Gå til innhold

Kjøpe BMX

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har lenge ønsket meg en Bmx og vurderer sterkt en god Bmx til sommeren.

Jeg er 180 cm høg og veier rundt 70 kg

Noen som vet om en god sykkel til meg ? Ønsker å bruke rundt 3000 kanskje opp mot 4000. Vil ikke bruke så mye på første sykkel.

http://www.chainreactioncycles.com/ virker som en butikk med gode priser. Vil jeg tjene penger på å kjøpe herifra mtp frakt og toll ? Synes Bmxelement.no er litt i dyreste laget.

Tenkte litt på denne sykkelen: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=66936

Har hørt at om de sender den som gave så slipper jeg toll, er dette rett eller bare tullball?

Hunterra :)

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt at om de sender den som gave så slipper jeg toll, er dette rett eller bare tullball?

Hunterra :)

Kan ikke mye om BMX, så ikke mye jeg kan si om det. Du slipper nok ikke toll. CRC er nok godt kjent som komersiell aktør hos tollmyndighetene.

Lenke til kommentar

Du vurderer ikke å kjøpe brukt? Denne fks er meget bra, og til god pris:

http://www.bmx.no/smf/index.php?topic=17673.0

Når det kommer til størrelse på BMX-sykler så er det top-tube/overrøret som gjelder. Du som er ganske høy kan gå for begge de vanligste størrelsene, 20.75" og 21" (+/-). Om du liker små sykler tar du den minste størrelsen, om du har lyst på litt størrelse tar du den største. Liten sykkel blir litt mer leken og lettere å spinne med enn en stor en. Men om du selv er ganske stor blir en liten bmx fort litt knotete.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke stor så det skal nok ikke bli et problem. Er 20.5 altfor lite eller er det overlevbart ? Større ramme koster så mye mer penger. I tilleg var det grei vekt på den jeg linket til.

Hvorfor wethepeople? Vil ikke bruke så mye på første BMX :)

Fordi det gir ingen mening å kjøpe noe dritt som du må erstatte senere om du blir hekta. Kjøper du kvalitet nå er det enklere å selge senere også.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke stor så det skal nok ikke bli et problem. Er 20.5 altfor lite eller er det overlevbart ? Større ramme koster så mye mer penger. I tilleg var det grei vekt på den jeg linket til.

Hvorfor wethepeople? Vil ikke bruke så mye på første BMX :)

Fordi det gir ingen mening å kjøpe noe dritt som du må erstatte senere om du blir hekta. Kjøper du kvalitet nå er det enklere å selge senere også.

Er sykkelen i linken elendig?

Lenke til kommentar

En BMX til 2400 kroner er ikke av god kvalitet.

Den koster 2700 på salg med 30% avslag så den koster over 3800 fullpris. Er ikke Chainreactioncycles kjent for å levere gode sykler? Trodde de var kjent med godt rykte. Skal ikke uttale meg så mye da jeg ikke har noe kunnskap :/

Alle som tjener mye penger selger ikke bare bra og dyre ting :) Det er en veldig bra side, jeg vil anbefale deg og kjøpe brukt :)

Lenke til kommentar

En BMX til 2400 kroner er ikke av god kvalitet.

Den koster 2700 på salg med 30% avslag så den koster over 3800 fullpris. Er ikke Chainreactioncycles kjent for å levere gode sykler? Trodde de var kjent med godt rykte. Skal ikke uttale meg så mye da jeg ikke har noe kunnskap :/

Alle som tjener mye penger selger ikke bare bra og dyre ting :) Det er en veldig bra side, jeg vil anbefale deg og kjøpe brukt :)

Den skjønte jeg ikke helt. En bra side men bedre å kjøpe brukt? Jeg vil ha en ny og helst nå som CRC har gratis frakt og 30% rabatt på sykkelen. Konkret; er sykkelen et godt kjøp? Om ikke, hvilken sykkel bør jeg kjøpe for noelunde samme pris? Funker 20.5" på 180 cm meg ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...