Hveding Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Hei! Hvilken penge sum kan jeg kreve før dette ? Hard-disk, Hovedkort og DVD rom er GAMMELT, rundt 4-5 år. Prosessor: AMD Phenom ii x4 965 Black edition, 3.4GHz Prosessor vifte: Cooler Master Hyper n520 Skjermkort: MSI GeForce GTX 560 Ti 1GB Hawk Ram: Crucial 4GB DDR2 PC2-6400 Hovedkort: Asus M4A78-EM Kabinett: CM Storm Enforcer Gaming Midi Tower Hard disk: SAMSUNG HD 501 LJ ATA, 500GB PSU: Chieftec 750w Selges UTEN windows. Mvh Patrick Endret 23. mai 2012 av Hveding Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Såpass lite faktisk.. Dette lå jo på en blank 6000kr som nytt, kan jeg ikke kreve halvparten ??? Pluss at kjøper slepper frakt som man betaler når man bestiller fra nett. Glemte å inkludere Chieftec 750w ^^ betalte 800+ før den som ny. Endret 23. mai 2012 av Hveding Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Du kan jo prøve, men jeg ville ikke ha forventet særlig mer. Like god "kontormaskin" får du ny til ca kr 2500, og som "spillmaskin" begynner den å bli på hell. Skjermkortet er fortsatt rimelig greit. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Okey Men jeg spiller jo BF3 på dette oppsettet på HIGH 1920*1080 uten problemer. Hvor høy/lav FPS jeg har in-game er jeg ikke helt sikker på, men den er stabil og høy nok før god spille opplevelse. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Såpass lite faktisk.. Dette lå jo på en blank 6000kr som nytt, kan jeg ikke kreve halvparten ??? Kreve? Hvem skulle du ha tvunget til å kjøpe varen din? En vare er ikke verdt mer enn noen er villig til å betale for den. Du kan prøve å selge maskinen som en spill-PC, og trekke frem at den spiller *liste over populære spill* uten problemer. Prosessoren vil være i stand til å følge med på de aller fleste nye spill, og skjermkortet er fremdeles bra nok til å spille alt av dagens populære spill. Dersom kabinettet og skjermen har god design så kan du hente en del der om du selger maskinen til rett person. 2000 kr er uansett litt lavt. Dersom du kan oppdrive kjøpskvitteringer til de komponentene som er relativt nye (som for eksempel skjermkortet) så vil jeg tro at du kan få kanskje opp til 3000 for den. Det er mange som føler at det er verdt å betale litt mer for den tryggheten som å ha en kjøpskvittering gir deg. Det jeg frykter mest ved kjøp av brukte datadeler er at det skal være en feil på de som jeg ikke kan få reparert. Endret 23. mai 2012 av Pseudopod Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 På finn.no kan du sikkert finne en kjøper som er villig til å gi deg kr 3000. Problemet er at du faller litt mellom to stoler når du prøver å selge en "spillmaskin" med en del gamle deler uten operativsystem. Tror det hadde blitt lettere for deg å selge "komplett" pakke med operativsystem/skjerm/tastatur/mus for kr 4-4500. For en som vil bygge videre på dette må hovedkort, CPU og ram skiftes, og da sitter han i realiteten bare igjen med kabinett/PSU/greit skjermkort (+gammel HD og DVD). For en som har dårlig råd er det fortsatt en grei maskin. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Klart, dette oppsettet holder ikke mål for en FPS "pro" som sitter med 120hz monitor og feller en tåre for hver microstutter han ser, men det er tilstrekkelig for sannsynligvis 90% av Call of Battlefield Modern Duty 3 spillerene der ute. Du kan for eksempel annonsere med at PCen drar spill med grafikk som er "Bedre enn Xbox 360 og PS3 tilsammen!" Det er det sikkert mange som synes er imponerende (selv om det ikke er det), og det er absolutt ikke en løgn. Gammel DVD stasjon er det ingen som bryr seg om. Den vil sannsynligvis kun brukes til å installere spill med, og ellers stå ubrukt. Oppgraderingsmulighetene er ikke veldig gode, men det gjør heller ikke noe. Uansett hva folk på dette forumet sier, så er faktisk 4 GB RAM nok for de aller fleste vanlige brukere, og CPUen vil ikke være en betydelig flaskehals i dagens spill. Harddisken er gammel, til tross for at andre ting ikke kan lett oppgraderes i denne PCen, så kan faktisk harddisken lett oppgraderes. Hovedkort er også noe som ikkenerder driter i. Bare informer om alderen på samtlige av de elektroniske delene, så er du safe i tilfelle klager. Endret 23. mai 2012 av Pseudopod Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Dersom kabinettet og skjermen har god design så kan du hente en del der om du selger maskinen til rett person. Poenget mitt er at han selger uten skjerm og operativsystem. Da havner PC'en i kategorien for de som er litt mer "nevenyttige", og de er gjerne ute etter litt mer. Pluss på pris for operativsystem, skjerm, tastatur, mus og høyttalere/headset, så ser du hvor du havner. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Jeg så ikke noe om at den ble solgt uten skjerm, så jeg regnet med at skjerm var inkludert. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Oppgraderingsmulighetene er ikke veldig gode, men det gjør heller ikke noe. Uansett hva folk på dette forumet sier, så er faktisk 4 GB RAM nok for de aller fleste vanlige brukere, og CPUen vil ikke være en betydelig flaskehals i dagens spill. Harddisken er gammel, til tross for at andre ting ikke kan lett oppgraderes i denne PCen, så kan faktisk harddisken lett oppgraderes. Hovedkort er også noe som ikkenerder driter i. Når du skal oppgradere, så kommer du ikke så veldig mye lengre. Da må både hovedkort, CPU og RAM skiftes. Uavhengig av om 4 GB RAM er nok, så er DDR 2 døende på nye hovedkort. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Ja, det motsier vel ikke noe av det jeg sa. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Men det er jo greit å ha med alle faktorene før en uttaler seg om pris Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Vel, ingen av oss to har egentlig alle faktorene, siden TS ikke har fortalt oss om det følger med skjerm . Ditt overslag på 2000 kr uten skjerm er jo egentlig ikke så alt for langt unna mine 3000 hvor jeg regnet med at skjerm fulgte med. Nå skal det også sies at jeg ikke personlig mener denne maskinen er verdt 3000 for meg, kun at det burde være mulig å selge den for det uten å lure kjøperen. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Selger ikke pc skjerm med, etter som at foten til skjermen er løs.. Vil ikke kunne få noe penger før skjermen. Nypris var 1500kr, men kan vel knapt selges før 100kr. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Prøv på finn.no. Sett gjerne kr 3000-3500 eller bud, så ser du hvor du havner. Ikke meningen å ta motet fra deg. Lykke til :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå