Gå til innhold

Skal du ha Dragon's Dogma ?  

55 stemmer

1. 1. Skal du ha Dragon's Dogma ?

2. 2. Hvilken Plattform

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Heisann folkens endelig fått tid og game Dragons Dogma hadde vært kjekt med noen venner

på min ps3 så dere som spiller kan gjerne legge meg til psn:Ervik82 har xbox også samme tag der.

men ps3 jeg spiller dragons dogma på. Greit ha noen venner man låne pawns av :)

Takker

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Tips til alle som har tenkt og starte new game etter og ha fått bonus fra DD orignal,

Husk og ha backup av save filen , du mister all bonusen visst du starter på nytt,

Jeg lager bare en new game på den andre profilen min, voila så har jeg 2 filer med bonus poeng

Lenke til kommentar

Hvordan legger du ut bildene ? har tenkt og gjøre det selv.

Ser du liker og hive folk av cliffs som før hhaha XP

Keep em comming.

Kopierer de fra PS3 til minnepenn og så til PC. (Godt mulig de kan kopieres via nettverket også)

Men jeg beskjærer bort svart kant oppe og nede. Selve oppløsningen er ikke så god, men noen av bildene blir helt ok.

Og ja, fortsatt artig å kaste folk å fe utfor stup og det som verre er.

Lenke til kommentar

Har nettopp startet på DD: DA, aldri spilt dette før. Det jeg lurer mest på er om jeg vil få nok DP's til å både kjøpe skills jeg selv vil ha OG main pawn i tillegg? Kan jo ikke grinde, siden monstrene forsvinner når de dør?

Hva skjer forresten med innleide pawns når man saver og quitter? Forsvinner de bare når jeg reloader? Og hvordan får jeg tak i nye hvis jeg savet midt uti bushen eller i en dungeon og ikke kan stikke til en Rift Stone for å hente nye?

Har kikket rundt på både gode og dårlige reviews, de fleste klager mye på AI'n til Pawns. De flytter seg til idiotiske steder og dør, springer helt bort til monstre før de kaster spells, kaster feil spells, etc.

Er det så ille? Jeg har bare spilt et par timer enda, og akkurat drept første Hydraen i Encampment.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har nettopp startet på DD: DA, aldri spilt dette før. Det jeg lurer mest på er om jeg vil få nok DP's til å både kjøpe skills jeg selv vil ha OG main pawn i tillegg? Kan jo ikke grinde, siden monstrene forsvinner når de dør?

Hva skjer forresten med innleide pawns når man saver og quitter? Forsvinner de bare når jeg reloader? Og hvordan får jeg tak i nye hvis jeg savet midt uti bushen eller i en dungeon og ikke kan stikke til en Rift Stone for å hente nye?

Har kikket rundt på både gode og dårlige reviews, de fleste klager mye på AI'n til Pawns. De flytter seg til idiotiske steder og dør, springer helt bort til monstre før de kaster spells, kaster feil spells, etc.

Er det så ille? Jeg har bare spilt et par timer enda, og akkurat drept første Hydraen i Encampment.

Du og hovedhjelperen din jobber opp DP individuelt, dere vil begge få mer enn nok DP, rundt nivå 30 har du alle nok DP til alle egenskapene.

Alle monster kommer tilbake etter du har vert ute av ett område en stund. Dette gjelder ikke plasser hvor det er scriptete bosser og liknende.

Etter du starter opp ett lagret spill kommer alle hjelperne tilbake. Så ingen bekymringer.

Du får ikke tak i nye dersom de dør, å du ikke gjenoppliver dem. Men dette har ikke vert noe stort problem for meg i alle fall.

Den kunstige intelligensen til hjelperne dine kan til tider være utrolig frustrerende. Så all negativ kritikk spillet får for den synes jeg er fortjent.

5 negativer for min del.

Dårlig kunstig intelligens.

Mye løping frem og tilbake.

Dårlig crafting system.

Lite spesialegenskaper for magikere.

Mye repetitivt, siden 90% av fiendene dukker opp igjen og igjen.

Noen positive.

Kjekt å se hjelperene dine klatre på fiendene dine.

Flott laget verden.

Masse variasjon i fiendene i starten.

Veldig kjekt å utforske verden, mange spennende områder.

Utfordrende spill.

