Sekai-ichi Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Wordpress har en business lisens som lar deg bruke det kommersielt mot whatever du må betale dem. Lenke til kommentar
Mazå Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 Noen som har html kode på hvordan man midstiller hele siden og får en "boks/firikant" rundt siden? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 afaik: kan du ikke ta betalt for å distribuere wordpress, og kildekoden må være tilgjengelig (noe den er da php ikke kompileres), Themes faller under egen lisensiering fra hvem det nå var som lagde det, samme med plugins. Og jeg tror ikke du må betale noe for å ha en nettside hvor det tjenes noen kroner på reklame osv heller, som oftest er standarden innen open source/fri programvare at man betaler for support men om man er dreven nok selv så kan man drive å styre gratis. Lenke til kommentar
agm Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Wordpress har en business lisens som lar deg bruke det kommersielt mot whatever du må betale dem. afaik: kan du ikke ta betalt for å distribuere wordpress WP har en helt vanlig GPLv2-lisens. Her står det uttrykkelig at "You may charge a fee for the physical act of transferring a copy". Du kan altså ta betalt for å distribuere. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Noen som har html kode på hvordan man midstiller hele siden og får en "boks/firikant" rundt siden? Ja, men jeg anbefaler deg å heller bruke css til det Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Ah. Burde vel gjort det klart at jeg dro hva jeg sa ut av løse luften (men trodde jeg hadde rett), fremfor å si det som fact. Trodde det var én med GLP3 og en med whatever de kan tjene penger på lettest uten å skape problemer for GPL versjonen. Burde nesten vist dette, unnskylder. Lenke til kommentar
Mazå Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Kunne du sagt hvordan jeg setter på css da? Lenke til kommentar
chassisfreak Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Her er en modell for en boks som virker i alle browsere (velg piksel-størrelser selv): <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html> <head> <style type="text/css"> div.ex { width:220px; padding:10px; border:5px solid gray; margin:0px; } </style> </head> For å midtstille tekst skriver man: { text-align:center; } Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) http://jsfiddle.net/YmGew/2/ Det er mer riktig å benytte<div> for å definere selve innholdet på nettstedet mellom <header> og <footer>. Hjelpevertøy, som en skjermleser, vil finne hoved innholdet på nettstedet da det er de første elementene på en side som ikke en header, footer eller nav... <60;section> benyttes gjerne slik: (se vedlagt tegning). Skisserte opp veldi fort, så fint ble det ikke, men du skjønner tegninga... Endret 3. juni 2012 av Yawa Lenke til kommentar
Mazå Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 fikk ikke til kodinga på forrige. har du html koding for den skissa du hadde der Yawa? Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) satt veldi kjappt opp en markup her til deg : http://jsfiddle.net/puNhq/3/ Det ser ut til å være noe i nærheten av skissa jeg tegna opp... EDIT: Gikk litt fort i svingene tidligere ser jeg, blei litt rotete. Mulig du må justere litt på bredder for å se likheten til skissa, jeg måtte det litt når jeg kom hjem fra jobb akkurat... Endret 4. juni 2012 av Yawa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå