Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 #GameOfTheYear2012 Lenke til kommentar
kilik Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Tre utsagn som Nintendo må motbevise på E3 med Wii U i år: 1. Nintendo er elendig på online sammenlignet med de to andre 2. Nintendo har elendig tredjepartsstøtte sammenlignet med de to andre 3. Nintendo har elendig grafikk/ytelse Nr. 1 greide de å motbevise relativt bra i går. Så blir det spennende å se nr. 2 og nr. 3. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Det var sterke ord. Jeg vil vel ikke si at vi kan friskemelde online-satsingen til Nintendo helt enda, men de viser ihvertfall at de ønsker å satse på det - så da blir det nok bra etterhvert. SDet med grafikken kommer nok til å henge ved den siden Wii U ikke er ti ganger kraftigere enn PS360, og for å være ærlig så er jeg sikker på at mange Nintendo-fans og andre egentlig synes det er greit nok at de prioriterer sine ressurser på andre ting enn grafikk. Det andre vil de nok også slite med i fortsettelsen, men forhåpentligvis blir det noe bedre ihvertfall de neste to årene. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg tenker at 360/PS3-aktig grafikk er godt nok for Nintendo, men ikke for tredjepartsutgiverne. Jeg håper for Nintendos skyld at den er en merkbar oppgradering fra konsollene til MS og Sony. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Dette er nok riktig, men i tillegg til det så kommer problemet med stadig økende spillbudsjetter og at for de fleste så er grafikken allerede "god nok". Det er ihvertfall to argumenter som skulle tale til Nintendos fordel. Skjønt, det er nok sterkere argumenter (spesielt Nintendos historie) som taler mot dem. Da tenker jeg særlig på deres forhold til andre utviklere. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg tenker at når man kommer opp på et visst grafikknivå (tenker peneste PS3/X360-spillene i 720p og stødig 60 fps), så er det ikke så farlig om konkurrentene går enda høyere. Det er "bra nok" for folk flest. Men den må være såpass kraftig at den kan kjøre neste generasjons multiplattform-spill som FIFA 15 og Battlefield 4 uten at utviklerne må slite med konverteringen. Jeg tror RAM blir viktig her. Minimum 1 GB. Helst 2 GB. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg har hørt at Wii U har 2gb ram, men bare 1.5 for spill. Vi finner vel ut av det når den lanseres tenker jeg. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Tja, vi vår vel håpe på at de setter 1080p60hz som minimum, det hadde vært bra. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Det kommer ikke til å skje, så ingen grunn til å drømme om det heller. Anyways, Nintendo annonserte akkurat enda en konferanse om 3DS software på onsdag! Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Ram er så billig nå at de lett kunne lagt inn 4. Hell, tableten min 1gb. Det ville nok også vært lurt med tanke på at systemmenyen skal ha mye funksjonalitet og alltid være tilgjengelig. TBH liker jeg ikke helt måten Miiene ser ut dessverre. Det er nok veldig veldig få spill som vil kjøre i 1080/60fps. Selv om man kan porte over et 360 spill til og ha det kjørende i så høy oppløsning og framerate tro jeg nok de fleste utviklere da heller ville holdt spillet i 720/30 og heller hatt bedre antialiasing enn på 360, mer ting på skjermen og lastet teksturer inn i RAMet tidligere så vi kan unngå popin. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Syns PS360 grafikk begynner å bli noe svak nå faktisk, spesielt multiplattform. Selv heavy-hittere som Rage og Crysis 2 kunne godt trengt seg en oppfrisking i det grafiske aspektet. Uncharted 3 ser ganske utrolig ut, men et sånt fokus på grafisk perfeksjonisme kan man ikke forvente fra et multiplattformspill. Så syns Wii U bør ta et steg opp, 720p er greit nok men bedre AA og teksturer er et must. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Ram er så billig nå at de lett kunne lagt inn 4. Hell, tableten min 1gb. Det finnes ulike typer ram, og konsoller trenger ikke like mye ram som multitaskende, operativsystemkjørende tablets og pc-er. Syns PS360 grafikk begynner å bli noe svak nå faktisk, spesielt multiplattform. Selv heavy-hittere som Rage og Crysis 2 kunne godt trengt seg en oppfrisking i det grafiske aspektet. Uncharted 3 ser ganske utrolig ut, men et sånt fokus på grafisk perfeksjonisme kan man ikke forvente fra et multiplattformspill. Så syns Wii U bør ta et steg opp, 720p er greit nok men bedre AA og teksturer er et must. Jeg deler ikke egentlig dette synet, og jeg tror heller ikke Nintendo kommer til å stresse en slik prioritering, men for deres skyld håper jeg at jeg tar feil. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Men RAM er så billig uansett. Det skader vel aldri å ha nok, og det er ganske betryggende for en utvikler. Igjen, særlig med fokuset på WiiU menyen. Kan vel nevne at Firefoxen min alene tar 700mb ram akkurat nå og Gnome tar 150. RAM er ikke så viktig, men det er fint å ha. Vil heller ha litt ekstra ram enn en fargemanual. Det koster vel like mye å lage. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Anyways, Nintendo annonserte akkurat enda en konferanse om 3DS software på onsdag! Bra de deler det opp litt. Ser for meg hovedkonferansen tirsdag vil være 5 minutter om ny 3DS og resten satt av til Wii U. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Men RAM er så billig uansett. Det skader vel aldri å ha nok, og det er ganske betryggende for en utvikler. Igjen, særlig med fokuset på WiiU menyen. Kan vel nevne at Firefoxen min alene tar 700mb ram akkurat nå og Gnome tar 150. RAM er ikke så viktig, men det er fint å ha. Vil heller ha litt ekstra ram enn en fargemanual. Det koster vel like mye å lage. Du unvervurderer nok sterkt hvor mye feks 2gb ekstra ram vil koste Nintendo (eller Sony/MS) i en konsoll. Det kan ikke sammenlignes direkte med hvor mye firefox tar på pc overhodet, og det må dessuten tas hensyn til et annet motherboard og mer ventilasjon osv. Jeg håper forsåvidt også på mye ram, men det er ikke så enkelt som å bare sammenligne direkte med PC-specs. Eksempelvis har jeg en PC med 2gb ram jeg skriver på nå, det er fire ganger med enn 360, men den kan ikke kjøre ting i nærheten av det en 360 kan. Og prisen er selvsagt også en helt annen. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Men RAM er så billig uansett. Det skader vel aldri å ha nok, Tja, la oss si det koster dem 100 kroner mer å slenge inn 4 GB. Høres ikke mye ut, men husk at man må gange det talle med kanskje 100 millioner konsoller, da snakker vi plutselig 10 milliarder kroner i utgifter for Nintendo. Konsollprodusentene regner den til minste krone hvor de kan kutte. Bare en ekstra USB-port på maskinen kan koste dem 100 millioner kroner totalt. Økningen fra 256 MB til 512 MB RAM i Xbox 360 kostet visstnok MS 1 milliard dollar. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) 2GB RAM koster vel ikke mer enn 100kr. Sure, mindre profitt per WiiU solgt, men det er enda profitt. At en mer lightweight nettleser tar mindre RAM (Midori tar vel 10mb med noen tabs åpne) er jo åpenbart, og at WiiU menyen ikke gjør på langt nær like mye som Gnome er også opplagt, men det er jo en del ting WiiUen må gjøre. Twitter tingen må være åpen og gjøre ting konstant, nettleseren må være smooth mens spill kjører, og den må holde styr på de forskjellige skjermene. Igjen, RAM spiller ikke så stor rolle, men det er vært de 200kr det vil koste Nintendo. Endret 4. juni 2012 av Sekai-ichi Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Nå viser Ubisoft Rayman med WIi U controllen og hvordan alt funker. Ser meget bra ut. Viste og Zombi U, som så ganske kult ut, zombier og masse gørr. Endret 4. juni 2012 av kidio007 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Er det noen her som faktisk spiller spill med venner/familie IRL på samme TV ofte? Jeg begynner å bli lei av all social gaming crappet nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå