TigerJack Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Da var appen som skal avsløre juksemakerne i Wordfeud ute. Foreløpig bare til Iphone, men er vel bare tidsspørsmål før den er klar for Android også. Appen sjekker motstanderens mobil om det er installert såkalte jukseapper på den, og varsler spilleren med enten grønn (ikke juks) eller rød (juks) lampe. http://www.nordlys.no/nyheter/article6072835.ece På tide vil mange si. Men det er vel bare kort tid før vi ser en ny app som skal hindre denne i å finne ut om man jukser. En såkalt Anti Anti Wordfeud Cheat app Et annet spørsmål jeg stiller meg, er personvernet. Hvordan kan man ha mulighet til å lage en app som skanner hvilke programmer en annen har på sin telefon? Å stoppe juksemakere i WF er jo kjempebra, men er det virkelig mulig å lage en app som kan undersøke en annens mobil uten lov?? Det er mulig jeg ikke har skjønt helt hvordan den virker, men i prinsippet kan man jo bare tilpasse algoritmen til å undersøke for hvilke som helst andre apper, og i verste fall tekstmeldinger etc.? Noen eksperter på området som kan forklare hvordan denne virker? Endret 23. mai 2012 av TigerJack Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Jeg tror ikke man sjekker motstanderens telefon, man sjekker egen telefon. Man kan således vise motstanderen at "jeg fusker ikke" og man er avhengig av at motstanderen har samme app installert for å kunne vite at han/hun ikke fusker. Jeg kan jo raskt tenke meg måter å omgå dette på, men det vil ihvertfall gjøre det litt vanskeligere å fuske. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Dette er den store svakheita som WF har i forhold til orginalspelet Scrabble. I Scrabble er det slik at (om eg husker rett) at du legger eit ord på brettet, men før du får poenga så kan den du speler mot utfordre deg på om dette er eit ekte ord eller ikkje. Dersom ein blir utfordret så slår ein opp ordet i ei ordbok og dersom ordet står i ordboka så får spelaren som la ordet dobbelt med poeng, og dersom ordet ikkje står i ordboka så mister spelaren tilsvarande med poeng. I WF kan du nå legge ord utan å ein gong vite kva dei betyr. Eg trur at ein enkel fix hadde vært at du får berre ein sjangse til å legge eit ord, dersom spelet ikkje kjenner igjen ordet på første forsøk så går runden til motspelaren. På den måten vil det ikkje være mulig å skrive ord ved å prøve seg fram. Lenke til kommentar
TigerJack Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Jeg tror ikke man sjekker motstanderens telefon, man sjekker egen telefon. Man kan således vise motstanderen at "jeg fusker ikke" og man er avhengig av at motstanderen har samme app installert for å kunne vite at han/hun ikke fusker. Jeg kan jo raskt tenke meg måter å omgå dette på, men det vil ihvertfall gjøre det litt vanskeligere å fuske. I såfall er jo appen fullstendig meningsløs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå