Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nylig oppgradert PCen min ved å kjøpe GTX 680, men føler at resten av systemet fungerer som en bottleneck.

Specs ATM:

Case - Antec 1200

MOBO - Asus Rampage II Extreme

CPU - i7-930 (Standard clock)

GPU - Gigabyte GTX680

RAM - Corsair Dominator 1600MHz DDR3 6GB

Soundcard - Asus Xonar Essence STX

SSD - Intel X-25M 80GB

HDD - Samsung Spinpoint F3

DVD - Sony NEC Optiarc

CPU Cooler - Noctua NH-U12P SE2

Tror ihvertfall at CPU må oppgraderes og jeg har da sett på dette her (+H100 CPU kjøler):

i5-3570K + ASUS P8Z77-V DELUXE

Har et par spørsmål angående pressor og HK:

- Er det slik at de nye IvyBridge i5 fungerer bedre til gaming enn i7 slik som tidligere generasjoner?

- Er HKet bra nok? Eller om det er kanskje mulig å gå billigere?

Også er jo alle LGA1155 kort, slik jeg har forstått det, dual channel, slik at jeg må ha nytt RAM eller bare klare meg med 4GB ram. Har da sett på Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL8. Syntes det var grei pris for RAM, men jeg har ingen anelse om det er bra eller ei. Hørt at det er greit å satse på mye RAM i og med at det er så billig. Noen andre typer jeg heller bør gå for, som Corsair Dominator?

Visst jeg oppgraderer CPU, HK, RAM og CPU kjøler så har jeg egnetlig PC siden jeg nylig har oppgradert til GTX 680. Det jeg vurderer da er å bare oppgradere SSD i samme slengen? I Windows score er det også den som kommer dårligst ut. Da har jeg sett på Corsair SSD Force GT 120GB.

Det ble litt mye, men liker å høre fra andre slik at jeg ikke gjøre noen dumme valg. Er bare å komme med tips til hva som enten er over eller underkill, om jeg eventuelt kan få noen av delene litt billigere med ca. lik ytelse.

Takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke noen boost i å oppgradere. Snakk om noen prosent økning i ytelse ved å kjøpe nytt.

Anbefaler deg heller å klokke CPUen din til maks klokk. Så kjøper du heller nytt når Intel slipper ny socket igjen.

Men viss du absolutt skal ha nytt, så kikk på socket 2011, og vent til Ivy Bridge kommer til den socketen. Da får du nok en liten økning i ytelse. Men fortsatt ikke nok i forhold til hva det koster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...