Gå til innhold

Nintendo sin E3 pressekonferanse 2012

Anbefalte innlegg

Er litt enig her faktisk. Vet ikke hvor de andre henter all positiviteten fra, men for meg var dette en hype-killer.

Kan jo forsåvidt være en positiv ting, slik at jeg blir mer glad når de presenterer flere kanonspill i nær fremtid til Wii U, men hvis ikke det gjør så skuffer Nintendo. v.v

Nintendo gjorde to ting i kveld: For det første så viste de at de har redesignet kontrolleren slik at den skal passe med de spillene som er mest populære på PS360 (og lot oss også se en ny CCP), og for det andre så viste de at de kommer til å ta online seriøst. I tillegg viste de en del andre funksjoner som NFC, et eget twitter-aktig system, multitasking, muligheten til å flytte spillet til skjermen, og sikkert mer jeg ikke kommer på i farten. Dette er alle områder hvor Nintendo har vært laaaaaaaaaaaaangt etter denne generasjonen, og nettopp det at de velger å fokusere slik viser for meg (og jeg tror for de andre positive) at Nintendo tar seriøst sine største utfordringer. Selve spillene vet vi alltid at vi får med Nintendo. Det er det andre - det de viste nå - jeg har vært usikker på. Vi kan selvsagt ikke være sikre på noe som helst enda, men denne presentasjonen viste som sagt at de tar det seriøst og har gode idéer. Så får vi vel vite i november om det også er bra implementert.

Noen som har en recap av streamen? Hva skjedde?

https://www.nintendo...nintendo_direct

Her er visst opptaket av streamen afaik.

Gonintendo ordner biffen:

http://youtu.be/9AkPdAWfFjI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wii U Pro Controlleren ser faktisk veldig digg ut. Endelig en kontroll med både topp styrekors og analoger?

Online og kontroll ser de ut til å ha fikset bra. Så bir spørsmålet grafikk/ytelse og spill. Venter i spenning :)

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Wii U Pro Controlleren ser faktisk veldig digg ut. Endelig en kontroll med både topp styrekors og analoger?

Online og kontroll ser de ut til å ha fikset bra. Så bir spørsmålet grafikk/ytelse og spill. Venter i spenning :)

Spill ordner de nok helt fint. Så langt er Darksider 2, Aliens: Colonial Marine, Assassin's Creed 3 og Batman: Arkham City bekreftet, og det er sikkert mange flere jeg ikke husker i farten. I tillegg har vi jo E3, der flere blir bekreftet. Da gjenstår bare grafikkytelsen, og jeg tviler sterkt på at vi har noe å frykte der.

Lenke til kommentar

Sikker på det? Det hadde vært fantastisk om det var det. Det får vi nok vite på tirsdag.

Selvsagt er jeg ikke sikker - men jeg er full av HYPE. Super Mario World er jo som kjent det beste spillet noensinne, og jeg har vel skrevet her inne flere ganger at det er det spillet jeg helst ser at vi får en ny versjon av. HYPE!

Lenke til kommentar

@Leflus: Det er godt å høre! Vi skal jo også huske at dette bare er en liten tease frem mot tirsdag.

Navnet på Mario-spillet kan bli alt mulig, men jeg tviler vel på at det blir New Super Mario World dessverre :(

Ser dessverre mest ut som New Super Mario Bros ja:

oyos.png

Super Mario World er det beste Mario-spillet, det beste Nintendo-spillet og det beste Spillet noensinne. Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar

Nintendo gjorde to ting i kveld: For det første så viste de at de har redesignet kontrolleren slik at den skal passe med de spillene som er mest populære på PS360 (og lot oss også se en ny CCP), og for det andre så viste de at de kommer til å ta online seriøst. I tillegg viste de en del andre funksjoner som NFC, et eget twitter-aktig system, multitasking, muligheten til å flytte spillet til skjermen, og sikkert mer jeg ikke kommer på i farten. Dette er alle områder hvor Nintendo har vært laaaaaaaaaaaaangt etter denne generasjonen, og nettopp det at de velger å fokusere slik viser for meg (og jeg tror for de andre positive) at Nintendo tar seriøst sine største utfordringer. Selve spillene vet vi alltid at vi får med Nintendo. Det er det andre - det de viste nå - jeg har vært usikker på. Vi kan selvsagt ikke være sikre på noe som helst enda, men denne presentasjonen viste som sagt at de tar det seriøst og har gode idéer. Så får vi vel vite i november om det også er bra implementert.

