Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Velkommen, Denne gangen trenger jeg hjelp til å få logget inn på min tidligere skole PC. Sist gang jeg brukte den var for et år siden da jeg gikk på VG3 allmenn påbygg, men da var jeg avgangelev, og skolen formaterte PCen, og meldte den ut av domenet. Nå husker jeg ikke administrator passordet. PCen det er snakk om er en HP Compaq 6715b med Windows Xp x32. Jeg er interessert i å få logget meg på den, slik at jeg får meldt PCen inn i domenet som jeg har etablert på min Dell PowerEdge R210. Jeg vil ha tre maskiner kjørende samtidig på domenet. Jeg vil helst ikke reinstallere OS. Dersom noen tror at jeg har stjålet PCen så kan jeg si med engang at PCen er kompromittert, da jeg trenger bare å ta ut den 2,5" HDD og koble den til stasjonær PC med sata kabel. Dermed får jeg tilgang til HDD som om den var en intern HDD på en multiboot PC. Og da vil jeg kunne aksessere alt av privat informasjon, men det er ingenting på PCen, bare et operativsystem. Noen som kan hjelpe meg her? Søker intelligente svar Lenke til kommentar
fenele Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Har du prøvd å boota maskina i safe mode å gjennopprettet/lagd ny bruker der? Hvis det ikke går kan du i safe mode kopiere ut filene som ligger i X:\Windows\System32\config til en annen mappe og sende til meg så kan jeg cracke passordet hvis det ikke er alt for avansert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Jeg har tatt HDD ut av skole PC og koblet HDD til stasjonær PC med esata og strøm kabel. Deretter har jeg hentet ut følgende hash, og nå må disse dekrypteres for at passordet skal bli synlig. ntlm hash 9CE271B40DF3CB94EE3B2FA2285462B2 lm hash 367FC05CA34793D52AB626060F1A56F8 Bare post passordet i tråden. Forumet er sperret for opplasting av de SAM filene. Edit: oppdatering. Endret 23. mai 2012 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Har du det du trenger for å dekryptere hash ovenfor eleNef? Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Haha, for en tungvind måte å komme seg inn på pc'en på. Hvorfor ikke bare laste ned en password finder/cracker, legge den på en cd og boote fra cd'en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Har funnet en DVD+RW plate, og jeg skal brenne ophcrack på platen, deretter booter jeg PC fra platen, dersom BIOS er usikret. Ellers må jeg demontere datamaskinen for å finne CMOS batteriet, for å slette passordet til BIOS. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Snakker du om BIOS passord eller Windows XP admin passord ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Jeg forsøkte å boote skole PC fra CDen, men med en gang jeg gikk inn på boot menu så spurte den om "setup password", noe som jeg selvsagt ikke har tilgjengelig. Dermed kom jeg ingen vei. Noen som vet hvor lenge CMOS batteri må være ute av PCen før passordet slettes? Og hvor mange batterier er det i pcen 1 eller 2? Jeg har fjernet hovedbatteri, og et mini batteri under tastaturet. Endret 23. mai 2012 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Nå er BIOS passordet slettet, og PCen har bootet ophcrack, den holder nå på å dekryptere de hash greiene. Der var jeg inne. Takker for noe hjelp. Endret 23. mai 2012 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå