Gå til innhold

Multicom Xishan W150E


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da var den nye multicom pc-en kommet i hus og dette er litt av en maskin :)

 

Dette er bare en kjapp liten test av pc-en, har ikke kjøpt noen skikkelige spill til pc-en enda. men fortvil ikke, skal til byen og kjøpe et par spill (BF3 og Skyrim) så da skal jeg prøve og komme med en skikkelig spill test.

 

Bare for å ha det klart så har jeg aldrig gjort noe form for test av datamaskin før og er heller ikke så veldig god innen data. men jeg tror jeg kan nokk til å gi dere en liten test.

 

Pakka:

Pc-en kommer i en helt vanlig pakke, ikke noe fansy. Den kommer med akkurat det man trenger til pc-en. En strømkabel, batteriet og pc-en + et par disker med drivere og windows 7.

 

Førsteinntrykket:

Nå skal jeg innrømme at når jeg så på nette av denne her syntes jeg at den så veldig kjedelig ut, design-messig. Men ble positivt overasket. Pc-en er helt svart med røbbet overflate oppe på pc-en og inni er det røbbet metal ved tastaturet som ser veldig bra ut. Jeg får en god kvalitetsfølelse av maskinen, den virker å være stødig og ganske solid bygd. Når det kommer til tykkelsen, så kan man ikke si at det er en tynn pc. Den er litt tykkere en Asus N56VZ.

 

Over til tastaturet og musa. Tastaturet på pc-en synes jeg er ok, det er grei respons og lite klikke-lyd fra det, men det er desverre en slags skurrelyd fra det når jeg trykker litt hardt på det. Musa synes jeg er helt ok.

 

Nokk om utsiden av pc-en, la oss heller gå inn i den og se på det som virkelig er spennende med denne maskinen.

her er specs for min maskin:

  • 15.6" Full HD LED 1920x1080 - matt skjerm
  • GeForce GT 650 skjermkort med 1GB GDDR5 minne, nVidia PhysX og CUDA støtte
  • i7-3720QM 2,6-3,6GHz
  • 8 GB 1600MHz ram
  • Intel SSD 520 120GB

Når jeg trykker på start knappen på pc-en(som er ganske fast og fin) går det ca.20 sec så er maskinen klar til bruk. fra mine tidligere maskiner har jeg måtte vendte i nærmere 50-60 sec før maskinen har vært klar til bruk. Så dette gikk veldig fort. Skjermen ser ut til å være meget bra. den har klare og fine farger og må være den beste pc skjermen jeg har sett på en bærbar noen gang. Sammenlignet med min gamle skjerm bare for å se forskjellen og den var stor.

For å beskrive de andre delene innvendig på pc-en kan jeg vise opplevelsesindeksen: prossesor:7,5 Minne(ram) 7,9 Grafikk 6,7, spillgrafikk 6,7, Primær harddisk 7,9.

 

Helt til slutt kan jeg nevne at pc-en har en veldig stilig knapp som skifter mellom skjermkortene.

 

Jeg klarte å få testet et spill på pc-en og det var Flight simulator x, kjedelig kan mange si men vi har alle våre interesser. Den forige pc-en klarte jeg ikke å kjøre spillet fordi det er ganske grafikk og prosessor krevende. med den nye pc-en klarer jeg og kjøre det meste på ultra på maks oppløsning (1080x1920) uten AA. Gleder meg til å prøve BF3 og Skyrim. Når det kommer til støynivået på pc-en er det akseptabelt, under rolig jobbing lager den ikke en eneste lyd, men når man begynner og spille hører man at den begynner og jobbe. Den lager ikke så veldig mye støy synes jeg, men dette er opp til vær enkelt etter hva dere opplever som bråk. Glemte og si at høytalerne på pc-en er helt greie. skulle nokk ha vært litt mere bass, men utenom det er de ok + at strømadaptret til laderen er enorm, bare så dere vet det. Skjønner ikke helt hva de har tenkt når de har laget den for den veier nesten 1 kilo. Jeg glemte også å si at batteritiden er ikke noe å skryte av. Pc-en holder rundt 3-4 timer på fullt batteri.

 

Håper testen var til nytte for noen i hverfall. Bare og komme med spørsmål om det er noe dere lurer på. Dette trodde jeg kom til å bli en ganske god kompis fremover, men det ble det desverre ikke :)

Endret av sunnySR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, kan du sjekke hva slags LCD panel som sitter i den?

 

Enhetsbehandling -- skjerm -- generisk pnp skjerm -- detaljer -- i egenskap feltet velger du maskinvare-id'er og da står det MONITOR\????????

 

Da kan man finne ut skjermprodusent og modell.

MONITOR/LGD02D9
Lenke til kommentar

Den gode kvaliteten på skjermene i de siste generasjonene fra Clevo har vært et godt salgspunkt, ingen tvil om det. For min del er jeg villig til å overse noen negativer så lenge jeg får god ytelse, god skjerm og god byggekvalitet, til en god pris. Og så synes jeg ytelsen på GT 650M kortet er temmelig imponerende, tatt i betraktning av at det ikke engang er et kort som Nvidia promoterer som et gaming-kort. (Da ville det ha fått en X bak GT...)

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Den gode kvaliteten på skjermene i de siste generasjonene fra Clevo har vært et godt salgspunkt, ingen tvil om det. For min del er jeg villig til å overse noen negativer så lenge jeg får god ytelse, god skjerm og god byggekvalitet, til en god pris. Og så synes jeg ytelsen på GT 650M kortet er temmelig imponerende, tatt i betraktning av at det ikke engang er et kort som Nvidia promoterer som et gaming-kort. (Da ville det ha fått en X bak GT...)

Helt enig, og helt ærlig er det virkelig noen bærbare pc-er på markedet idag som er helt perfekt? Enten er det dårlig skjerm, mye støy, dårlig tastatur eller dårlig skjermkort. Tror du må lete lenge for å finne en pc uten noen negative sider til 10.000. Men 82% på den testen er jo ikke dårlig det, er jo en 5-er det. Må si jeg ikke synes støynivået er så gale det, men dette er jo min mening. De som har testet pc-en har sikker god peiling på støy og forsjellen, men for mannen i gata så tror jeg ikke man vil høre så mye forskjell.

Nå har jeg også fått testet litt spill på den og må si jeg er rimelig imponert over hva dette kortet klarer. Dette er virkelig en ulv i fåreklær :)

Lenke til kommentar

Kan du si noe om varmen på pcen? Kan du ta et bilde på siden med noe annet (mobil feks.) så det går an å se hvor tykk den der? Har du mulighet for å finne ut hva som er max for turbo boosten?

 

Står mellom denne og P150E eller så blir det venting til Clevo har gjort noe med kjølesystemet sitt. Mange som klager på notebookreview.com over dårlig kjøling og høye temperaturer og at turboen blir slått av helt når man bruker det dedikerte skjermkortet og på igjen når man går over til HD4000 grafikken p.g.a temperaturene.

Lenke til kommentar

Tusen takk SunnySR! Haha, du har helt rett, lengtet etter denne tråden her ja! :) Men har du en vanlig skolesekk tilgjengelig? Gidder du å teste om den kommer opp i sekken? :p Har egentlig ingen anelse på hvor stor den er, men vet at den er mindre enn Asus G55. Dog så har vel ikke G55 sjanse til å komme opp i en normal sekk da, så jeg er litt usikker på hvordan det blir med W150E.

 

Men er farlig nærme å kjøpe den. Nå gjelder det bare å forhandle med foreldrene mine og se om de har lyst til å legge litt penger på bordet. :p

 

Og bare et par andre ting jeg lurer på. Du har vel ikke MW3 eller MW2? Hvis så gi meg lyd da jeg lurer litt på hvordan den kjører på de forskjellige settings (AA helt av, 1920x1080). Ser du har tenkt å kjøpe BF3 også så hadde vært flott om du ville ha testet med forskjellige settings og skrevet fpsen du fikk.

 

Håper det ikke er for mye å be om da! Kos deg med maskinen og håper du kommer med mer info om hvordan den er i bruk osv.! :D

Lenke til kommentar

Tusen takk SunnySR! Haha, du har helt rett, lengtet etter denne tråden her ja! :) Men har du en vanlig skolesekk tilgjengelig? Gidder du å teste om den kommer opp i sekken? :p Har egentlig ingen anelse på hvor stor den er, men vet at den er mindre enn Asus G55. Dog så har vel ikke G55 sjanse til å komme opp i en normal sekk da, så jeg er litt usikker på hvordan det blir med W150E.

 

Men er farlig nærme å kjøpe den. Nå gjelder det bare å forhandle med foreldrene mine og se om de har lyst til å legge litt penger på bordet. :p

 

Og bare et par andre ting jeg lurer på. Du har vel ikke MW3 eller MW2? Hvis så gi meg lyd da jeg lurer litt på hvordan den kjører på de forskjellige settings (AA helt av, 1920x1080). Ser du har tenkt å kjøpe BF3 også så hadde vært flott om du ville ha testet med forskjellige settings og skrevet fpsen du fikk.

 

Håper det ikke er for mye å be om da! Kos deg med maskinen og håper du kommer med mer info om hvordan den er i bruk osv.! :D

Hehe, ikke noe problem :) Skal svare på alle dine spørsmål om en uke eller to. Du skjønner måtte sende inn pc-en igjen. Men ikke noe å bekymre seg over. Jeg gjorde akkurat slik jeg skrev i starten, jeg dro til byen og kjøpte BF3. Men det ble litt vanskeligere og få installert spillet enn jeg hadde trodd. Nå er det slik at jeg vet hvordan man installerer spill på pc-en, det har jeg gjort flere ganger. Hadde jo allerede instalert FSX, left 4 dead 2 og css, men BF3 var en hard nøtt og knekke. Jeg prøvde utallige måter for å få spillet installert på maskinen, men fikk hele tiden feilmeldinger når jeg skulle starte spillet Pga. Origin. Jeg var i kontakt med både folk på forumet her og EA, de som eier Origin. Origin er omtrendt det samme som Steam. I hvertfall, etter mange timer med forsjellige metoder for å prøve å få spille til å fungere ga jeg opp. Nå er det slik at Jeg ikke har noen her hjemme som kan hjelpe meg, så jeg tenkte at jeg skulle prøve å høre med Multicom om de kunne hjelpe meg med å få installert spillet. Jeg hadde jo egentlig ingen forhåpninger om at de kunne hjelpe meg siden det ikke hvar noe galt med pc-en. Men de tilbydde seg og ta inn pc-en for å instalere spillet og sørge for at det fungerte kostadsfritt. Snakker om god service :)

 

Så nå har jeg sendt pc-en og får den sikkert tilbake om en uke eller to. Nå er det også slik at jeg spurte om de kunne legge på et lag med Arctic Silver på maskinen for å optimalisere kjølingen, så blir spennende og se hva de har gjort med den. Om du skulle lure, så var det ikke noe feil med maskinen sånn ellers. Den var i toppform og må si at den er en fryd om jobbe med :)

 

Når jeg får pc-en tilbake skal jeg prøve og spille BF3 og Skyrim + kanskje MW3 om det er greit for pengeboka :) Skal også kjøre 3D mark test på den for å se hvor mange poeng den får. Jada skal skrive både fps og de forsjellige settingene jeg bruker. Skal teste om den kommer oppi skolesekken noe jeg kan med en gang si at den vil gjøre. Det er på ingen måte for mye å be om, bare glad jeg kan hjelpe jeg :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du si noe om varmen på pcen? Kan du ta et bilde på siden med noe annet (mobil feks.) så det går an å se hvor tykk den der? Har du mulighet for å finne ut hva som er max for turbo boosten?

 

Står mellom denne og P150E eller så blir det venting til Clevo har gjort noe med kjølesystemet sitt. Mange som klager på notebookreview.com over dårlig kjøling og høye temperaturer og at turboen blir slått av helt når man bruker det dedikerte skjermkortet og på igjen når man går over til HD4000 grafikken p.g.a temperaturene.

Som jeg sier til Hawkeye så skal jeg teste pc yttligere når jeg får den tilbake. Men utifra hva jeg har testet så vil jeg si at støy nivået ikke er så alt for gale, headsettet mitt overdøver lyden fra kjølingen lett. Det er klart at den lager litt lyd på load, men føler ikke at det er så mye at det blir ubehagelig. Max turbo boost skal være 3,6 GHz, men på min turbo boost monitor har jeg sett at den har vært oppe i 3,9 GHz. Men vet ikke om dette er riktig.

 

Hadde jeg vært millioner hadde jeg nokk godt for P150E, men for meg synes jeg 15.000 kroner er alt for mye og bruke på pc fordi det er det den ville ha kostet om jeg skulle hatt de specsa jeg ville ha. Jeg synes egentlig det jeg betalte var mye (10.000). Det kommer helt ann på hvor mye du vil bruke på pc. Men ser du litt rundt om kring, ser du at du får ganske mye for pengene om du kjøper W150E sammenlignet med konkurrentene. Nå er det også slik at jeg tror at du kommer til å få tilbud om et nytt kjølesytem om det kommer i nermeste framtid, for en billig penge. Det er det som er fordelen med og kjøpe en bygd pc. Du kan velge litt selv hva du vil ha også kan du oppgradere når det kommer nye deler. Jeg var selv usikker på oppgraderingsmulighetene på Multicom pc-ene, så sendte en melding til multicom og spurte. Der sa de at så og si alt kunne oppgraderes på multicom pc-ene. Det skal også sies at når jeg sendte inn pc-en sa jeg at jeg syntes pc-en ble litt fort varm ved tunge programmer, så jeg lurte på om de kunne legge på Arctic Silver slik at kjølingen blir bedre.

 

For meg var W150E det perfekte vallget. den er som en ulv i fåreklær. Den ser helt normal ut slik som alle andre pc-er, men så har den noen ganske gode ytelser. Men så er W150E en allrounder, det er ikke noe renbarka gamer pc slik som W55. Skulle jeg kjøpt meg gaming pc til en grei pris hadde jeg nokk valgt den nye W55, men jeg skal som sagt bruke pc-en til skole også og da hadde W55 blitt for tung og klumpete. Jeg tror jeg hadde blitt litt flau om jeg hadde slengt en slik pc på skolebenken fordi det oser så gaming av den, men husk dette er min mening. Vi har alle vår egen smak.

 

Helt til slutt. dersom du føler at det er verdt det så synes jeg at du skal kjøpe P150E. Du blir nokk veldig fornøyd uansett hva du velger siden P150E fikk 6 og W150E fikk 5 på test. Klikk.no hadde aldrig gitt W150E en 5-er dersom kjøle og støynivået var katastrofalt dårlig :D

Endret av sunnySR
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du si noe om varmen på pcen? Kan du ta et bilde på siden med noe annet (mobil feks.) så det går an å se hvor tykk den der? Har du mulighet for å finne ut hva som er max for turbo boosten?

 

Står mellom denne og P150E eller så blir det venting til Clevo har gjort noe med kjølesystemet sitt. Mange som klager på notebookreview.com over dårlig kjøling og høye temperaturer og at turboen blir slått av helt når man bruker det dedikerte skjermkortet og på igjen når man går over til HD4000 grafikken p.g.a temperaturene.

Som jeg sier til Hawkeye så skal jeg teste pc yttligere når jeg får den tilbake. Men utifra hva jeg har testet så vil jeg si at støy nivået ikke er så alt for gale, headsettet mitt overdøver lyden fra kjølingen lett. Det er klart at den lager litt lyd på load, men føler ikke at det er så mye at det blir ubehagelig. Max turbo boost skal være 3,6 GHz, men på min turbo boost monitor har jeg sett at den har vært oppe i 3,9 GHz. Men vet ikke om dette er riktig.

 

Hadde jeg vært millioner hadde jeg nokk godt for P150E, men for meg synes jeg 15.000 kroner er alt for mye og bruke på pc fordi det er det den ville ha kostet om jeg skulle hatt de specsa jeg ville ha. Jeg synes egentlig det jeg betalte var mye (10.000). Det kommer helt ann på hvor mye du vil bruke på pc. Men ser du litt rundt om kring, ser du at du får ganske mye for pengene om du kjøper W150E sammenlignet med konkurrentene. Nå er det også slik at jeg tror at du kommer til å få tilbud om et nytt kjølesytem om det kommer i nermeste framtid, for en billig penge. Det er det som er fordelen med og kjøpe en bygd pc. Du kan velge litt selv hva du vil ha også kan du oppgradere når det kommer nye deler. Jeg var selv usikker på oppgraderingsmulighetene på Multicom pc-ene, så sendte en melding til multicom og spurte. Der sa de at så og si alt kunne oppgraderes på multicom pc-ene. Det skal også sies at når jeg sendte inn pc-en sa jeg at jeg syntes pc-en ble litt fort varm ved tunge programmer, så jeg lurte på om de kunne legge på Arctic Silver slik at kjølingen blir bedre.

 

For meg var W150E det perfekte vallget. den er som en ulv i fåreklær. Den ser helt normal ut slik som alle andre pc-er, men så har den noen ganske gode ytelser. Men så er W150E en allrounder, det er ikke noe renbarka gamer pc slik som W55. Skulle jeg kjøpt meg gaming pc til en grei pris hadde jeg nokk valgt den nye W55, men jeg skal som sagt bruke pc-en til skole også og da hadde W55 blitt for tung og klumpete. Jeg tror jeg hadde blitt litt flau om jeg hadde slengt en slik pc på skolebenken fordi det oser så gaming av den, men husk dette er min mening. Vi har alle vår egen smak.

 

Helt til slutt. dersom du føler at det er verdt det så synes jeg at du skal kjøpe P150E. Du blir nokk veldig fornøyd uansett hva du velger siden P150E fikk 6 og W150E fikk 5 på test. Klikk.no hadde aldrig gitt W150E en 5-er dersom kjøle og støynivået var katastrofalt dårlig :D

 

Ok, flott! Gi beskjed når du får den tilbake da :p Gleder meg til å høre hvordan den kjører. Men for all del ikke kjøp MW3 bare fordi jeg lurer på hvordan det kjører! Kjøp det dersom det er noe du faktisk kommer til å spille.

 

Og forresten, takk for at du informerte meg om testen på klikk.no. Skal lese gjennom den nå, men uansett så tror jeg nok jeg kommer til å gå for en W150E med mindre det dukker opp en enda bedre pc til samme eller lavere pris (noe som ikke er veldig sannsynlig akkurat nå).

Lenke til kommentar

ANGENDE TESTEN!

 

De skriver at det er en kraftplugg, men jeg føler at måten de skriver på får pcen til å virke svakere til spill en det jeg selv personlig tror. Vet jo selvfølgelig ikke hvordan den er i praksis, men mtp. specs ser den god ut og klarer og kjøre de aller fleste spill på high og ultra.

 

Noen tanker?

 

EDIT: Ser også at de trekker ned pga. støy, men at Multicom selv på sine sider går ut å sier at støyen er mindre enn det som kommer frem i testen. Har jo ikke sjanse til å sjekke det selv. Har du merket noe SunnySR?

Endret av HawkeyeFtw
Lenke til kommentar

ANGENDE TESTEN!

 

De skriver at det er en kraftplugg, men jeg føler at måten de skriver på får pcen til å virke svakere til spill en det jeg selv personlig tror. Vet jo selvfølgelig ikke hvordan den er i praksis, men mtp. specs ser den god ut og klarer og kjøre de aller fleste spill på high og ultra.

 

Noen tanker?

 

EDIT: Ser også at de trekker ned pga. støy, men at Multicom selv på sine sider går ut å sier at støyen er mindre enn det som kommer frem i testen. Har jo ikke sjanse til å sjekke det selv. Har du merket noe SunnySR?

La oss ha en ting klart, kjøper du W150E kjøper du ikke pc-en kun for å spille. Dersom du tenker at kun eller for det meste skal spille på pc-en ville jeg heller se etter en gamer pc. Slik som g55 eller multicom P150E. W150E er en allround pc som skal klare de aller fleste oppgaver og som også har et godt skjermkort som klarer og kjøre spill på god grafikk. Er du i tvil på ytelsene til GT650m kortet kan du gå på http://www.notebookc...0M.71887.0.html å se hvordan ytelser kortet har. Ser du nøye på testen, ser du at dette kortet (DDR5 utgaven) er nesten like bra som Gtx560m kortet fra forige generasjon. Ser du videre på tester av gtx560m kortet ser du at det presterer meget bra i spill.

 

Tror du må bestemme deg for hva du vil ha og hva du har tenkt til å bruke pc-en til. Grunne til at de ikke skrive så veldig mye om spill er fordi at det i bunn og grunn ikke er en gamer-pc. Du kan tenke deg slik at W150E har et godt skjermkort, en god prossesor, bra Harddisk og god ram + en bra skjerm slik at den klarer de fleste oppgaver uten problem. Så kan du se på Asus G55, der er det en litt dårligere prossesor, litt dårligere harddisk, bedre skjermkort og en god skjerm slik at den skal klare oppgaver greit, men er klart bedre på spill. Så blir spørsmålet hva du vil ha?

 

Når det kommer til støy fra maskinen, så vil ikke på noen måter si at det er ekstremt mye støy som kommer ut av maskinen, det kommer litt ja. Men så må du også tenke på at de som tester maskinen har testet flere hundre maskiner og vet nøyaktig forskjellen på de forsjellige maskinene. I tilleg har de flere målere slik at de kan måle nøyaktig støy frekvens (dB) fra maskinen. Personlig tror jeg ikke du kommer til å høre noe stor merkbar forskjell dersom du setter to forsjellige maskiner ved siden av seg, men de gjør det for de kan se nøyaktig dB støy fra de forskjellige. Det kan godt hende at det er 6dB som skiller pc-ene, men spørsmålet er om du hører forskjellen. De som har testet maskinen får i mine øyne det til å høre ut som at den bråker like mye som et F-16 fly som slår lydmuren, noe den ikke gjør.

 

EDIT: Den kommer nokk til å kjøre spill som MW3 på High og ultra på full oppløsning, men ikke BF3. Der må du nokk ned i oppløsning for at du kan kjøre det på High eller ultra.

Endret av sunnySR
Lenke til kommentar

ANGENDE TESTEN!

 

De skriver at det er en kraftplugg, men jeg føler at måten de skriver på får pcen til å virke svakere til spill en det jeg selv personlig tror. Vet jo selvfølgelig ikke hvordan den er i praksis, men mtp. specs ser den god ut og klarer og kjøre de aller fleste spill på high og ultra.

 

Noen tanker?

 

EDIT: Ser også at de trekker ned pga. støy, men at Multicom selv på sine sider går ut å sier at støyen er mindre enn det som kommer frem i testen. Har jo ikke sjanse til å sjekke det selv. Har du merket noe SunnySR?

La oss ha en ting klart, kjøper du W150E kjøper du ikke pc-en kun for å spille. Dersom du tenker at kun eller for det meste skal spille på pc-en ville jeg heller se etter en gamer pc. Slik som g55 eller multicom P150E. W150E er en allround pc som skal klare de aller fleste oppgaver og som også har et godt skjermkort som klarer og kjøre spill på god grafikk. Er du i tvil på ytelsene til GT650m kortet kan du gå på http://www.notebookc...0M.71887.0.html å se hvordan ytelser kortet har. Ser du nøye på testen, ser du at dette kortet (DDR5 utgaven) er nesten like bra som Gtx560m kortet fra forige generasjon. Ser du videre på tester av gtx560m kortet ser du at det presterer meget bra i spill.

 

Tror du må bestemme deg for hva du vil ha og hva du har tenkt til å bruke pc-en til. Grunne til at de ikke skrive så veldig mye om spill er fordi at det i bunn og grunn ikke er en gamer-pc. Du kan tenke deg slik at W150E har et godt skjermkort, en god prossesor, bra Harddisk og god ram + en bra skjerm slik at den klarer de fleste oppgaver uten problem. Så kan du se på Asus G55, der er det en litt dårligere prossesor, litt dårligere harddisk, bedre skjermkort og en god skjerm slik at den skal klare oppgaver greit, men er klart bedre på spill. Så blir spørsmålet hva du vil ha?

 

Når det kommer til støy fra maskinen, så vil ikke på noen måter si at det er ekstremt mye støy som kommer ut av maskinen, det kommer litt ja. Men så må du også tenke på at de som tester maskinen har testet flere hundre maskiner og vet nøyaktig forskjellen på de forsjellige maskinene. I tilleg har de flere målere slik at de kan måle nøyaktig støy frekvens (dB) fra maskinen. Personlig tror jeg ikke du kommer til å høre noe stor merkbar forskjell dersom du setter to forsjellige maskiner ved siden av seg, men de gjør det for de kan se nøyaktig dB støy fra de forskjellige. Det kan godt hende at det er 6dB som skiller pc-ene, men spørsmålet er om du hører forskjellen. De som har testet maskinen får i mine øyne det til å høre ut som at den bråker like mye som et F-16 fly som slår lydmuren, noe den ikke gjør.

 

EDIT: Den kommer nokk til å kjøre spill som MW3 på High og ultra på full oppløsning, men ikke BF3. Der må du nokk ned i oppløsning for at du kan kjøre det på High eller ultra.

 

Skjønner hva du mener. Men er selv ikke ute etter ekstrem kvalitet på spillene jeg spiller (spiller ikke BF3) og har det siste året spilt MW3 på 1024x768/1280x720 (sistnevnte med tidvis lag) og om jeg spiller på high vil jeg være strålende fornøyd.

 

Føler heller ikke at jeg har veldig lyst å legge alt for mye til en bærbar pc, da det heller vil lønne seg å kjøpe en stasjonær (noe som jeg si ikke vil være spesielt aktuelt mtp. at macbook proen kanskje snart må byttes ut og da må jeg investere i enda en pc).

 

Har, som du kanskje har sett før, tenkt å recorde en del så jeg er fornøyd så lenge den recorder på high. Macbook pro 13 2010 modellen, som jeg sitter på nå, klarer å filme greit uten lag med 1024x768 og alt på det laveste utenom texture og quality. Dog filmes dette i theater mode.

 

Er veldig sikker på at jeg kan kjøre MW3 på high og filme samtidig uten at dette vil gå utover perfomance og gi meg lag og da er jeg fornøyd.

 

Noen inputs anyone?

Lenke til kommentar

Det har vel mye med ordvalg/språk å gjøre. Testen av W150E fra klikk.no snakker om "nesten like høyt som en støvsuger" osv. under stor belastning. Jeg har gjennom mine 20+ år med ulike datamaskiner aldri hørt en datamaskin, hverken stasjonær eller bærbar, som bråker "nesten like mye" som noen av de støvsugerne jeg har hatt. Når du står ved siden av en støvsuger i gang, kan man ikke f.eks. føre en samtale på normalt nivå, man må ta i litt for å bli hørt. Det har jeg aldri opplevd at man må hvis man sitter ved siden av en laptop, selv ikke de mest bråkete av dem. Så språkbruken er litt flåsete - men så er vel heller ikke klikk.no å anse som proffer på dette med testing akkurat.

 

Dessuten er som kjent støyer/støyer ikke, en personlig ting. Folk har ulik terskler for sånt. Hva en mener er irriterende høyt, er ikke noe problem for en annen. Eller omvendt. Det er også forskjell på støy, selv om lydtrykket er det samme: Er det snakk om lyden av luft som flyttes, eller er det snakk om høyfrekvent hvining fra vifter/harddisker? Osv.

 

PS. Lydtrykksmålinger - der man får et resultat uttrykt i dB - har ingen relevans hvis ikke målingen er utført under nøyaktig like forhold, og nøyaktig likt. Målemikrofonens plassering kan bety mange decibels forskjell, bare den. Så ikke ta denslags for høytidelig.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det har vel mye med ordvalg/språk å gjøre. Testen av W150E fra klikk.no snakker om "nesten like høyt som en støvsuger" osv. under stor belastning. Jeg har gjennom mine 20+ år med ulike datamaskiner aldri hørt en datamaskin, hverken stasjonær eller bærbar, som bråker "nesten like mye" som noen av de støvsugerne jeg har hatt. Når du står ved siden av en støvsuger i gang, kan man ikke f.eks. føre en samtale på normalt nivå, man må ta i litt for å bli hørt. Det har jeg aldri opplevd at man må hvis man sitter ved siden av en laptop, selv ikke de mest bråkete av dem. Så språkbruken er litt flåsete - men så er vel heller ikke klikk.no å anse som proffer på dette med testing akkurat.

 

Dessuten er som kjent støyer/støyer ikke, en personlig ting. Folk har ulik terskler for sånt. Hva en mener er irriterende høyt, er ikke noe problem for en annen. Eller omvendt.

 

PS. Lydtrykksmålinger - der man får et resultat uttrykt i dB - har ingen relevans hvis ikke målingen er utført under nøyaktig like forhold, og nøyaktig likt. Målemikrofonens plassering kan bety mange decibels forskjell, bare den. Så ikke ta denslags for høytidelig.

 

Fikk litt samme inntrykk.

 

Men vet du hvordan den er til spill? Jeg har ikke helt stålkontroll og kan lett ta feil, ettersom at dette er noe som jeg nettopp har satt meg inn i. Vil den greie det som jeg nevnte i mitt forrige innlegg?

Lenke til kommentar

Det har vel mye med ordvalg/språk å gjøre. Testen av W150E fra klikk.no snakker om "nesten like høyt som en støvsuger" osv. under stor belastning. Jeg har gjennom mine 20+ år med ulike datamaskiner aldri hørt en datamaskin, hverken stasjonær eller bærbar, som bråker "nesten like mye" som noen av de støvsugerne jeg har hatt. Når du står ved siden av en støvsuger i gang, kan man ikke f.eks. føre en samtale på normalt nivå, man må ta i litt for å bli hørt. Det har jeg aldri opplevd at man må hvis man sitter ved siden av en laptop, selv ikke de mest bråkete av dem. Så språkbruken er litt flåsete - men så er vel heller ikke klikk.no å anse som proffer på dette med testing akkurat.

 

Dessuten er som kjent støyer/støyer ikke, en personlig ting. Folk har ulik terskler for sånt. Hva en mener er irriterende høyt, er ikke noe problem for en annen. Eller omvendt.

 

PS. Lydtrykksmålinger - der man får et resultat uttrykt i dB - har ingen relevans hvis ikke målingen er utført under nøyaktig like forhold, og nøyaktig likt. Målemikrofonens plassering kan bety mange decibels forskjell, bare den. Så ikke ta denslags for høytidelig.

 

Fikk litt samme inntrykk.

 

Men vet du hvordan den er til spill? Jeg har ikke helt stålkontroll og kan lett ta feil, ettersom at dette er noe som jeg nettopp har satt meg inn i. Vil den greie det som jeg nevnte i mitt forrige innlegg?

 

Jeg har ikke noe annet å forholde meg til enn deg; nemig tester utført på tilsvarende maskiner (altså maskiner med GT 650M - all annen hardware har minimal påvirkning på spillytelse). Og slike tester viser jo at GT 650M yter temmelig bra i de fleste spill. Hvor mye opptak underveis stjeler av ytelsen, har jeg ingen formening om, jeg har aldri drevet med denslags.

 

Dette er en test av en maskin som er den samme som Multicom Xishan W150E - den har bare et annet merkenavn. Om den ikke har nøyaktig samme prosessor, minne eller harddisk som den du selv har tenkt på, så vil det uansett ha svært liten betydning i forhold til spillytelse. Hvis du ser nedover siden til du kommer til "gaming performance", så sies det meste som er verdt å vite angående spilling der.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det har vel mye med ordvalg/språk å gjøre. Testen av W150E fra klikk.no snakker om "nesten like høyt som en støvsuger" osv. under stor belastning. Jeg har gjennom mine 20+ år med ulike datamaskiner aldri hørt en datamaskin, hverken stasjonær eller bærbar, som bråker "nesten like mye" som noen av de støvsugerne jeg har hatt. Når du står ved siden av en støvsuger i gang, kan man ikke f.eks. føre en samtale på normalt nivå, man må ta i litt for å bli hørt. Det har jeg aldri opplevd at man må hvis man sitter ved siden av en laptop, selv ikke de mest bråkete av dem. Så språkbruken er litt flåsete - men så er vel heller ikke klikk.no å anse som proffer på dette med testing akkurat.

 

Dessuten er som kjent støyer/støyer ikke, en personlig ting. Folk har ulik terskler for sånt. Hva en mener er irriterende høyt, er ikke noe problem for en annen. Eller omvendt.

 

PS. Lydtrykksmålinger - der man får et resultat uttrykt i dB - har ingen relevans hvis ikke målingen er utført under nøyaktig like forhold, og nøyaktig likt. Målemikrofonens plassering kan bety mange decibels forskjell, bare den. Så ikke ta denslags for høytidelig.

 

Fikk litt samme inntrykk.

 

Men vet du hvordan den er til spill? Jeg har ikke helt stålkontroll og kan lett ta feil, ettersom at dette er noe som jeg nettopp har satt meg inn i. Vil den greie det som jeg nevnte i mitt forrige innlegg?

 

Jeg har ikke noe annet å forholde meg til enn deg; nemig tester utført på tilsvarende maskiner (altså maskiner med GT 650M - all annen hardware har minimal påvirkning på spillytelse). Og slike tester viser jo at GT 650M yter temmelig bra i de fleste spill. Hvor mye opptak underveis stjeler av ytelsen, har jeg ingen formening om, jeg har aldri drevet med denslags.

 

Dette er en test av en maskin som er den samme som Multicom Xishan W150E - den har bare et annet merkenavn. Om den ikke har nøyaktig samme prosessor, minne eller harddisk som den du selv har tenkt på, så vil det uansett ha svært liten betydning i forhold til spillytelse. Hvis du ser nedover siden til du kommer til "gaming performance", så sies det meste som er verdt å vite angående spilling der.

 

En ting til, har også vurdert å kjøpe en stasjonær, men dette er forsatt litt usikkert. Er det en lignende side hvor jeg kan sjekke hvor bra de stasjonæres grafikk kort yter, altså en lignende side som notebookcheck?

Lenke til kommentar

Du kan på denne siden hos notebookcheck.net, klikke der det står "show only notebook gpu's", forandre denne til "show desktop and notebook gpu's", så klikke på knappen som heter "restrict" - så får du opp stasjonærkort også, og hvor de plasserer seg i forhold til bærbarkort, med 3DMark-tall og det hele. Du kan bare ikke klikke direkte på stasjonærkortene og få opp en mer detaljert omtale, som du kan med bærbarkortene. Stasjonærkortene kommer opp i sort skrift.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Takk skal du ha! Skal sjekke det ut i morgen tidlig.

 

En venn av meg har forresten tenkt å kjøpe seg Komplett Gamer Premium - GTX 670 Edition. Hva synes du om den? Vil kanskje vurdere å kjøpe den eller er det noen av de andre litt billigere som vil kjøre omtrent like godt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...