Fossin Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Nå har jeg lett land og strand rundt. Jeg skulle gjerne ha bøyd til en tynn stålplate 2 x 90°. Alle stedene jeg har vært innom kan kun bukke plater i rett 90°, jeg vil ha en fin bøy med radius rundt 20mm. Dette skal være et lokk så det er ikke store platen det er snakk om. Ca 700x400mm Det burde ikke være noe vanskelig, tenkte nesten å gjøre det selv skjønt jeg har ikke akkurat mye utstyr. Noen som vet hvor jeg kan få gjort dette enkelt og greit? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Et hvilket som helst mekanisk verksted, og de aller fleste blikkenslagere, bør ha utstyr til å klare dette. Lenke til kommentar
Fossin Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Alle mekaniske verksted jeg har vært innom så langt bare bukker rette 90°. De sa jeg isåfall måtte få det valset, men det var gjerne tykkere plater. Blikkenslagerverksted har jeg ennå ikke funnet. Lenke til kommentar
Salior Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Alle mekaniske verksted jeg har vært innom så langt bare bukker rette 90°. De sa jeg isåfall måtte få det valset, men det var gjerne tykkere plater. Blikkenslagerverksted har jeg ennå ikke funnet. Prøv og skaffe 2 rør, eller en stang på ca 20mm i hardt stål med et rør som er ca 20mm innvendig og få kappet røret i 1/4 så kan du evt prøve og få presset buen i platen med en stålplate bukke (ikke blikk-bukke). Har gjort lignende selv før meg hell Jeg brukte 24mm rustfritt rør og et rør som var ca 25 innvendig mål på 1,2mm blikk plate :-) Lenke til kommentar
Fossin Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Presse platen med et 1/4 rør ned i et annet 1/4 rør? Å kappe et 20mm tykt stålrør på langs høres ikke helt enkelt ut. Og isåfall må verkstedet være med på å bruke bukken til noe sånt. Lenke til kommentar
Salior Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Presse platen med et 1/4 rør ned i et annet 1/4 rør? Å kappe et 20mm tykt stålrør på langs høres ikke helt enkelt ut. Og isåfall må verkstedet være med på å bruke bukken til noe sånt. Trenger bare kappe de røret til 1/4 som en ska ha under platen, de som ligger inni som en presser trenger ikke presses. Om en har bandsag med stålblad er det ikke noe problem og kappe røret på langs, men self. de komme ann på om person er litt nevenyttig eller ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå