Gå til innhold

Nintendo sin E3 pressekonferanse 2012

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett gjennom den Nintendo Direct-greia nå, men er ikke overbevist akkurat. Liker Wii U Gamepad og Wii U Pro Controller, og det lover bra at de satser på mye på online-biten. Men når det er sagt:

1. Er det bare jeg som synes det blir helt feil å ha alle de Mii-kommentarene i NSMB? Se bare på bildet taterfyrings linket til. Det er ille nok der, og det er den sensurerte versjonen. Tenk når alle fjortisene slipper til og får skrive omtrent hva de vil av spoilere, nerdrage, off-topic og hele pakken. Jeg grøsser med tanken.

2. Den der "zombie-fyren" var en stor turn-off for meg. For det første er det ingen som oppfører seg sånn i virkeligheten, så i stedet for å skrive opp hint, tilby hjelp osv på den listen blir det nok garantert fylt med "lol, (tilfeldig spill) suck" og så videre. For det andre ser jeg ikke poenget med å plassere gamepaden under TVen sånn. Vil det ikke være bedre å faktisk holde den for å bruke mikrofonen?

3. Wii U hovedmenyen var alt for rotete. Jeg hater den i Wii-en, og nå er det bare rot over alt. Håper det blir bedre når jeg sitter med Wii U'en (og det kommer jeg nok til å gjøre rimelig kjapt etter release, ta det med ro), men det lover ikke bra så langt.

Noe som hørtes bedre ut var at man (så vidt jeg fikk med meg) kan brukte gamepaden som TV nå. (dvs streame TV-bildet over på gamepaden.) Da kan man (i teorien) se film på den også. Og kan noen vennligst bekrefte en gang for alle at den Zelda-traileren var fra et spill, og ikke bare en CGI-demo? Please? :p

Lenke til kommentar

Grafikken er New Super Mario Bros. Wii i HD. Minner veldig om hva jeg har sett av Dolphin-videoer av det spillet.

Dog nye bakgrunner.

Jeg gidder ikke å følge med denne gangen da det mest sannsynlig blir det samme som alltid. Et nytt Mario spill, osv.. Kjedelig.

And who the fuck cares

1. Er det bare jeg som synes det blir helt feil å ha alle de Mii-kommentarene i NSMB? Se bare på bildet taterfyrings linket til. Det er ille nok der, og det er den sensurerte versjonen. Tenk når alle fjortisene slipper til og får skrive omtrent hva de vil av spoilere, nerdrage, off-topic og hele pakken. Jeg grøsser med tanken.

Haha, bare vent, vi kommer til å SAVNE friendcodes!

Og kan noen vennligst bekrefte en gang for alle at den Zelda-traileren var fra et spill, og ikke bare en CGI-demo? Please? :p

Ikke nødvendigvis fra et spill, men det er real-time.

Lenke til kommentar

Det blir vel mulig å kunne spille alene uten å slippe inn alle andre folk? Og kanskje de kommentarene var laget for akkurat det bildet, som et hint på hva vi kan forvente av spillet. Flyvende ekorn og baby-Yoshi.

Lenke til kommentar

Ikke bare det, det er også 1080p som Reggie sa i et intervju en gang. Hmmm, da er det krefter i boksen. Jeg tviler seriøst.

Reggie sa bare at Wii U kan sende 1080p-signaler. Selve den Zelda-greien er i 720p uten AA.

Ok, jeg la merke til en ting. Bakgrunnen på dette bildet:

Mario1.jpg

Ser ut som bakgrunnen fra Super Mario World:

UOTkJ.gif

OMG, New Super Mario World bekreftet!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det må være mulig å spille offline. Men selv da kan vi i teorien få sånne kommentarer. Det er ikke så uvanlig at kommentarene bare oppdateres når vi er online, så er vi offline får vi de samme kommentarene hele tiden. Jeg grøsser med tanken på å spille Aliens: Colonial Marine i et mørkt rom med gamepaden som motion detector. Alt er helt mørkt og alt for stille. Plutselig stormer aliens mot meg fra alle vinkler, jeg blir drept, og tretti Miier dukker opp på skjermen på en gang og sier lol. :p

Lenke til kommentar

And who the fuck cares

Mest sannsynlig du som tar deg tid til å svare på hvert eneste innlegg i denne tråden. Jeg søkte litt rundt på nettet og fant noen kilder om at de har offentliggjort et nytt Super Mario Bros spill. Det var da.. Overraskende? Mangelen på innovasjon hos Nintendo er trist. De gikk fra å være blant de mest nyskapende innenfor spillindustrien til å bli en kjedelig bedrift som lager de samme spillene med mindre forandringer.

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig du som tar deg tid til å svare på hvert eneste innlegg i denne tråden. Jeg søkte litt rundt på nettet og fant noen kilder om at de har offentliggjort et nytt Super Mario Bros spill. Det var da.. Overraskende? Mangelen på innovasjon hos Nintendo er trist. De gikk fra å være blant de mest nyskapende innenfor spillindustrien til å bli en kjedelig bedrift som lager de samme spillene med mindre forandringer.

Greien er at ingen bryr seg om du kommer til å se den konferansen eller ikke. Her derimot, legger du i det minste frem noe i nærheten av et argument (selv om det selvsagt preges av at du ikke har spesielt god peiling på hva Nintendo driver med), og da kan det faktisk være interessant for andre å lese. Godt jobbet!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

And who the fuck cares

Det er nok kun for å ha spill klare til nedlasting for 3DS og Wii U. Ikke glem det han sa i starten om at E3 vil nesten utelukkende dreie seg om spill til Wii U. De har allerede bekreftet NSMB til 3DS og Wii U, Luigi's Mansion og Paper Mario 3DS, så hva vil de annonsere på E3, mon tro? Super Mario Universe? Zelda 3DS? (med undertittel, screenshots/trailer osv?) Nytt Metroivania? Donkey Kong Country Returns 2(? StarFox?

Lenke til kommentar

Greien er at ingen bryr seg om du kommer til å se den konferansen eller ikke. Her derimot, legger du i det minste frem noe i nærheten av et argument (selv om det selvsagt preges av at du ikke har spesielt god peiling på hva Nintendo driver med), og da kan det faktisk være interessant for andre å lese. Godt jobbet!

De spillene 'vikingkylling' nevner bekrefter på mange måter hovedpåstanden min som konstatert tidligere om at det er en stor mangel på innovasjon hos Nintendo da de lanserer de samme spillene med mindre forandringer. I sammenheng med dette så blir det vel også relevant å nevne det faktum at det var en stor mangel på tredjeparts spillutviklere som lanserte spill på Wii - blir dette tilfellet til Wii U?

Det er nok kun for å ha spill klare til nedlasting for 3DS og Wii U. Ikke glem det han sa i starten om at E3 vil nesten utelukkende dreie seg om spill til Wii U. De har allerede bekreftet NSMB til 3DS og Wii U, Luigi's Mansion og Paper Mario 3DS, så hva vil de annonsere på E3, mon tro? Super Mario Universe? Zelda 3DS? (med undertittel, screenshots/trailer osv?) Nytt Metroivania? Donkey Kong Country Returns 2(? StarFox?

Med tanke på det faktum at det var en stor mangel på tredjeparts spillutviklere som lanserte spill på Wii - hvordan skal Nintendo løse dette med Wii U? Dersom denne plattformen ikke får større oppslutning fra tredjeparts spillutviklere så blir den nok ikke en større suksess enn Wii.

Lenke til kommentar

De spillene 'vikingkylling' nevner bekrefter på mange måter hovedpåstanden min som konstatert tidligere om at det er en stor mangel på innovasjon hos Nintendo da de lanserer de samme spillene med mindre forandringer. I sammenheng med dette så blir det vel også relevant å nevne det faktum at det var en stor mangel på tredjeparts spillutviklere som lanserte spill på Wii - blir dette tilfellet til Wii U?

Med tanke på det faktum at det var en stor mangel på tredjeparts spillutviklere som lanserte spill på Wii - hvordan skal Nintendo løse dette med Wii U? Dersom denne plattformen ikke får større oppslutning fra tredjeparts spillutviklere så blir den nok ikke en større suksess enn Wii.

Vet du, dette er en lang diskusjon, og jeg er glad for at du gidder å komme med litt mer argumentative påstander enn det du startet med, men jeg gidder ikke å bruke tid nå på å komme med de argumentene som eksisterer mot deg etter den måten du kom inn i tråden på. Når du går inn i en Nintendo-tråd og sier noe som i bunn og grunn kan summeres opp som "lol nintendo suckz", så må du regne med å få slike halvseriøse svar som du fikk fra meg - ikke noe seriøs argumentasjon - og dette gjelder selvsagt uansett hvilken type tråd man går inn i på den måten. Sorry, jeg gidder ihvertfall ikke ta deg seriøst. Så får du ellers ha en fortsatt fin kveld.

Har virkelig vanskelig for å tro at Nintendo lanseres to så ekstremt like spill som dette Mario-spillet og New SMB2 til 3DS samme høst. Det må være noe connectivity-greier på gang her.

I så fall er Nintendo doomed! Neida, det ville være latterlig, så vi får håpe de ikke er såpass korttenkte. Både Mario og de andre viktigte Nintendo-seriene bør fordeles utover på en fornuftig måte, og en slik situasjon vil definitivt ikke representere det (selv om jeg personlig har veldig lyst på et solid 2D-spill til Wii U-lanseringen).

Lenke til kommentar

Vet du, dette er en lang diskusjon, og jeg er glad for at du gidder å komme med litt mer argumentative påstander enn det du startet med, men jeg gidder ikke å bruke tid nå på å komme med de argumentene som eksisterer mot deg etter den måten du kom inn i tråden på. Når du går inn i en Nintendo-tråd og sier noe som i bunn og grunn kan summeres opp som "lol nintendo suckz", så må du regne med å få slike halvseriøse svar som du fikk fra meg - ikke noe seriøs argumentasjon - og dette gjelder selvsagt uansett hvilken type tråd man går inn i på den måten. Sorry, jeg gidder ihvertfall ikke ta deg seriøst. Så får du ellers ha en fortsatt fin kveld.

På bakgrunn av dette så har du allerede bekreftet mine mistanker om at realiteten i diskusjonen er slik jeg selv konstaterer - altså at det er en universell forståelse om at Nintedo mangler innovasjon per dags dato og at det virkelig ikke eksisterer noen gode argumenter mot denne påstanden. Om du velger å delta i diskusjonen eller ikke er ditt valg - men å bruke min første kommentar som unnskyldning blir for vagt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Etter å ha sett videoen en gang til sitter jeg igjen med litt motstridene meldinger.

Først snakker man om spill hvor du bruker både Upad og TV-en som f.eks. i de golf- og baseball-spillet (Wii Sports 3?) og denne interaksjonen mellom de to skjermene er den store greia med Wii U.

Så snakker de om at det er mulig å fortsette spillinga på Upaden om man vil se noe annet på TV-en. Og så snakker man om at man kan bruke Pro Controller og spille som på PS3/X360. Dette må jo henspille at spillet er nødt til å foregå på bare en skjerm.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

På bakgrunn av dette så har du allerede bekreftet mine mistanker om at realiteten i diskusjonen er slik jeg selv konstaterer - altså at det er en universell forståelse om at Nintedo mangler innovasjon per dags dato og at det virkelig ikke eksisterer noen gode argumenter mot denne påstanden. Om du velger å delta i diskusjonen eller ikke er ditt valg - men å bruke min første kommentar som unnskyldning blir for vagt.

Du tar feil. Jeg har hatt denne diskusjonen med et latterlig antall medlemmer både her og på andre forum tidligere, og kan gjerne, virkelig - gjerne - ta den igjen. Men når du kommer inn her på den måten du gjør, så ser jeg absolutt ingen grunn til å ta deg seriøst. Stikk innom Nintendo-kaféen i morgen og legg frem noen seriøse argumenter hvor du forsøker å legge frem ditt syn uten å trolle, så lover jeg at du skal få et svar fra meg.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett videoen en gang til sitter jeg igjen med litt motstridene meldinger.

Først snakker man om spill hvor du bruker både Upad og TV-en som f.eks. i de golf- og baseball-spillet (Wii Sports 3?) og denne interaksjonen mellom de to skjermene er den store greia med Wii U.

Så snakker de om at det er mulig å fortsette spillinga på Upaden om man vil se noe annet på TV-en. Og så snakker man om at man kan bruke Pro Controller og spille som på PS3/X360. Dette må jo henspille at spillet er nødt til å foregå på bare en skjerm.

Dette er også mitt største spørsmål anngående Wii U - og har vel egentlig vært det siden i fjor sommer. Så lenge de ønsker å gi deg muligheten til å bare spille på kontrolleren, så vil det alltid være begrenset hvor innovativt de kan bruke den i fellesskap med fjernsynet. For å være ærlig, så tror jeg heller ikke Nintendo har noen god løsning på dette, og det er vel relativt sannsynlig at vi da blir sittende igjen litt med samme følelse som etter noen år med Wii - at nyvinningen egentlig ikke har fått uttrykt sitt potensial fult ut. Får håpe våre mistanker gjøres til skamme på tirsdag!

Lenke til kommentar

Bilder fra "Zombie-spillet". Dette er nesten garantert bare noe de har laget for videoen, men her er de nå:

CXy8Q.jpg

fprIt.jpg

h6n8W.jpg

Joo3m.jpg

YlBBb.jpg

Håper virkelig ikke Nintendo kaster bort utviklingsressurser på noe såpass generisk :(

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...