Nani95 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Hvilke rettigheter har jeg hvis jeg har kjøpt en mobiltelefon for ca 2-3 måneder siden, og den har sluttet å fungere? Noen som har lenker til hvor jeg kan lese om rettigheter ved kjøp på nett vs. over disk? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Den store forskjellen er angrerett, noe du har hvis du har kjøpt på nett, men den skal du uansett ikke benytte deg av hvis produktet har en mangel. Da gjelder forbrukerkjøpsloven, og hvis tingen har en mangel i henhold til denne, skal ikke avhjelpen koste deg noe. Forbrukerrådet har en samleside om kjøp av varer. http://forbrukerportalen.no/temaer/varekjop Ellers kan du jo lese loven, den er ikke så lang. http://lovdata.no/all/hl-20020621-034.html Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Mangel trumfer ikke angrerett, om angreretten er mer lukrativ for forbrukeren å benytte seg av. At produktet er over 14 dager gammelt, derimot, gjør det. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Neida, men benytter man seg av angrerett må man selv stå for tilbaketransport til selger. Derfor er det stort sett best å reklamere. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Isbilen: Dersom man har kjøpt over disk er uansett som oftest tilbaketransport til selger et heller lite problem. TS: Ingen relevante forskjeller annet enn angrerett, og det ville uansett vært for sent å nyttegjøre seg den. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Men man har jo ikke angrerett over disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå