eriknor Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Jeg hjelper en kollega med å lære seg D7000. Jeg støter på et problem når det gjelder å velge/svitsje fokus modus. Jeg kjenner både D90 og D700 som har knappefunksjoner utenpå huset. Dette er tatt vekk på D7000 og jeg klarer ikke å finne ut hvordan dette gjøres via menyen. Riktignok finnes det en velgemulighet under a8 Live view/Movie AF, men slik det beskrives gjelder disse bare når man bruker Live view. Lenke til kommentar
picatta Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Du holder inne fokus knappen der det står AF/M ved objektivet. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Du holder inne fokus knappen der det står AF/M ved objektivet. Takk, utrolig at jeg klarte å overse den knappen. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Takk, utrolig at jeg klarte å overse den knappen. Nei, egentlig ikke - vil påstå at det er den "dummeste" knappen Nikon har plassert(godt skjult) på et kamerahus?! PS! Veldig fornøyd med AF-A som fast innstilling... Endret 23. mai 2012 av flageborg Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Jeg så kanskje bryteren, men jeg forsto ikke at man justerer ved å trykke inn den lille knappen i midten. Det er funksjonalitet jeg ikke kjenner igjen fra de andre Nikon kameraene. AF-A er safe, men det kan være spennende å prøve og lære seg de andre modusene også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå