Ordnerseg Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Hei. Vanligvis før en eksamen gjør jeg følgende for å sove lenger (og få til å sovne raskere): Strekke ut i minimum 5 minutter. Bruk en sjampo med urter i det å for sover lenger. Bruk 10mg av Kestine (også kalt Evastin, Ebaste og Aleva): http://en.wikipedia.org/wiki/Ebastine 1mg tid langtidsløsende melatonin fra now foods.. Ca et halvt milligram av sublingual melatonin. Matvarer som jeg spiser: Tomater. avokado røkt laks noe salat I tillegg til dette så drikker jeg også litt melk og vann. Jeg unngår også sukker og koffein hele dagen. I tillegg til alt dette prøver jeg å få minst en time trening før jeg legger meg. Men før min siste eksamen våknet jeg opp etter bare fire timer, hva kan være grunnen til dette? På forhånd takk Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Det var da fælt. Hva gjør du de dagene du ikke har eksamen? Nå vet jeg ikke hva de substansene du nevner er, og hva de gjør, men det burde ikke være nødvendig å gomle i seg slikt bare for å få sove. Sover du som normalt i de dagene du ikke har eksamen, og det uten å ta det du nevner, skal det altså fungere likt for dagen før eksamen. Grunnen til at du ikke sover like lenger før noe så "skummelt" som en eksamen er at tankene dine er i høygir og du kanskje er nervøs i forkant. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Hvis du har en stabil døgnrytme er det ikke noe poeng å sovne med en gang man legger seg. Jeg bruker sjeldent mer enn 5 minutter på å sovne og sover helt til vekkerklokken piper EDIT: Jeg sover faktisk i 10 min Endret 23. mai 2012 av bIsk0p Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Sover du sjelden mer enn 5 minutter i døgnet? Jøss. Forresten blir du våken av å trene sent om kvelden, så det anbefales ikke, TS. Lenke til kommentar
Mysterio19 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Sover du sjelden mer enn 5 minutter i døgnet? Jøss. Er ikke det han skriver... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Sover du sjelden mer enn 5 minutter i døgnet? Jøss. Er ikke det han skriver... Joda, med litt forum-vilje, så er det akkurat det jeg skriver 2 Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Når jeg leser dette blir jo raskt minnet på at jeg representerer den delen av befolkningen som "tar ting på sparket". 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå