da får vi gjøre noe så innvandringen ikke blir "trygdeinnvandring" da. Uavhengig av om den er vestlig eller ikke. Geir 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Da får vi gjøre noe så innvandringen ikke blir "trygdeinnvandring" da. Det enkleste og mest effektive er å stoppe den. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Utvilsomt. Jeg er stor tilhenger av Rema-metoden i mange sammenhenger. Men jeg liker personlig ikke abort som sykdomspreventiv metode, uansett hvor sikkert det er at barnet ikke blir sykt. Geir Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Og det finnes ingen mer effektiv måte å hindre bildrap på enn å gå over til hest og kjerre. Det finnes dog mer KONSTRUKTIVE måter.I motsetning til massiv ikke-vestlig trygdeinnvandring så har bilbruk mange positive sider for Norge. Hvor mange prosent av ufaglært arbeidskraft tror du er "etnisk norsk"? Hva tror du vil skje med samfunnet dersom dette tallet blir endret til 100 i løpet av kort tid? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Hvor mange prosent av ufaglært arbeidskraft tror du er "etnisk norsk"? Hva tror du vil skje med samfunnet dersom dette tallet blir endret til 100 i løpet av kort tid?EØS-området er fullt av ferdig utdannede og lett integrerbare arbeidstakere som har problemer med å finne jobb i hjemlandet så her prøver du å konstruere et problem som ikke eksisterer. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå