Andzel Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Takker osse-mon~! Var den greia der jeg har lett etter. Synes det er ille at et så stort firma ikke har kunnskaper om norske lover pluss var jo ikke akkurat ei dame som satt hos kundeservice som svarte heller ettersom var vel litt mer opp i systemet. Nå kunne jeg få en. "Det er en ZTE Blade og har EDGE/3G+, WIFI, GPS og er en Android telefon." Hvis det var ønskelig, men skjønner ikke at det skulle ta så jævelig langt tid, pluss jeg får vel ikke den før jeg har sendt inn min telefon og ventet i syv dager... Synes det er rart at de ikke hadde denne før. Eller kunne jeg stikke til Netcom butikken men der veit jeg de ikke har en bedre telefon uansett. Hjelpe meg. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 De fleste butikker har telefoner øremerket til utlån. Dette bidrar bl.a. til å redusere deres kostnader da man unngår å åpne en ny salgspakke for hver reparasjon, som så må selges med tap i etterkant fordi den er brukt. Grunnen til at de ikke hadde denne før nå kan godt tenkes å være at den har vært på utlån til annen kunde. 1 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Uansett: du skal ha låneproduktet så snart det er klart at service kommer til å ta mer enn 7 kalenderdager. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Uansett: du skal ha låneproduktet så snart det er klart at service kommer til å ta mer enn 7 kalenderdager. Jeg har opplevd at service har tatt alt fra 3 dager til 4 uker, så det er ikke sikkert at forhandler vet det vil ta lengre tid før det har gått 7 dager. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Absolutt. Men om du sender telefonen, og du innser at det kommer til å ta syv dager, kan du kreve låneprodukt før det faktisk har gått 7 dager. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 De fleste butikker har telefoner øremerket til utlån. Dette bidrar bl.a. til å redusere deres kostnader da man unngår å åpne en ny salgspakke for hver reparasjon, som så må selges med tap i etterkant fordi den er brukt. Grunnen til at de ikke hadde denne før nå kan godt tenkes å være at den har vært på utlån til annen kunde. De hadde ikke noe bedre enn eldre Nokiar så lurer hvorfor de plutselig hadde en ZTE som jeg har nevnt før. Ettersom de hadde bare telefoner til SMS og tale. Jeg har krevet en lånetelefon ettersom jeg har fått det bekreftet ifra Netcom nettbutikken som tar seg med å sende inn osv at det tar lenger en syv dager dermed skulle jeg hatt en lånetelefon ifra dag en enn å vente så lenge jeg har gjort.. Idiotisk av Netcom, nesten slutt å bytte operatør pga mangel på kunnskaper! Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Var i Netcom butikken her jeg bor og da sa de at lånetelefonene er gamle og har ikke engang kamera, tror Netcom lærer alle butikkene sine til dette her også. Skummelt! Enda ikke fått sendt inn min telefon og begynner å bli irritert. Ettersom venter enda på ZTE som enda ikke har blitt sendt. Men de skrev dette når jeg klaget på tiden de hadde brukt på min henvendelse: Vi beklager at det tok lang tid å besvare din henvendelse. Din henvendelse hadde kommet inn på feil avdeling og brukte dessverre alt for lang tid å komme frem til riktig avdelig for behandling. Men de svarte på purring skjema mitt nesten rett etterpå, veldig rart det. Ingen samarbeider der, ettersom purringen fikk jeg høre dra til lokal netcom ettersom de har bedre lånetelefoner noe de ikke har. Har bare lyst å sende alt til forbrukerrådet.. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Fikk dette som svar ifra Netcom. DE skylder på de andre, men er Netcom jeg har kjøpt mobilen hos så jeg dritter egentlig hva slags avtaler de har hos leverandøren sin. Jeg har tatt saken videre med vår klageavdeling. Det er dessverre ingenting vi får gjort med dette da det er Moobi som er forhandler og det er de som har ansvaret for lånetelefonen.Det er dessverre ingenting jeg kan gjøre for at de skal endre på sine retningslinjer som vi selvfølgelig må følge. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Fikk dette som svar ifra Netcom. DE skylder på de andre, men er Netcom jeg har kjøpt mobilen hos så jeg dritter egentlig hva slags avtaler de har hos leverandøren sin. For deg så er det Netcom som er forhandler, og da er det de som skal ordne opp. Men det skader jo ikke å sende en klage til Moobi i tillegg. Jeg hjalp en venninne av meg med å få hevet et kjøp etter fjerde gang samme (og femte gang forskjellig) feil hos Moobi. Telefonen hadde da vært inne til sammen et halvt år i løpet av et år. Det ble mye mail frem og tilbake hvor de hevdet at de gjorde alt etter loven, og jeg beviste ved hjelp av lovtekster at de ikke gjorde det. Til slutt så ga de seg, men ikke fordi de innrømte at vi hadde rett. Det var mer sånn "for å slippe mer gnåling fra deres side, så hever vi kjøpet". Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 Men hvem paragraf gjelder egentlig den loven der? Har lyst å sende den ettersom saken har gått til klageavdelingen og litt høyere i systemet har jeg merket. Jeg veit det er Netcom jeg skal forholde meg til men vil som sagt sende den paragrafen at jeg ikke har noe med Moobi å gjøre i det hele tatt. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 3. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Dette fikk jeg som e-mail idag: Jeg har snakket med klageavdelingen vedrørende lånetelefon og det er dessverre ikke noe jeg kan gjøre videre. Det er Moobi som har ansvaret for lånetelefoner og vi må følge de retningslinjene Moobi har vedrørende dette. Men nå tenker jeg det har snart gått fire uker eller mer og hvis telefonen tar lenger enn 14 dager å reparer kan jeg heve kjøpet da? Ettersom avhjelpe har tatt langt tid, eller er det ifra når telefonen er sendt? Endret 3. juli 2012 av Andzel Lenke til kommentar
Loko Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Som et absolutt maks, som de fleste forhandlere aksepterer, så er 5-6 uker fra du først tok kontakt for å reklamere. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 Det vil si er uke fem nå, skal sende inn mobilen min imorgen via posten så får jeg se hvor lenge dette tar. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) Har funnet ut at lånetelefonen er et herk, . Noen ganger problemer med å sende sms, men beste av at er at jeg ladet den en dag, dagen etter var den tom for strøm uten å være i bruk! Deretter ladet igjen litt før 9 i dag har nesten bare vært i standby modus, det vil si svart skjerm. Har snakket åtte minutter i telefonen, lastet ned noe ifra Google Play store, og nå er den på rød på batteriet. Hurra! Det er et av mine problemer med den telefonen jeg skal sende inn nå er batteriet. Kan jo ikke ha med laderen over alt jeg skal heller da. :s Endret 5. juli 2012 av Andzel Lenke til kommentar
Loko Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Hvis du som forbruker "somler" med å sende inn telefonen så vil jeg påstå at denne perioden vil bli trukket fra avhjelps tiden, uavhengig om du ikke hadde fått lånetelefon eller ei. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Loko: Halvveis riktig. "Somling" trekkes åpenbart fra "rimelig tid" (jf. fkjl. § 30) - men ikke avventing som følge av at man ikke får det man har krav på. Hvis butikken innrømmer at avhjelp vil ta over en uke, så kan man vente med å sende den inn før man har fått lånetelefon i bytte, og fristen løper likevel - det er selgers problem om han ikke får til å tilby lånetelefon. Men dersom det i ettertid viser seg at kravet om spesifikk lånetelefon ikke var rettmessig, så blir saken annerledes. Altså: Hvis man rettmessig velger å holde igjen telefonen fram til man får en lånetelefon etter § 30 tredje ledd, vil selgers avhjelpsfrist likevel løpe. Dersom man urettmessig holder igjen telefonen, vil fristen ikke løpe. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Jeg har ikke holdt igjen noen telefon, fikk lånetelefon på tirsdagen, service konvolutten på torsdag og klagde på lånetelefonen alt på onsdag. Fikk da som svar at jeg kunne få en annen en men ikke smart phone. Heia! Hva skal jeg gjøre? Har ikke lyst å sende mobilen ettersom lånetelefonen er crap, den døde i natt bare å ligge stille, da var den tom for strøm. Da var den akkurat ladet nesten når jeg la meg. Som igjen gjorde at jeg ikke våknet når jeg skulle pga vekkeklokka ikke funket. Dermed kjøpte meg en vekkeklokke i dag.. Sender vel inn min telefon uansett i dag i posten noe som tilsier at Moobi har den vel på tirsdag neste uke. Endret 6. juli 2012 av Andzel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå