English Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Er det mulig? Noen sier ja, mens andre sier nei. ER 15 år. 185høy - 78 KG Skal skaffe store markerte muskler (MAge,armer osv) og forbrenne fettet jeg allerede har på magen. Treningsplanen er sånn: Mandag - løpe Tirsdag - styrke onsdag - Styrke Torsdag - løpe Fredag - løpe Lørdag - chille Søndag - styrke ___________________ Er det noe jeg burde forandre på? Ang proteinshake osv, ER det virkelig nødvendig - synes det er bortkata penger jeg? Er det like effektivt og ta 4 egg, og spise kylling etc til middag? Holder det? OG kreatin også? Er det viktig? ++ et siste spm: DE dagene jeg har styrketrening skal jeg gå kccal overskudd da? Mens de dagene jeg løper skal jeg gå underskudd? Vill helst få markerte muskler + forbrenne fettet samtidig, ikke gjør en om gangen takk for svar mvhhhhhh: Endret 23. mai 2012 av English Lenke til kommentar
English Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 og et spm til: ANG proteinshake hvorfor tar mange det til frokost? Burde man ikke heller bare ta det etter hver trening for og få de proteinene man trenger for og bygge musklene? tyty for svar Lenke til kommentar
aomt Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Slutte med alkogolisme, samtidig som å bli ein stor vin-, whiskey- og øl-kjenner, er det mulig? Les litt meir om emnet, før du stiller spørsmål. Kva muskler består av? Kva er protein? Kor mye trenger du? kor mye får deg gjennom vanleg kosthold. Trur du virkeleg muskler vokser i løpet av 1 dag og fette forbrennes i løpet av 1 dag, slik at du kan varier over/undeskudd? Som sagt, les litt om det så slipper du å stille 1000 spm. PS: det spiler fint rolle kva du VIL. Alle vil sitte på ræva og bli milliardær, spise mye og godt og få store muskler og ikkje noe fett. Men det ikkje slik verden fungerer. Lenke til kommentar
English Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Slutte med alkogolisme, samtidig som å bli ein stor vin-, whiskey- og øl-kjenner, er det mulig? Les litt meir om emnet, før du stiller spørsmål. Kva muskler består av? Kva er protein? Kor mye trenger du? kor mye får deg gjennom vanleg kosthold. Trur du virkeleg muskler vokser i løpet av 1 dag og fette forbrennes i løpet av 1 dag, slik at du kan varier over/undeskudd? Som sagt, les litt om det så slipper du å stille 1000 spm. PS: det spiler fint rolle kva du VIL. Alle vil sitte på ræva og bli milliardær, spise mye og godt og få store muskler og ikkje noe fett. Men det ikkje slik verden fungerer. Har lest om det? Og det står flere stedeer at det er mulig? Kanskje derfor jeg stiller spm her? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Kan du vise meg, kor det står at det er muleg? Og kva som er vits med å stille spm her, om du søkte og fant ut at det var muleg? Bruk søk funksjon på forumet, så finne du svar til dei fleste spm du har stilt Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 *** Det går vel ann å svare på en måte som viser at du er innehaver av normal folkeskikk? Alle kan ikke alt om alt, vet du. Nå er jeg blant dem som ikke kan så mye om trening, men jeg lærer litt etter litt ved å stille, nettopp, spørsmål. Da er det ikke noe hyggelig med slike elitister som deg som kommer og hoverer og snøfter som om det var det dummeste spørsmålet du noen gang har hørt. Hva med å heller ta deg tid til å svare litt ordentlig og konstruktivt, slik at du får lært opp oss uvitende innenfor trening? Så har vi ett mindre "dumt" spørsmål å komme med til neste gang. 6 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 *** Det går vel ann å svare på en måte som viser at du er innehaver av normal folkeskikk? Alle kan ikke alt om alt, vet du. Nå er jeg blant dem som ikke kan så mye om trening, men jeg lærer litt etter litt ved å stille, nettopp, spørsmål. Da er det ikke noe hyggelig med slike elitister som deg som kommer og hoverer og snøfter som om det var det dummeste spørsmålet du noen gang har hørt. Hva med å heller ta deg tid til å svare litt ordentlig og konstruktivt, slik at du får lært opp oss uvitende innenfor trening? Så har vi ett mindre "dumt" spørsmål å komme med til neste gang. Det er lov å lese litt før du stiller spørsmål. Om du ser faktisk litt først på forumet, så vil du oppdage at akkuratt det same blir spurt ca 1 gong i uka. Kas svar forventer folk, når dei tar ikkje seg tid til å lese overskrifter på 20-30 emner?! "Her er eg, bla bla. Eg vil det og det. Eg har titta LITT på emnet, men gidd ikkje lese så mye. Kan noe sette meg eit program og sei kva eg skal gjere?" Ta ein tur til personleg trener. Han gjer det meir enn gjerne for 500kr timen. Her på forumet er folk meir enn glad til å hjelpe, for dei som trenger hjelp, ikkje te dei som gidd ikkje gjere noe som helst selv. Så mye, som å lese overskrifter på emnet. 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Dropp den treningsplanen. Den har jo ikke noe mønster i det hele tatt. Store, markerte muskler samtidig som du går ned i vekt er nok litt optimistisk, men det er mulig å gå ned i vekt samtidig som du øker i muskelmasse. Spis etter periodisk faste, få i deg masse proteiner, og gå i et svakt underskudd. Men først av alt må du komme deg i gang med treningen. Ikke sitt her og detaljstyr noe du ikke engang har startet med. Les deg litt opp på periodisk faste og finn et okei treningsprogram, som du ikke setter opp selv, for jeg kan love deg at det kommer til å bli dårlig. Lenke til kommentar
English Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Dropp den treningsplanen. Den har jo ikke noe mønster i det hele tatt. Store, markerte muskler samtidig som du går ned i vekt er nok litt optimistisk, men det er mulig å gå ned i vekt samtidig som du øker i muskelmasse. Spis etter periodisk faste, få i deg masse proteiner, og gå i et svakt underskudd. Men først av alt må du komme deg i gang med treningen. Ikke sitt her og detaljstyr noe du ikke engang har startet med. Les deg litt opp på periodisk faste og finn et okei treningsprogram, som du ikke setter opp selv, for jeg kan love deg at det kommer til å bli dårlig. TAkk for svar. Det jeg trengte. FAnt også ut at det er fult mulig å gå ned i fettprosent samtidig som man får markerte muskler. Men kan du gi meg en pekepinn på hvordan jeg skal oppnå det? Altså, jeg vil få bort fettet% og markerte muskler. Da må det jo løpes og ha styrketrening? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Løpes må det så absolutt ikke. Det har masse fordeler, men det er et omstridt tema i nær forbindelse med muskeløkninger, så hold det til separate dager i allefall. Poenget her er et kaloriunderskudd som ikke er ekstremt, i kombinasjon med mye proteiner og styrketrening. Les litt om periodisk faste her: http://fitnessbloggen.no/periodisk-faste-for-dummies/ Treningsprogram kan du f.eks ta herfra http://fitnessbloggen.no/fyrstikkprogrammet/ Lenke til kommentar
English Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Løpes må det så absolutt ikke. Det har masse fordeler, men det er et omstridt tema i nær forbindelse med muskeløkninger, så hold det til separate dager i allefall. Poenget her er et kaloriunderskudd som ikke er ekstremt, i kombinasjon med mye proteiner og styrketrening. Les litt om periodisk faste her: http://fitnessblogge...te-for-dummies/ Treningsprogram kan du f.eks ta herfra http://fitnessblogge...tikkprogrammet/ Tusen takk fredrik! Hjelpsom du! Men har et par spm til; SÅ løpinga skal jeg da holde til ''hviledagene - altså der jeg ikke trener styrke? Og har du noe anbefalinger på proteiner? Pulver altså, ikke dyrt men heller ikke billig? Og helst ikke slik som ejg må bestille fra nettet men kan gå i en butikk og kjøpe takker Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Løpe kan du gjøre på dagene du ikke trener styrke. Husk at du skaper et underskudd ved løpingen og, og du har ikke lyst på for stort underskudd hvis du samtidig vil forsøke å bygge muskler, eller i allefall miste minst mulig. Så ta med løpingen i beregningen. Lite proteinpulver å få kjøpt i butikkene. Proteinfabrikken er helt greit, det får du på Coop Obs f.eks. Hvis ikke finner du noe på Life helsekost samt Gsport/G-max, men det er vel stort sett tech nutrition og er relativt dyrt. Men det er ikke sånn at du må ha proteinpulver. Du bør forsøke å få i deg mest mulig fra proteinrik mat først og fremst, også fylle på med pulver om det er behov for det. Lenke til kommentar
English Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Spørr her slik at jeg ikke trenger å lage en ny tråd: Er det ok og spise masse sunn mat? Er det noe negativt? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Definer "masse" og det kommer ann på kva målet ditt er. Om du prøver å slanke deg men fortsetter å spise MASSE, ja, det er negativt. Du kommer til å legge på deg. Lenke til kommentar
TXfosh0 Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Sånn som eg ser på situasjonen så villet eg ettersom du har lyst å få større muskler, så ville eg lagt opp kosthold slik at eg økte mest mulig i styrke og masse uten å gå opp noe spesielt i fett %. Det er faktisk mulig å oppnå så lenge du følger ett skikkelig kosthold uten å måtte trene hver dag og unngå for mye usunt. Prøv deg frem på hva som passer deg, som tidspunkt, hvor mye du ca må spise for å ikke legge på deg osv. Ville lest meg opp på hva som inneholder mye proteiner. Egg og kylling er lett å starte med. Med tanke på at du er en ungdom ville eg byttet vekk cola med vann, evt melk. Er ikke mye som skal til. Det er lov å spise godteri på lørdager, men etterhvert som du legger om er det lett å miste lysten. Anbefaler å starte i små grader. Ta frukt av og til, drikke litt mer melk og unngå for mye drit mat som kebab, pizza. Som sagt, det er lov å spise det uten at man vil ødelegg alt. Og selvfølgelig det viktigste, ikke stresse, sove nok OG trene TUNGT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå