Delvis Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Noen som så aktuelt i aften? Når man går inntil beinet på dette, ser det for meg ut som Nessa egentlig har lov, rett og sannhet på sin side Bare legg merke til hvordan M Nybakk's argumenter ender opp som synsing Hmm.. Endret 23. mai 2012 av groenn Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Har ikke sett programmet, bare fått med meg enkelte radioinnslag. Bannlysing er en arkaisk anordning uten relevans i dag, og Nessa høres ut som han er rimelig fattig på argumenter. Breivik-sammenligningen hans henger ikke litt på greip, og vi kan vel kanskje si det så enkelt som at å dra inn ABB i en diskusjon har samme konsekvens som om man drar inn Hitler - debatten er over og du har tapt. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Argumentet er vel at å avlive er å avlive? At I hvilken form/på hvilket aldersnivå det skjer skal ha saklig betydning, blir vel alltid subjektivt (synsing). Så jeg har vanskelig for å se at ikke Nessa har et poeng. Enten en liker det eller ikke, holdt jeg på å si.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Å avlive er å avlive, ja, men da har han jo ikke sagt noe om hvorvidt det er galt eller ikke. Av og til er det riktig å avlive et dyr, og av og til, kan man si, er det riktig å avslutte en graviditet. Jeg vil ikke si det er å "avlive" når fosteret ikke ville klart seg på egenhånd. Det er jo her snakk om materie som på et eller annet tidspunkt "pådrar" seg menneskeretter. Spørsmålet er når det skjer. Nessa vil nok si at det skjer ved befruktelsen, eller kanskje enda tidligere (man skal jo ikke spille sin sæd på stengrunn eller hva det heter). Problemet er at han ikke kan forankre meningene sine i religionen og forvente at de skal gjelde for alle. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Det er vel snakk om når det er blitt til et foster, som ville bli født og levd opp - om det ikke ble abortert Skjønner jo at det blir kontroversielt, men skjønner også at det går an å "dø for" en slik sak Nuvel Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Det er vel snakk om når det er blitt til et foster, som ville bli født og levd opp - om det ikke ble abortert ... Vet ikke om du har lagt merke til det, men har du noengang hørt en kristen si NOE i mot spontan aborter, som faktisk er langt hyppigere enn valgte aborter? For da er det jo, i følge dem, gud selv som er på ferde og da er "drap" på fostre plutselig greit da.... Merkelig... Og i saker som den fjorten år gamle jenta som aborterte i Chile etter å ha blitt voldtatt av stefarten sin gjør ikke kristne annet enn å forbanne jenta og moren hennes fordi de i følge deres doktriner tok et liv... Ikke et pip om HVORDAN dette livet kom til eller hvor lite morsomt det barnet ville fått det hvis moren hatet det eller noe snakk om å forbanne stefaren for overgrepet nei, kun om at de "myrdet" et barn..... For en selvforherligende og kvalm gjeng! Nessa er jo ikke normal da, det har han jo aldri vært og jeg betviler at han noensinne vil bli det... Men preke at han bekjenner seg til "kjærlighetens" religion, det kan han... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå