morten_b Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Blomstrer og blomstrer. Det er jo stort sett "mainstream" filmer, musikk og spill som deles, svært skjelden noe mere unikt, noe en kan lære noe av eller som gir en noe mere, gjerne noe en uansett ikke kan kjøpe noe sted. Det er hva jeg er ute etter av torrent's. Det hender jeg er heldig Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Jeg har ikke brukt torrents til noe som er beskyttet av åndsverksloven i ca. 1 år nå. Det jeg har funnet ut er at det ikke finnes lovlige og gode alternativer i norge. TV serier ligger evigheter etter, og jeg må nesten ha digitale tvsignaler for å få noe glede av det (analoge signaler med mye støy over 50 tommer ser kjiipt ut). Resultatet er at div streamingsider brukes aktivt. Disse er i en gråsone, og så langt jeg vet er det ikke beskyttet av ånsverksloven (som krever at du lager en faktisk kopi, ikke bare ser den). Lenke til kommentar
borley4 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 "Undersøkelse viser at ungdom ikke bryr seg." "sharing is caring" Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Skikkelig sjarmerende at dei klager seg over piratkopiering når Europa generelt sett blir rævpult av geografiske begrensninger på lovlige alternativer... -.- Har veldig lyst til å sjå mykje anime, men å gjøre det lovlig krever jo at eg må vente gjerne eit år på DVDen, som muligens ikkje eingang har Japanske dubså lenger eingang... Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 TIlby tjenester som er verdt å betale for!! Spotify har for eksempel redusert ulovlig nedlating av musikk betydelig i skandinavia. Tilby Hulu.com og lignende globalt så blir det bedre. piratvirksomhet er og forblir et tjenesteproblem ikke et juridisk problem... -frank 3 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Det er ikke lov å stjele annenmanns eiendom , ingen unnskyldninger er gode nok , bare dere hadde nok intelligens i hodet og elektrisitet mellom øra til å skjønne dette,,,, 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Det er ikke lov å stjele annenmanns eiendom , ingen unnskyldninger er gode nok , bare dere hadde nok intelligens i hodet og elektrisitet mellom øra til å skjønne dette,,,, "I AM NOT THE SHEEP, YOU ARE." 3 Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Det er ikke lov å stjele annenmanns eiendom , ingen unnskyldninger er gode nok , bare dere hadde nok intelligens i hodet og elektrisitet mellom øra til å skjønne dette,,,, Så argumentet ditt er enkelt og greitt at du er smart og eg er dum som ikkje forstår den openbare og fantastiske tankegongen din? Damn, der fekk du verkeleg satt meg på min plass. Omtrent same argument som konspirasjonsteoretikarar brukar. piratvirksomhet er og forblir et tjenesteproblem ikke et juridisk problem... -frank Eg VIL betale for Game of Thrones. Og det kjem eg til å gjere når DVD-en/BD-en kjem, sjølv om eg allereie har sett alle episodene tilgjengelege. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Uansett er det jo tåpelig logikk. Problemet er at eg vil betale for produktet, men dei vil ikkje ha pengene mine visst. Om eg ønsker å nyte materiellet likevel er det nødvendig å kopiere ulovlig, som er direkte dumt. Det er jo ikkje å stjele når einaste grunnen til at eg ikkje har kjøpt ein kopi av produktet er at dei ikkje vil ta i mot pengene mine... Mao den "tapte inntekten" som gjør kopieringen ulovlig er jo dei sjølv som står ansvarlig for. -.- Endret 24. mai 2012 av Drunkenvalley 2 Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Uansett er det jo tåpelig logikk. Problemet er at eg vil betale for produktet, men dei vil ikkje ha pengene mine visst. Om eg ønsker å nyte materiellet likevel er det nødvendig å kopiere ulovlig, som er direkte dumt.Det er jo ikkje å stjele når einaste grunnen til at eg ikkje har kjøpt ein kopi av produktet er at dei ikkje vil ta i mot pengene mine... Mao den "tapte inntekten" som gjør kopieringen ulovlig er jo dei sjølv som står ansvarlig for. -.- +1v Fint du skriver mine tanker, så slipper jeg Lenke til kommentar
Sajber Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Vi er blitt et samfunn av snyltere. Dette er bare et av områdene det reflekteres på. Og verre kommet til å bli, når dagens fildelingsungdom vokser opp.Snylterne finner du allerede i MAFIAAen, eneste vi gjør er å skyte tilbake med samme skyts.Kunne ikke vært mer enig. Platebransjen er en utdatert dinosaur som gjør alt de kan for å unngå innovasjon og holde på 'status quo', sånn at de kan fortsette å være et fordyrende mellomledd mellom artistene og brukerne. De som skjønner at man må spille på lag med piratene og lansere bedre lovlige alternativer (ala Spotify og Steam) er de jeg håper vinner denne kampen. Det er fysisk umulig å hindre folk å kopiere informasjon, så enkelt er det bare. Da blir du sikkert glad når du finner ut hvem som leverer ALT innholdet til disse lovlige alternaltivene.. Ja det er de "jævla" selskapene du omtaler som en utdatert dinosaur. Om noe er "utdatert" her må det være dine kunnskaper på dette området. Lenke til kommentar
fowl Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Det er ikke lov å stjele annenmanns eiendom , ingen unnskyldninger er gode nok , bare dere hadde nok intelligens i hodet og elektrisitet mellom øra til å skjønne dette,,,, Ja det er ulovlig å stjele, men her er der snakk om kopiering, ikke stjelig. Kan være enig i at det er ulovlig å dele opphavsbeskyttet matrial, men det er ikke stjeling av den grunn. Og det du sansyneligvis omtaler som stjelig her er nedlastningen, og dette er 100% lovlig, finner du noe på nettet som kan lastes ned så har du lov. Men det som gjør der ulovlig er det faktum at torrents går over peer-to-peer, med andre ord; laster du ned, så laster du opp(deler) og det er KUN sistnevnte som er ulovlig. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Både opp- og nedlasting av materiale en ikke eier rettighetene til er vel blitt straffbart nå? Jeg vet det kun var opplasting en kunne bli straffet for tidligere, men slik er det vel ikke lenger? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Både opp- og nedlasting av materiale en ikke eier rettighetene til er vel blitt straffbart nå? Jeg vet det kun var opplasting en kunne bli straffet for tidligere, men slik er det vel ikke lenger? Det stemmer. Åndsverkloven ble endret for mange år siden. Men det er fortsatt folk som ikke har fått med seg disse endringene. Men i likhet med mange andre, kommer jeg ikke til å slutte med å laste ned film/tv-serier så lenge det ikke finnes gode lovlige løsninger som ikke har kunstige begrensinger og andre tåpelige forbrukerfiendtlige hindringer. Noen bør fortelle bransjen at vi befinner oss i den digitale tidsalder. Sjefene har vel noen olderbarn som kan vise dem hvordan verden er i dag? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå