Gå til innhold

[Løst] html koding...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

afaik: kan du ikke ta betalt for å distribuere wordpress, og kildekoden må være tilgjengelig (noe den er da php ikke kompileres), Themes faller under egen lisensiering fra hvem det nå var som lagde det, samme med plugins.

Og jeg tror ikke du må betale noe for å ha en nettside hvor det tjenes noen kroner på reklame osv heller, som oftest er standarden innen open source/fri programvare at man betaler for support men om man er dreven nok selv så kan man drive å styre gratis.

Lenke til kommentar
Wordpress har en business lisens som lar deg bruke det kommersielt mot whatever du må betale dem.

afaik: kan du ikke ta betalt for å distribuere wordpress

WP har en helt vanlig GPLv2-lisens. Her står det uttrykkelig at "You may charge a fee for the physical act of transferring a copy". Du kan altså ta betalt for å distribuere.

Lenke til kommentar

Ah. Burde vel gjort det klart at jeg dro hva jeg sa ut av løse luften (men trodde jeg hadde rett), fremfor å si det som fact. Trodde det var én med GLP3 og en med whatever de kan tjene penger på lettest uten å skape problemer for GPL versjonen. Burde nesten vist dette, unnskylder.

Lenke til kommentar

Her er en modell for en boks som virker i alle browsere (velg piksel-størrelser selv):

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"

"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html>

<head>

<style type="text/css">

div.ex

{

width:220px;

padding:10px;

border:5px solid gray;

margin:0px;

}

</style>

</head>

For å midtstille tekst skriver man:

{

text-align:center;

}

Lenke til kommentar

Det er mer riktig å benytte<div> for å definere selve innholdet på nettstedet mellom <header> og <footer>.

Hjelpevertøy, som en skjermleser, vil finne hoved innholdet på nettstedet da det er de første elementene på en side som ikke en header, footer eller nav...

<60;section> benyttes gjerne slik: (se vedlagt tegning).

Skisserte opp veldi fort, så fint ble det ikke, men du skjønner tegninga...post-96585-0-95195400-1338749705_thumb.png

Endret av Yawa
Lenke til kommentar

satt veldi kjappt opp en markup her til deg : http://jsfiddle.net/puNhq/3/

Det ser ut til å være noe i nærheten av skissa jeg tegna opp...

EDIT:

Gikk litt fort i svingene tidligere ser jeg, blei litt rotete.

Mulig du må justere litt på bredder for å se likheten til skissa, jeg måtte det litt når jeg kom hjem fra jobb akkurat...

Endret av Yawa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...