Lenke til kommentar

Hva med pawns som er lånt av andre spillere? Er de tilgjengelig når eieren spiller med dem selv også? da eksisterer det jo isåfall flere kopier av samme pawn? Pawns med høyere level enn meg selv koster stort sett mange tusen mere enn det jeg har tilgjengelig, er det ikke meningen man skal recruite dem før man er nær deres level? Vil jeg ende opp med å bruke mere penger på å leie pawns enn å oppgradere gear til meg selv? Ser jo mange lowlevel pawns er gratis, men de leveler jo ikke opp med meg så de må byttes ut.

Jeg så en pawn i den rift-verdenen som hadde "level unlimited" og kosta 1627362173812 penger..er det bare tull?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Til dere som ikke liker pawns, hvorfor ikke bare kjøre solo???

Spillet er simpelt visst du lvler alle vocations og ikke bare holder deg til 2.

Jeg går helt alene med min egen pawn som magiker,, de holder seg unna fiender og bare healer, kjempe kjekt.

Pawns gjør egentlig ikke så veldig mye, de holder mye angrep tilbake, så man trenger dem ikke, bare til store slag ;)

Men lurt med pawns i starten.

Ps , travel time er kraftig redusert i Arisen, du går telporterings portaler over alt og ferrystones koster 90 prosent mindre,

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Jeg spør bare fordi jeg vet ingenting om systemet annet enn det lille jeg har lært in-game enda, og lest på wiki. Sikkert greit for deg som har spilt det i titalls timer å droppe pawns..men det kommer ikke jeg til å gjøre.

Jeg hadde knapt lest ett ord om spillet før jeg kjøpte det på gamestop forrige uke, og begynte å spille det i helga så smått.

Lenke til kommentar

Jeg spør bare fordi jeg vet ingenting om systemet annet enn det lille jeg har lært in-game enda, og lest på wiki. Sikkert greit for deg som har spilt det i titalls timer å droppe pawns..men det kommer ikke jeg til å gjøre.

Jeg hadde knapt lest ett ord om spillet før jeg kjøpte det på gamestop forrige uke, og begynte å spille det i helga så smått.

Spillet har desverre lite info om pawns,

Ting som jeg ikke la merke til første gangen jeg spillte,

1- du kan velge partner i spillet, gi gaver. dette er litt viktig senere i spillet. kan ikke si mere på grunn av spoilers,

2- Pawns kan faktisk bli bedt om og holde kjeft med og be dem om og vere mere RETICENT i pawn Chair som du finner i Inn, du kan og få deg en potion hvor du kan velge valgene over igjen hvordan den skal oppføre seg, aldri helt forstått meg på oppleget på grunn av dårlig info om hva de visse ordene går ut på.

Rett og slett pawns er et forbanna mysterium,

3- Etter du har makset din første Vocation, velg Ranger for de har mest Stammina, som gjør at Stammina øker mere og du blir aldri sliten.

4- Ikke ver redd for og gå mellom masse Vocation, det er det som er meningen i spillet, første runde var jeg pure mage og det ble ekstremt kjedelig og måtte se på alle Striders klatre på fienden og jeg bare stod der og samlet nok tid til og slippe neste Virvelvind.

5- Dette spillet sitt hovedfokus er slåsskamp, Capcom har sagt at alle rpg delene er bare filler for at spillet skal blir mere intressant, men hoved fokuset var kamp.

6- Det er ikke lite fiender (feil fra Krokill) Post game slipper løs nye fiender når man minst forventer det,

7- Se for deg Skyrim drager bare at du kan klatre på dem og faktisk dør når de spyr flamme på deg,

dette spillet eier andre spill når det gjelder boss fights, og Boss fights er random du kan møte på en flygende Griffin som ignorerer deg nær Gransys, eller en Drage som er lost i skogen, NB ikke ta en drage visst du ikke er forberedt XP

8- Masse end game content, med Arisen og gamle spillet (har faktisk ikke testet Arisen eller klart spillet)

9- Jeg startet på nytt rett før slutten, for jeg hadde så lyst og teste andre Vocations.

Men jeg har hørt at slutten er temmelig overaskende.

1 kjent youtube fyr sa tilogmed at det var den beste slutten han hadde vert med på ever.

Og ingen spoiler fra andre brukere her, har faktisk ikke klart spillet enda. er lvl 36 nå. gleder meg til Arisen content.

10- Save hele tiden

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...