Gå til innhold

Ikke-vestlig innvandring blir dyrere for Norge

Anbefalte innlegg

Noteliten: Hva vil dere da gjøre med folk som anser grunnloven som illegitim, og bryter/følger de andre lovene etter eget forgodtbefinnende?

De sverger lojalitet til grunnloven, og loven. Om de anser den som illegitim har ingen betydning, så lenge de følger den.

Ingen bør nektes statsborgerskap.

Husk at man ikke kan ta statsborgerskapet fra folk med mindre de allerede har et annet statsborgerskap.

Du ser problemstillingen her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<p>

Noteliten: Hva vil dere da gjøre med folk som anser grunnloven som illegitim, og bryter/følger de andre lovene etter eget forgodtbefinnende?

De sverger lojalitet til grunnloven, og loven. Om de anser den som illegitim har ingen betydning, så lenge de følger den.

Mine alternativer:

1. Jeg nekter å sverge

2. Jeg lyver, noe som er legitimt ettersom jeg befinner meg under "coercion"

http://en.wikipedia.org/wiki/Coercion

What now? ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Nei, det gjør jeg ikke. Man kan ikke ta vekk statsborgerskapet, derfor skal man være veldig restriktiv med å gi de ut til å begynne med.

Hvis en pakistaner flytter til Norge, sier opp sitt pakistanske statsborgerskap og utelukkende er Nordmann, kan ikke Norge ta vekk statsborgerskapet hans. Det er ulovlig.

Lenke til kommentar

...og utelukkende er Nordmann, kan ikke Norge ta vekk statsborgerskapet hans. Det er ulovlig.

Stemmer ikke, det er muligens urettferdig, men om Stortinget vedtar at dette skal være så .... så er det fullt lovlig.Akkurat som om Stortinget innfører dødsstraff for alle muslimer som får parkeringsbot... Lovlig, men noe urettferdig.

Lenke til kommentar

Noe som, igjen, ikke er mulig for Norge, som har vært med på å utforme FNs lover om akkurat dette: http://www.unhcr.org.../4a2535c3d.html

Og dermed er en test/sverging meningsløs, for hvem som helst kan sverge på hva som helst for å få statsborgerskap og deretter bryte alt man har sverget for, og det finnes ingen sanksjonsmuligheter knyttet til dette.

Lenke til kommentar

Noe som, igjen, ikke er mulig for Norge, som har vært med på å utforme FNs lover om akkurat dette: http://www.unhcr.org.../4a2535c3d.html

Norge er en Suveren nasjon, og kan derved gjøre absolutt hva den vil, inkludert drepe små barn om stortinget anser det som "riktig". Internasjonale avtaler kan man droppe umiddelbart om man vil.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sovereignty

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, for du snakker om noe annet enn meg. Jeg driter i "sverging" siden jeg er realist.

Norge er en Suveren nasjon, og kan derved gjøre absolutt hva den vil, inkludert drepe små barn om stortinget anser det som "riktig". Internasjonale avtaler kan man droppe umiddelbart om man vil.

Nope, det kan vi ikke :)

Du er egentlig JÆVLIG naiv...

Lenke til kommentar

Ikke helt, det gir grunnlag for deportering.

Jo faktsik fullstendig bortkastet. Ditt "grunnlag for deportering" får du ved å endre dagens lover slik at:"Den som bryter Norges lover skal fratas sitt Statsborgerskap og deporteres!"

Godt poeng, ser at dette løftet ville være bortkastet, om man hadde fått til en slik løsning.

Lenke til kommentar

Jo, jeg gjør det. DU derimot, ser ikke på KONSEKVENSER! Gjør for en gangs skyld litt research, prøv å finne ut hvilke handelsavtaler som vil gå til helvete om vi melder oss ut av FN, WTO og NATO.

Hint: Nesten alle.

PS. Jeg vil anse det som fordelaktig å melde seg ut av alle disse organisasjonene, men det er en annen diskusjon.

Det du sier er at vi ikke vil fordi det kan få negative konsekvenser, ikke at vi ikke KAN om vi anser at fordele ved å drepe barn, eller muslimer, er større enn de bakdelene som vi forventer vil følge av internasjonale reaksjoner.

Ikke helt, det gir grunnlag for deportering.

Jo faktsik fullstendig bortkastet. Ditt "grunnlag for deportering" får du ved å endre dagens lover slik at:"Den som bryter Norges lover skal fratas sitt Statsborgerskap og deporteres!"

Godt poeng, ser at dette løftet ville være bortkastet, om man hadde fått til en slik løsning.

Overstående har dog problemet med at du selv kan bli frattat ditt statsborgerskap og kastet ut.Kanskje skrive inn ett ".... untatt Noteliten" i loven?

Lenke til kommentar

Selvsagt er muligheten til stede, men det gjør det ikke realistisk. Muligheten er også til stede for at hele Norge tar kollektivt selvmord, men det er heller ikke realistisk.

Ikke at du er en person som opererer i realistisk farvann i diskusjonene dine...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...