Ok, for å gå mer inn på hva jeg ikke likte med de punktene. Ja de har forbedret kontrolleren, det er bra, men tablet kontroller virker for meg som enda en tåpelig gimick greie for å gjøre konsoller mer casual og mindre spillfokusert, i likhet med Wiimote, Move og Kinect. I tillegg presenterer de en pro kontroller som for meg virker mye bedre enn paden, og gjør at jeg bare ser enda mindre vits med pad-kontrolleren.

Angående Online, så ja, det virker som de tar det mer seriøst enn med Wii, men det skal heller ikke mye til, og det er fremdeles Nintendos egne online-løsninger som jeg ikke er så stor fan av, hverken funksjonsmessig eller designmessig. Menyen med masse Miier som løper rundt og snakkebobler som popper opp i hytt og pine vil jeg si er dårlig designvalg. Det virker rotete og meget forstyrrende for min nytelse av å sette meg ned med maskinen. Og hvis slike meldinger popper opp inne i spill også så grøsser jeg. Synes designvalgene virket generelt dårlige over hele linja. Eneste browseren som så bra ut.

En annen ting er at denne social-networking, connect-and-share everything mentaliteten ikke tiltaler meg overhodet. Ei heller slike casual gaming funksjoner som pad-kontrolleren virker å i hovedsak ha som bruksområde. Så det kan jeg greit være foruten.

Det tredje er spillene. Joda, som det sies, enkelte spill er bekreftet allerede, men det er for det meste spill som allerede er ute, og jeg mest sansynlig allerede har, eller spill som kommer til Wii U og de andre konsollene, og for at slike spill skal lokke meg til å kjøpe en Wii U, når jeg allerde har en konsoll å spille de spillene på, så må Nintendo overbevise meg om at Wii U kan tilby meg en merkbart bedre opplevelse av de spillene enn den/de konsollene jeg har. Kan de ikke det da står vi kun igjen med Nintendos egne eksklusive spill. Og da må det komme nok gode spill i nær fremtid for at jeg skal gidde kjøpe Wii U med det første.

Lenke til kommentar

1. Gimmicks

2. Sosialt

3. Spill

Det er tre greie punkter her. Jeg vil bare si at Nintendo gjorde ingenting for å overbevise noen om hverken det første eller tredje punktet i dag, der er jeg helt enig. Spillene vil vi få se på tirsdag, mens spørsmålet om den skjermen er en gimmick eller ikke vil vi først finne ut av når vi faktisk får testet spillene. At du er skuffet over dette er selvsagt helt forståelig, men jeg tror du bare skal vente til vi har mer informasjon om disse tingene før du konkluderer.

Det andre punktet anngående online så vet vi ingenting om hvordan ting vil fungere enda, og jeg har sympati med at du misliker en del av tingene de viste. For meg er det som gjør meg positiv nettopp at de tar alle disse funksjonene på alvor og hadde i dag en helt egen presentasjon bare for dette. De viste som nevnt ovenfor en del viktige funksjoner de søker å implementere, og at de ønsker å bli tatt seriøst her. Blir det bra implementert? Det er alt for tidlig å vite, men det er ihvertfall et kvantesteg frem for Nintendo, på nettopp det punktet det på forhånd var gode grunner til å være mest skeptisk i forhold til Nintendo. For meg er det nok til HYPE, men det er selvsagt helt greit at det ikke er det for deg. Kort sagt, videoen var positiv fordi den sier noe om hva Nintendo prioriterer fremover, og dette er områder jeg mener det er viktig å prioritere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...