kim009 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Syntes det er morsomt med serier som krysser litt i hverandre. Helst kun med personer, men story går det også. Crossing Jordan og Las Vegas hadde noen slike episoder. Mest med ett par personer som kryssa over, men trur det var en eller to story episoder også. Bones og The Finder også krysser over hverandre. Så en episode på Bones hvor the Finder ble introdusert, ser også at episode to i The Finder har Dr. Sweets med i seg. Hawai five-o og NCIS-Lost Angeles hadde nylig en crossover story epsiode hver. Håper de kommer med noen episoder med kun personer som krysser over også. Er det flere slike serier? Er de noen serier som har ganske mye av personer som krysser over mellom seriene? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) The Finder er spinoff av Bones. Hawaii Five-0 og NCIS:LA har hatt en crossover tidligere, men i et mindre omfang. En av karakterene i NCIS:LA dukket opp i en episode i starten av sesong 2 også. The Practice har crossovers med Boston Public, Boston Legal, Ally McBeal, og Gideon's Crossing siden alle seriene er av samme serieskaper (David E. Kelley). Boston Legal er også en spinoff av The Practice. CSI har to spinoffs (som sikkert de fleste vet). Tror det er oppimot 10 episoder hvor seriene krysser hverandre. Både på grunn av hovedserien introduserte CSI:Miami, så introduserte senere CSI:Miami da CSI: New York. Miami og NY hadde så senere en crossover-uke, uten originalen. Senere i 2010 (tror jeg), så dukket en av karakterene i CSI opp i både CSI:Miami, så CSI:NY og til slutt i originalen. Moderskipet Lov & Orden har hatt 4 spinoff`s; Special Victims Unit, Los Angeles, Trial By Jury og Criminal Intent (merkelig nok fått tittelen Lov & Orden i New York her hjemme, alle seriene utenom LA pågår i NY). Lov & Orden: UK er også basert på originalen for britene, men har i grunn ikke noe til felles. Det er også former for Lov & Orden utenfor dette. Der det er prinsippet av enten originalen eller Criminal Intent som blir tilpasset lovverket o.s.v. i andre land som Frankrike, Russland, Cape Town (ikke land men). Russland har to stk, en som følger prinsippet til Special Victims Unit og en som følger Criminal Intent. Criminal Intent er hvor vi ser delvis hvem som er morderen, eller veldig hva som leder opp til et mord. Special Victims handler om voldtekst-ofre, barnemishandling o.s.v. Conviction var også i samme universet som de 4 første. En av birollene i Special Victims Unit hadde en hovedrolle i serien. CSI og Two And A Half Men hadde vel en form for spinoff. Samtidig hadde også CSI en episode der en karakterer fra en novelle (skrevet av en av serieskaperne, mener jeg) dukket også opp. Det er også en crossover mellom Without A Trace (Sporløst Forsvunnet) og CSI. Karakteren etterforsker John Munch (Richard Belzer) som var med i alle sesongene av klassikeren Homicide: Life on the Street er en av karakterene med mest crossovers vil jeg tro. Ihvertfall er han karakteren med mest kryssinger over sjangere. Han har dukket opp også i Lov Og Orden (vanlige utgaven) og X-Files mens Homicide gikk fremdeles. Lov & Orden-episoden i 1996 ble brukt til å avslutte historien startet i Homicide samme uka. Når Special Victims Unit ble utviklet og satt til serie med Munch med fra første episode som en av de faste birollene, noe han fremdeles er med i dag. Belzer har i tillegg til sci-fi dramaet X-Files dukket opp som Munch i også The Wire, The Beat (kortvarig serie med Mark Ruffalo fra 2000), Lov & Orden-spinnoffen Trial By Jury (en episode), Jimmy Kimmel Live! (late-night komishow) med komiseriene 30 Rock og Arrested Development. Munch blir også nevnt som kontakt i BBC-serien Luther med Idris Elba fra The Wire, men dukker aldri opp på skjermen. In Plain Sight har også hatt crossover med Lov Og Orden: Criminal Intent i en episode av sistnevnte. Endret 24. mai 2012 av Maury Lenke til kommentar
RainAngel Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Ang Law & Order UK: de fleste episodene i L&AUK står det at episoden er basert på en annen episode som heter det og det. Dette regnet jeg med var gamle episoder av originalserien, og det fikk jeg bekreftet da jeg så episode s06e07 'Fault Lines' av L&AUK. Den er direkte kopi av L&O originalen sin episode s20e02 'Just A Girl In The World'. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Hmm. Var ikke klar over det at det var såpass velsignet UK-utgaven var av Dick Wolf. Står forresten en rekke crossovers her. Mener også Miami Vice hadde en crossover med en annen politiserie på 80-tallet. http://en.wikipedia.org/wiki/Fictional_crossover Lenke til kommentar
kim009 Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 Hva med ting som ikke fintes i virkeligheten men som blir referert til av flere show. Feks. Oshikuru: Demon Samurai - Som først ble nevt i Two and a Half Men, men også har blitt nevnt i The big bang theory. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Det er fordi seriene er lagd av samme folkene. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 En av de tydligste, og i mine øyne beste, på dette er vel Angel og Buffy, som på tross av at de var på forskjellige nettverk klarte å ha story arcer på tvers av seriene. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Douglas Fargo fra Eureka tok turen over til Warehouse 13, og Claudia Donovan fra Warehouse 13 tok turen over til Eureka. Ellers har jo folk fra Buffy og Angel besøkt hverandres serier gjentatte ganger. Lenke til kommentar
kim009 Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Douglas Fargo fra Eureka tok turen over til Warehouse 13, og Claudia Donovan fra Warehouse 13 tok turen over til Eureka. Så warehouse 13 episoden med Fargo. Har antagelig sett Eureka episoden med Claudia også, men da hadde jeg ikke sett warehouse 13 enda. Syntes ikke det passer helt å krysse de seriene. De har noen likheter, de har begge unaturlige og umulige hendelser i seg, men i Eureka så forklarer de alt vitenskapelig (dog mye umulig og tullete vitenskap) mens i Warehouse 13 forklares mye av det med overnaturlig magi mumbo jumbo. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Det er så, men trådstarter spør bare om crossovers, og setter ikke som et krav at de skal passe. Lenke til kommentar
kim009 Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 Det er så, men trådstarter spør bare om crossovers, og setter ikke som et krav at de skal passe. Sant det. Ville bare påpeka at jeg ikke syntes de to seriene egentlig ikke passer å blande, enda de har en del likheter, men alt av crossovers er av interesse. Syntes forøvrig krossover episoden mellom Eureka og Warehous 13 var artig, enda de ikke passer helt sammen i mine øyne. Lenke til kommentar
RainAngel Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Så nylig en gammel episode av Kongen av Queens på tv'n som hadde gjesteopptredener av Ray og Marie fra Alle Elsker Raymond. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå