Gå til innhold

MSIMegaPC - noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lyst på et system ala MSI Mega 651, som er blitt omtalt tidligere på hw.no. (blant annet her: http://www.hardware.no/nyheter/april03/msi...si_mega651.html )

Er det noen som har nevnte system? Isåfall: Hvordan er det støymessig? Hva har dere koblet til? TV-tuner? 3D-kort? Hva bruker dere systemet til? Jeg ønsker primært å sette det i stua, og bruke det som en video-spiller, radio og cd-spiller. Alle erfaringer rundt dette mottas med takk :yes:

Har også sett referanser til et lignende system, som er grønt, hvor TV-tuner er innebygd. Er det noen som vet hvor man kan få tak i det? Finner det ikke på noen web-shopper. (Mener også å huske at det systemet støtter AMD...)

Hilsen DaffyD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har søkt en del, og funnet diverse tester og slikt, men ingen som gir meg konkret svar på det jeg ønsker å vite. Det beste hadde vært om det er noen her som faktisk har det systemet. Har sett på diverse tråder i forumet at det er mange som har siklet etter det systemet, og ønsket å kjøpe det da det kom. Så jeg hadde håpet at noen også hadde kjøpt det, og nå kunne gitt noen av erfaringene sine videre til meg (og andre) :)

På tester så har jeg sett at det støy-messig blant annet er sammenlignet med f.eks. et shuttle-anlegg. Men jeg har jo ikke erfaring med shuttle heller, så det forteller meg ganske lite. Og får heller ikke noe inntrykk av hvordan systemet er i bruk når noen tester det i en dag eller to. Da er det bare første-inntrykkene som gjelder. Derfor hadde det vært suverent å komme i kontakt med noen som faktisk har systemet :)

DaffyD

[Edit: rettet opp ordbruken]

Lenke til kommentar

Har nettopp bygget en MSI. Sammenligner den med Shuttle 41G2 som jeg bygget for 1 mnd siden.

Design: MSI ser litt kool ut med radio osv. Men skal jeg være ærlig... skinnet bedrar. Radioen kan kun brukes når PC er av. Er greit med CD-luken som spretter ut når man trykker eject på cd-rom. Den bråker, men den skjuler cdspilleren. På shuttle må man "stealthe" cd-rommen. Det går, men er litt jobb.

Funksjoner : OK med fjernkontroll på MSI. De fleste funksjonene på den krever at du har MSI sitt tvkort innstallert. Innebygd kortleser 6in1 er en fordel for digital-fotografen.

Støy: Shuttle med heatpipe var klart stillere enn MSI.

Begge maskinene var lette å bygge. Shuttle har litt bedre manual, men stort sett ingen problemer med noen av dem.

Skulle jeg bygd meg en slik til meg selv hadde jeg nok valgt en shuttle uten skjermkort innebygget. Da står man fritt til å velge om man vil bruke den til spill eller mediasenter (HTPC)

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...