Vikingen Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Skal sette en TP (UTP) plugg i en ledning som jeg måtte kutte for å få den gjennom ett par vegger. Hvilken rekkefølge skal de 8 fargede ledningene plasseres? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hallo Se på den andre enden og terminer likens hvis det er en kabel fra din pc til switch eller lignende til en anen pc. Hvis det er pc til pc så skal kabelen krysses. Mer om det finner du med å bruke søk funksjonen på venstre side i margen ps velkommen til forumet :smile: Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 vanlig: hvit oransje - oransje - hvit grønn - blå -hvit blå - grønn - hvit brun- brun men i en kryssa er den ene enden: hvit grønn - grønn - hvit oransje - blå -hvit blå - oransje - hvit brun- brun Lenke til kommentar
Mercury Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 NOrmalt likt i begge ender, så lenge den ikke er kryssa. 1 Hvit oransj 2 Oransje 3 Hvit grønn 4 Blå 5 Hvit blå 6 Grønn 7 Hvit brun 8 Brun Se bakenifra på pluggen, med tappen ned. Hilsen Mercury Lenke til kommentar
Vikingen Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Takk for raskt svar. Er litt vansklig å se hva som er hva i den andre enden, så spesielt takk til Mercury og D_KILLAH. Lenke til kommentar
dc Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Mercury: din forklaring var god syns jeg, men kan du gi meg et lignende oppsett på en krysset TP? det hadde jeg satt pris på. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Mercury: din forklaring var god syns jeg, men kan du gi meg et lignende oppsett på en krysset TP? det hadde jeg satt pris på. http://www.duxcw.com/digest/Howto/network/...cable/index.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå