Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Rar ulyd fra ny PC. Tips?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bygde for et par uker siden min nye PC. Komponentene er:

 

SEAGATE BARRACUDA 2TB 7200RPM SATA/600 64MB

OCZ ZT SERIES 750 WATT POWER SUPPLY MODULAR

KINGSTON DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ CL9 (2X4GB) x2

INTEL CORE I7 3770K 3.5GHZ 8MB S-1155 IVY

INTEL 520 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC 25NM BULK

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 TITAN

ASUS P8Z77-V PRO Z77 S-1155 ATX IVY

ASUS DRW-24B5ST DVD±R/RW/RAM DL 24X SATA BLACK - RETAIL

 

Alt fungerer perfekt, men jeg hører av og til en rar lyd fra PC-en. Lyden kommer ikke fra høyttalerne/hodetelefonene. Lyden er veldig kort og høres ut som en mellomting mellom en "pipelyd" og en "klikkelyd". Det kunne nesten vært hoppelyden fra et gammelt plattformspill. Det er ikke snakk om en veldig høy lyd, men den høres enkelt over viftene. Det virker som om lyden kommer helt uavhengig av hva jeg gjør på PC-en. I går hørte jeg etter lyden da jeg surfet i en times tid. Den første halvtimen kom lyden 4-5 ganger. Den andre halvtimen var det helt stille.

 

Jeg synes ikke det høres ut som en harddisk-lyd, men jeg er ingen ekspert. Noen tips til hva dette kan være?

 

Takk!

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde å koble ut harddisken og da ble lyden borte. Seagate-disken var med andre ord skyldig i lyden. Kontaktet Dustin som viste meg super service og sendte ny disk med engang. I går prøvde jeg den nye disken, men den lager akkurat de samme ulydene. Det er utrolig irriterende! Noen tips?

 

Edit: Tror kanskje jeg har løst problemet. :D

 

Søkte litt rundt på nettet om harddisken. Fant da en som skrev dette: "Drive has passed all extensive tests. However there's a worrying .2sec screech scratch noise, that everyone seems to be experiencing. There's still no real official word as to what it is, other than switching off APM (using third party tools) stops the random noise." Har nå skrudd av APM med programmet Crystal Disk Info. Har ikke hørt noen ulyder siden.

 

Ekstremt teit at denne strømsparingen skal bråke så vanvittig at jeg hører det over mitt GTX680, selv om jeg sitter i den andre enden av stua, men skal ikke klage hvis dette har løst problemet.

 

Edit2: Det ovenfor løste problemet. Disken har nå vært lydfri i tre dager. Dustin lot meg faktisk beholde den andre disken også. Fantastisk service!

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...