fredibb Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Hei, vi har en ny Asus N53TK som vi har et par problemer med. For det første får vi ikke det innebygde web-kameraet til å fungere. Når vi klikker på programet/ikonet i startmenyen kommer ikonet for webcam opp som aktivt program, men det er ikke mulig å komme i på dette? Noen tips For det andre kan vi ikke koble maskinen til tv-skjermen. Nå det gjøres kobler maskinen automatisk ut og vi får en kjapp feilmelding før vi kan velge mellom å starte opp i vanlig eller sikker modus. Vi har koblet andre pc`er til samme tv med samme HDMI-kabel uten problem. Setter pris på tips og hjelp Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Webcam handler nok mest om utdatert driver eller program. Har generelt dårlig erfaring med webcam. Pleier hente ned siste driverversjon, før jeg avinstalelrer alt med webcam og deretter kun legegr inn driver. De programmene som bruker webcam har uansett det som skal til for å bruke det så lenge driveren er på plass. HDMI ja. Kan være mye. Ikke alt hdmi passer sammen selv om kontaktene og kablene passer sammen. Kan vel være alt fra en kopibeskyttelse til at pcens oppløsning ikke matcher tvens oppløsning, til at TV må oppdateres med ny firmware til at PC må ha ny bios til tusen andre ting. Start med å teste om pc funker på andre tver eller skjermer. Som en annen løsning har kanskje pcen s-video (rundt plugg med flere pinner). Se om det funker. Lenke til kommentar
fredibb Skrevet 24. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2012 Webcam handler nok mest om utdatert driver eller program. Har generelt dårlig erfaring med webcam. Pleier hente ned siste driverversjon, før jeg avinstalelrer alt med webcam og deretter kun legegr inn driver. De programmene som bruker webcam har uansett det som skal til for å bruke det så lenge driveren er på plass. HDMI ja. Kan være mye. Ikke alt hdmi passer sammen selv om kontaktene og kablene passer sammen. Kan vel være alt fra en kopibeskyttelse til at pcens oppløsning ikke matcher tvens oppløsning, til at TV må oppdateres med ny firmware til at PC må ha ny bios til tusen andre ting. Start med å teste om pc funker på andre tver eller skjermer. Som en annen løsning har kanskje pcen s-video (rundt plugg med flere pinner). Se om det funker. Takk for tilbakemelding. Har forsøkt siste driverversjon uten at det hjalp. Når der gjelder HDMI så sjekket jeg nå med en annen TV og det gikk (heldigvis) helt fint. Noen tips om hva som da er problemet? Som nevnt kan jeg koble andre bærbare til denne TV`en og det er kun Asus-modellen som ikke funker. Jeg har forsøkt med lavere oppløsning Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Hdmi kan skape mange problemer, har selv måtte bytte tv som ikke funket med annet hdmi utstyr jeg hadde. De to tingene jeg tenker på er hdcp og hdmi versjon. Har vært borti at om to ulike produkter har ulike hdmi versjon så funker det ikke alltid. Eldre TVer har normalt hdmi 1.1, 1.2, 1.3 eller 1.3a mens 3d utstyr kjører hdmi 1.4. Hvis TVen har usb port så kan man normalt laste ned en ny firmware til TVen som kan fikse slike ting. Litt ulik måte man gjør dette på. LG krever at man legegr nedlastet fil i en egen mappe på minnepinnen, pakker opp filen, og renamer filen til slutt. Knotete, men funker greit. Philips pleier kun å kreve at man laster filen ned på minnepinnen. Det står hvordan du skal gjøre det. Det er synd at fokuset på å ha usb innganng på TVen kun har dreid seg om å spille av multimediafiler, ikke nødvendigheten av å ha det om man skal oppdatere TVen. Kan du koble TV til internett har den kanskje et oppdateringsvalg i menyen, men det kjenner jeg ikke til. Webkam er vel det jeg sliter mest med å få til å fungere, og har derfor unngått å bruke slike. De ganggen jeg har brukt det, så laster jeg ned siste driver og legger den inn og holder meg langt unna programvaren som følger med. Mange videokamera kan også brukes som webcamera, og de har ofte bedre bildekvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå