alex100 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 først: beklager de store bokstavene i topic, men alle skriver MOSFET med store bokstaver. jeg har bestilt en slik pose: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet550.htm der fikk jeg med 6 kvadratiske varmeavledere. men jeg skal jo sette de her, og hva skal jeg da med de 2 ekstra?: jeg fikk også med to litt mer avlange varmeavledere. hvor skal jeg plassere de? Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 "Pakken inneholder: 6 varmeavledere MOSFET, 2 varmeavledere PLL " PLL er frekvensgeneratorer, og disse kan ofte bli varme ved voltklokking... Det kan være en fordel (og siden du har dem, hvorfor ikke bruke dem) å montere heatsinks på PLL chipene hvis du overklokker mye. PLL IC'ene er litt mer avlange enn de kvadratiske MOSFETEene. Og ja, det heter MOSFET, fordi det er en forkortelse for et eller annet... Akkurat som NF7-S. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke brukt den thermaltapen som er på heatsinkene, men thermal adheasive fra enten Shin Etsu eller Arctic... Lykke til! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 jeg holder på med voltmod nå. hvor på mitt hovedkort finner jeg PLL frekvensgeneratorene? Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 PLL chipen(e) er vanligvis merket ICS. Det er en eller flere rektulangulære chiper som vanligvis er lokalisert mellom CPU socketen og den rosa parallel tilkoblingen... PLL står for Phase Locked Loop, og er det som generer klokkesignalet i maskinen din. Klokker du til ekstremt høye FSBer kan man få problemer med at PLLen(e, vet ikke hvor mange ditt A7N8X Deluxe kort har) overhoppheter. Så nå vet du det ;-) Lykke til! Lenke til kommentar
tasle Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 MOSFET = Metal Oxide Silicon (Semiconductor) Field Effect Transistor. Brukes spesielt mye til switching. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå