xoura_himori Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) CPU: Intel Core i7 3770K Quad Prosessor Motherboard: ASUS Sabertooth Z77 socket 1155 GPU: XFX Radeon HD 7970 3GB GDDR5 Black Edt. (har den alt) RAM: Corsair 8gb CL9 1866MHZ vengeance Cooling: Corsair h80 cooling Hydro Case: Thermaltake lvl 10 gt Hard drive: 1tb WD digital black, Western Digital green 3tb, Corsair Intern SSD 256GB Performance Pro Series Power: Corsair HX 850W Jeg hjelper en venn plukke ut deler for å bygge en ny pc og tenkte det var greit å høre med noen som har litt mer peiling på pc enn meg. Pc'n skal brukes mye til gaming, livestream og fraps (eller lignende). Hadde vært fint å høre hva dere sier før vi trykker på kjøp knappen i butikken Takk Endret 23. mai 2012 av xoura_himori Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Heller Intel 520 SSD enn Corsair sin. 1866MHz minne gir ingen fordeler over 1600MHz minne, lave minnebrikker som Corsair Vengeace LP vil være bedre med tanke på kjøler. i7 vil ikke gi noe mer i gaming enn i5 3570K, samme kjernen bare at i7 har HTT, HTT er vanskelig å kode i spill, så de gjør det ikke. Noctua NH-D14 eller Phanteks PH-TC14PE vil kjøle mer, koste mindre og lage langt mindre lyd enn H80. Kjøp heller noen Seagate barracuda disker, er omtrent ikke forskjell. Kabinettet er omtrent halvt plast, men men, man må jo ofre for utseende. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Jeg vil si det samme som olestokk, samt legge til at dere kan spare inn noen hundrelapper på et billigere hovedkort, med mindre det er noe på Sabertooth dere må ha. ASUS har en grei sammenligningsfunksjon på nettsidene sine for de ulike hovedkortmodellene. -Deluze Lenke til kommentar
xoura_himori Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Deluze. Tror du kanskje at du kan gi meg en link til den siden du snakker om? Lenke til kommentar
okwepeokwe Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Deluze. Tror du kanskje at du kan gi meg en link til den siden du snakker om? asus.com Lenke til kommentar
xoura_himori Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Deluze. Tror du kanskje at du kan gi meg en link til den siden du snakker om? asus.com Jeg mente hvor på hjemmesiden dems Jeg finner ikke fram. Hehe Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Link Den går til menyen med Z77 hovedkort. Klikk deretter inn på aktuelle hovedkort og klikk "Add to Compare List". -Deluze Lenke til kommentar
xoura_himori Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Link Den går til menyen med Z77 hovedkort. Klikk deretter inn på aktuelle hovedkort og klikk "Add to Compare List". -Deluze Takk skal du ha Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Bare hyggelig. Som dere vil se er det ikke så mye som skiller f. eks. P8Z77-V LE og Sabertooth selvom det er 600,- forskjell. Finn det billigste hovedkortet som har det som trengs. -Deluze Lenke til kommentar
xoura_himori Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Takk for hjelpen folka. Da har jeg fått den hjelpen jeg trenger så da er det på tide å trykke på "betal" knappen i nettbutikkene Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Bare hygglig! Lykke til med byggingen og spør om dere lurer på noe. -Deluze Lenke til kommentar
xoura_himori Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Det skal jeg. Og takk igjen for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå