morten_s Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Hei! Jeg lurer på en ting angående å bruke snutter av naturfilmer fra BBC/National Geographic/Discovery Channel etc, som levende bilder til musikk jeg legger ut på Youtube? Hvis jeg krediterer de forskjellige rettighetshaverne, hvor krenkende er da dette? Tror dere dette vil være et stort problem? Hva må jeg evt gjøre for å få det til på lovlig vis? Musikken er min egen. Endret 23. mai 2012 av morten_s Lenke til kommentar
Nachoswolf Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Youtube er meget ufortsigbar på hvordan de behandler media med kopirett, men om du skriver en såkalt 'disclaimer' (I no not own these clips and they belong to their respectful owners) så skal det nok gå bra. Kunne jeg få hørt på musikken når du poster den? Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 24. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Klart du kan Takk for hjelpen! Det er det jeg også hadde tenkt på å gjøre, kreditere opphavsmennene på den måten! Slike filmer vil jo bidra til å øke antall visninger, slik enhver annen musikkvideo gjør, i motsetning til kun et bilde... Er derfor rettighetshaverne selvfølgelig bør krediteres.. Men lurer veldig på hvor strenge BBC osv vil være på dette, i forhold til å i det hele tatt bruke deres materiale.. Eller hvordan reglene er på dette området (hvis det er noen), hvor lange snutter man kan bruke etc.. Det jeg tenker er at dette må jo bare være positivt for filmskaperne også (skape oppmerksomhet), bare musikken er bra nok, selvfølgelig. Endret 24. mai 2012 av morten_s Lenke til kommentar
Nachoswolf Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Men man kan aldri være trygg på youtube, men bare legg ut, du trenger 3 advarsler for å bli utestengt, så den kan fungere som en 'test' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå