Shruggie Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Nei, jeg snakker om en ny standard for nye innvandrere. Ja, jeg er for flere innvandrere. Ikke flere per år, men fortsatt innvandring. Og det kommer det til å bli, uansett hva dere peser om. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Og det kommer det til å bli, uansett hva dere peser om. Prinsipper har intet å gjøre i politikken. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Nei, jeg snakker om en ny standard for nye innvandrere.Du vil altså introdusere noe helt nytt. Hvoordan ser det ut og hvilken realisme har det? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Bare se på USA, de har noe lignende. Og jeg er selvsagt ikke ansvarlig for å innføre dette, jeg bare kommer med et forslag. Men fra reaksjonen deres skulle man tro jeg nettopp lå med søsteren deres. Endret 31. mai 2012 av Shruggie Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Og det kommer det til å bli, uansett hva dere peser om. Prinsipper har intet å gjøre i politikken. Neivel? Hva hører da hjemme i politikken? Skal alt avgjøres etter en konkret vurdering av alle potensielle resultater? Eller bare et knippe? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Hva mener du? Jeg snakker ikke om kurs, jeg snakker om en test man må bestå før man får lov til å bli Nordmann. Dette vil aldri bli godtatt. Enten så vil testen være så enkel, at alle kan gjennomføre den, eller så vil den bli verdiløs. Norge har ikke baller til å kaste ut folk som stryker på testen. Vi tør ikke en gang å kaste ut kriminelle asylsøkere. Problemet er tankegangen om at vi har et ansvar for folk som klarer å komme seg til Norge, men vi har ikke et ansvar for de som ikke har mulighet å komme seg til Norge. Så lenge det er tankegangen, så er det umulig å stille krav for statsborgerskap. Alle som klarer å komme seg til Norge, og vi klarer ikke å bevise at de ikke er i fare, vil få statsborgerskap. Det har ikke noe å si om de er radikale muslimer, analfabeter, eller en terrorist som Mullah Krekar. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Ja, det er jo det vi må endre på. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Og det kommer det til å bli, uansett hva dere peser om. Prinsipper har intet å gjøre i politikken. Neivel? Hva hører da hjemme i politikken? Skal alt avgjøres etter en konkret vurdering av alle potensielle resultater? Eller bare et knippe? Logikk? Edit: Prinsipper blir ofte irrasjonelle. Endret 31. mai 2012 av Notelitten Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Problemet er tankegangen om at vi har et ansvar for folk som klarer å komme seg til Norge, men vi har ikke et ansvar for de som ikke har mulighet å komme seg til Norge. Så lenge det er tankegangen, så er det umulig å stille krav for statsborgerskap. Alle som klarer å komme seg til Norge, og vi klarer ikke å bevise at de ikke er i fare, vil få statsborgerskap. Det har ikke noe å si om de er radikale muslimer, analfabeter, eller en terrorist som Mullah Krekar.I tillegg til dette så har vi bløffen med at mange er "ikke returnerbare". Så uansett hva de gjør så får de bli. Alt dette må ryddes opp i først om man har tenkt å begynne med "opptaksprøver". Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Opptaksprøver er verdiløse. Hvem som helst kan krysse av for "Jeg betaler skatt med glede" eller pugge nasjonalsangen eller spise pinnekjøtt og Grandiosa foran en jury. Det er praksisen som teller, ikke teorien. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Som sagt, det funker for USA Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Du har bare sagt at USA har noe lignende. At det funker eller har noe for seg har jeg ikke sett dokumentasjon på. Faktisk tok jeg nettopp en treningstest til testen for amerikansk statsborgerskap, og besto uten å ha lest meg opp på noe. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Vel, jeg ville laget en test litt annerledes enn den de har. De spør bare om idiotiske spørsmål som hvem som lager lover, hvem som håndhever og lignende, men det er jo typisk USA, de setter stor pris på formaliteter. Men om den funker? Jeg vet ikke. Poenget er at de har hatt den i flere tiår og jeg har ikke hørt noen klage. Hvis de ikke liker den får de endre på den. Det er det jeg mener vi bør gjøre, endre den. Så hva er problemet? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Israel krever at man sverger lojalitet til landet, samt lover å følge landets lover. Trenger ikke være verre enn det? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Så dere mener at det er alt som skal til for å bli Nordmann? Jeg trodde dere var innvandringsmotstandere, jeg? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg glemte visst å nevne konsekvensene for å bryte løftet. - De skal på hodet ut. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Helt og holdent uenig. Man kaster ikke ut statsborgerskapet. Husk at man ikke kan ta statsborgerskapet fra folk med mindre de allerede har et annet statsborgerskap. Og ja, jeg er også mot dobbelt statsborgerskap, som Norge tillater. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Nettopp ja, hvorfor skal statsborgerskap være en "målstrek", hvorpå innvandrere kan begå kriminalitet i Norge? Tapsprosjektene må ut igjen, de som kommer hit og gjør nytte for seg, har gjort seg fortjent til å bli. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Hmm Noteliten: Hva vil dere da gjøre med folk som anser grunnloven som illegitim, og bryter/følger de andre lovene etter eget forgodtbefinnende? Shruggie: Så barn som har foreldre med to forskjellige pass skal man ......? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Da bør foreldrene velge. Og hele poenget her er jo at man får innvandrere/asylanter til å gå gjennom et kurs med psykologisk evaluering osv. FØR de får statsboerskap. Ingen bør nektes statsborgerskap, men man kan jo kreve at de må gjennomgå psykiatrisk behandling, at de lærer seg bedre Norsk, at de har god forståelse for lover og regler, osv. Og ja, papirløse asylanter må ha papirer før de begynner prosessen. Hvis papirene mangler på grunn av avreiselandet, og det kan sannsynliggjøres, er det selvsagt et unntak. Men bosniere og sentralafrikanere som påstår at de er somaliere funker ikke. Endret 31. mai 2012 av Shruggie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå