Gå til innhold

Ikke-vestlig innvandring blir dyrere for Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du? Jeg snakker ikke om kurs, jeg snakker om en test man må bestå før man får lov til å bli Nordmann.

Dette vil aldri bli godtatt. Enten så vil testen være så enkel, at alle kan gjennomføre den, eller så vil den bli verdiløs. Norge har ikke baller til å kaste ut folk som stryker på testen. Vi tør ikke en gang å kaste ut kriminelle asylsøkere.

Problemet er tankegangen om at vi har et ansvar for folk som klarer å komme seg til Norge, men vi har ikke et ansvar for de som ikke har mulighet å komme seg til Norge. Så lenge det er tankegangen, så er det umulig å stille krav for statsborgerskap. Alle som klarer å komme seg til Norge, og vi klarer ikke å bevise at de ikke er i fare, vil få statsborgerskap. Det har ikke noe å si om de er radikale muslimer, analfabeter, eller en terrorist som Mullah Krekar.

Lenke til kommentar
Og det kommer det til å bli, uansett hva dere peser om.

Prinsipper har intet å gjøre i politikken.

Neivel? Hva hører da hjemme i politikken? Skal alt avgjøres etter en konkret vurdering av alle potensielle resultater? Eller bare et knippe?

Logikk?

Edit: Prinsipper blir ofte irrasjonelle.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar
Problemet er tankegangen om at vi har et ansvar for folk som klarer å komme seg til Norge, men vi har ikke et ansvar for de som ikke har mulighet å komme seg til Norge. Så lenge det er tankegangen, så er det umulig å stille krav for statsborgerskap. Alle som klarer å komme seg til Norge, og vi klarer ikke å bevise at de ikke er i fare, vil få statsborgerskap. Det har ikke noe å si om de er radikale muslimer, analfabeter, eller en terrorist som Mullah Krekar.
I tillegg til dette så har vi bløffen med at mange er "ikke returnerbare". Så uansett hva de gjør så får de bli. Alt dette må ryddes opp i først om man har tenkt å begynne med "opptaksprøver".
Lenke til kommentar

Vel, jeg ville laget en test litt annerledes enn den de har. De spør bare om idiotiske spørsmål som hvem som lager lover, hvem som håndhever og lignende, men det er jo typisk USA, de setter stor pris på formaliteter.

Men om den funker? Jeg vet ikke. Poenget er at de har hatt den i flere tiår og jeg har ikke hørt noen klage. Hvis de ikke liker den får de endre på den. Det er det jeg mener vi bør gjøre, endre den.

Så hva er problemet?

Lenke til kommentar

Da bør foreldrene velge.

Og hele poenget her er jo at man får innvandrere/asylanter til å gå gjennom et kurs med psykologisk evaluering osv. FØR de får statsboerskap.

Ingen bør nektes statsborgerskap, men man kan jo kreve at de må gjennomgå psykiatrisk behandling, at de lærer seg bedre Norsk, at de har god forståelse for lover og regler, osv.

Og ja, papirløse asylanter må ha papirer før de begynner prosessen. Hvis papirene mangler på grunn av avreiselandet, og det kan sannsynliggjøres, er det selvsagt et unntak. Men bosniere og sentralafrikanere som påstår at de er somaliere funker ikke.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...