Minsc Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Hei. Jeg har kjøpt ny pc til moren min og bygget den opp. Plugget i 1 ny disk på 500gb og den gamle på 250gb. Men med en gang windows logoen begynner loade, så får jeg bluescreen. Er det noen måte å få brukt den gamle disken på den nye pcen? XP-operativsystem ^^ Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Den gamle må du nok formatere først. La PCen boote fra den nye HDD hvor du har installert OSet på nytt på. så finner du den gamle HDD på min datamaskin går jeg ut fra Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Æsj, jaja. Da får jeg bare installere W7 på den nye. Jeg hadde to partisjoner på den gamle (C og D). Kan jeg bare installere OS som vanlig på den nye harddisken uten problemer? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Ja. Bare gjør det slik at pcen booter med cd/dvd rom først Så bare følger du instrukesene. Men kanskje du skal ta på "avansert" eller hva det heter inne i selve installasjonen av windows, slik at du kan velge hvilken disk du skal installere windows på Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) - Endret 23. mai 2012 av Olestokk Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Forsto ikke hva du mente med det, Olestokk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Ikke jeg heller. GPT er helt irrelevant i denne forbindelse. Det enkleste er å koble av den gamle disken først. Så installerer du Win7 på den nye, det er rett fram uten noen valg å forholde seg til. Etterpå kan du koble til den gamle disken igjen. Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Ble til at jeg gjorde det på den måte Takk for hjelp, setter som løst. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 husk, at når du alltid bytter hovedkort feks, så må du installere OSet på nytt igjen, eller er det stor sjans for at du får bsod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå