Gå til innhold

[Løst] Hvor godt er mitt GTX 570 i overklokket stand

LMH1

Anbefalte innlegg

Vet noen på GTX 570

Om man overklokker kjerneklokkehastighet til 868 Mhz med 1.025 volt med EVGA Precision X hvor kraftig er skjermkortet da?

Er det kun en forbedring av GTX 580 eller kan den måles med GTX 670 i enkelte tester?

Det andre jeg lurer på i crysis merker jeg at FPS tallet er langt lavere en det jeg merker, er det EVGA Precision X som er dårlig her? Eller er det crysis som ikke støtter å vise riktig framerate?

Burde jeg klare en del bedre overklokking? Godt mulig skjermkortet er litt dårlig siden driveren cracher om jeg setter høyere i crysis med litt mere volt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du ikke merker noen artifacts etc. under spilling og du har fine temperaturer så har du et svært godt kort. Det kan ikke måle seg med et gtx 670. det er hakket raskere enn et standard gtx 580.

Sjekk temperaturene dine, og evt. nye drivere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Angående artifacts?

Det er vel noe slikt dere mener:

Elemental_1276819590.jpg

Så får jeg ikke det i det heletatt bildekvaliteten er topp, er vel heller skjermbildet henger seg til svart skjerm og EVGA Precision resetter seg til standard modus.

GPU Tempraturen er rundt 74 grader i overklokket stand på hard belasting så den er fin.

Men arni90: Kan du da si hvorfor skjermkortet klarer mellom 45-50 FPS på samme instillinger i spillet (Entualist/ultra eller noe slikt) og oppløsning uten å være overklokket? Men alikevel går det lengere tid at grafikken prosesseres kan det ha noe med PCI-E bussen på hovedkortet å gjøre? Hvis den er på 100 hz kan den trenge mere volt i så fall? Vet ikke ellers hva problemer kan være?

Kan det være en form for speedstep også på skjermkort som klokker skjermkortet ned selv om målingen er litt forskjellig fra film i spill og ren spillling? Eller må det være dårlig skjermkort i så fall da?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vet noen på GTX 570

Om man overklokker kjerneklokkehastighet til 868 Mhz med 1.025 volt med EVGA Precision X hvor kraftig er skjermkortet da?

Er det kun en forbedring av GTX 580 eller kan den måles med GTX 670 i enkelte tester?

Jeg fikk clocket mitt til 911 Mhz med 1.050 i volt, det slo kompisen min sitt 580 i benchmark.

Lenke til kommentar

35hnyut.png

Slik ser det ut hos meg, men fremdeles hjalp ikke OC så mye.

Da skjermkortet er raskere i crysis med stock hastighet.

Burde jeg få et skjermbilde der det står OC med afterburner?

Minnehastigheten er ikke problemet siden jeg har også prøvd det samme som du hadde.

Kan det være prosessoren som er overklokket? Har vanskeligheter å tro i7 950 @ 4.09Ghz er for svakt, så da må det være hovedkortet eller prosesssoren som klarer komprimeringer og spilling uten bluescreen men alikevell klarer de å gi dårligere ytelse normaltsett burde det ikke være slik.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvor kraftig prosessor trenger man da? i7 3770k @ 5 Ghz eller noe slikt?

Hjelper det å slå av tjenester "Aero, Prosessormåler gadget etc?

Hvor kraftig prosessor trenger man til hva?

Problemet er enkelttrådet ytelse, å skru av tjenester gjør ikke noe forskjell der. Selv ikke en 2600k @5.0GHz klarer å kjøre Crysis perfekt på Very High, spillet er rett og slett elendig kodet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men på crysis 2 ved bruk av Fraps hvor bra er mellom 38 FPS og 45 FPS med 1920x1080 oppløsning og alt på maks, hvor bra er det?

Virker bedre å måle det med crysis 2 vertfall men føler det blir mere en slags turboboost isteden for ekte overklokking siden det varierer veldig FPS tallet nå men kan godt være jeg klarer ennå mere.

Hvilken spill ville du testet overklokking på? Battlefield 3? Håper på afterburner funger på flere spill en hva EVGA Precision X gjorde.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hver gang jeg leser postene dine sitter jeg med en følelse at du hopper fra appelsiner til bananer på et nanosekund :confused:

Crysis 2 er langt bedre optimalisert enn forgjengeren, men krever også mer ytelse. 38-45 fps høres bra ut det for å være maks innstillinger. Men du kan ikke sammenligne Crysis 2 med Crysis og Crysis WARHEAD siden det er stor forskjell på spillmotorene og kodingen av spillene.

Unigine Heaven pleier å være rimelig tøft å kjøre, Crysis også om du kan belaste kortet 100%

Stort sett er det bare å prøve seg frem, det er mye personlig erfaring her.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...