toddy21 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hei. jeg har 2 helt like pc'er: "compaq cq5000" å når den ene er tilkoblet så komer det ikke strøm inn til hovedkortet.men når jeg tar ledningene fra den pc'en over til den andre så fynker det tror det er noe med hovedkortet. men vet ikke hva det er :'( Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Det kommer ikke strøm til hovedkortet? Hvordan vet du at det er hovedkortet som det er noe galt med av den grunn? Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Det kommer ikke strøm til hovedkortet? Hvordan vet du at det er hovedkortet som det er noe galt med av den grunn? fordi, når jeg seter alle kablene øver til et anet hovedkort så fynker det men ikke vis jeg tar kablene tilbake til det orginale hovedkortet Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Kabler i hovedkortet? Sikker på at det ikke er strømforsyningen du mener? Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Kabler i hovedkortet? Sikker på at det ikke er strømforsyningen du mener? nei. strømforsyneren virker i et anet hovedkort. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Kan du si hvilken kabel(er) det er snakk om? Er det strømforsyningen som er gåen? Starter den i det hele tatt? Kan du gjøre et forsøk på å Jump starte PSU-en? Er beskrevet her tydelig på engelsk: http://www.seasonicusa.com/RMABeta/JumpStart/JS.pdf eller her på Norsk fra Hardware.no under "Manuell Start" http://www.hardware.no/artikler/stromforsyningens-kabler-og-kontakter/39078/3# Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Kan du si hvilken kabel(er) det er snakk om? Er det strømforsyningen som er gåen? Starter den i det hele tatt? Kan du gjøre et forsøk på å Jump starte PSU-en? Er beskrevet her tydelig på engelsk: http://www.seasonicu...umpStart/JS.pdf eller her på Norsk fra Hardware.no under "Manuell Start" http://www.hardware....takter/39078/3# ja strømforsyneren fynker, ramen fynker, startknapen fynker, prosesor og vifter. men ikke hovedkortet. fordi jeg har testet alle tingene på en annen pc. da startet alt. men ikke på min pc. det er akurat som at hovedkorte ikke vil starte eller noe Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 PCen skal kunne slå seg på med dødt hovedkort i mange tilfeller. Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 PCen skal kunne slå seg på med dødt hovedkort i mange tilfeller. jeg leste den siden jeg fikk. å jeg tok den den grøne PS_ON kabelen i en svart GND å da startet det men starter ikke elers Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Hva startet, strømforsyningen (PSU)-en? Du kan jo ikke starte PC-en med slik jump start, kun PSU-en. Hvis PSU-en starter er tegn på at den fungerer som den skal, da er nok hovedkortet gåent. Du kan prøve å tilbakestille CMOS. (Ta ut sølvbatteriet inn og ut). Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 jeg har tatt ut å inn sølvbateriet men det skjer ingen forskjel. men det som startet når jeg tok den jump starten så svev viftene i pc,en. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Hvor lærte du å stave? Uten at jeg vet om han har det eller ikke; Tenkt på at noen her i verden har dysleksi? (Aner ikke om TS har det, men kan jo tenke på det til neste gang du skriver noe sånt? ) @TS: Da er nok hovedkort mest sannsynlig ødelagt... Send det i retur til dem du kjøpte delene av.. Selv har jeg vært borti et hovedkort som ikke funka... Da startet vifter, PSU og alt men intet bilde.. Feilsøkte og endte på hovedkort. Sendte det da ionn til Komplett, hvor jeg kjøpte delene, og fikk nye Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 Hvor lærte du å stave? jeg lerte¨å stave, skrive,lese,snakke å alt sån diversa av meg sjøl å foreldre for jeg har alti hatt en dom lerer som ikke bryr seg. å jeg har dysleksi å diverse andre ting som jør at jeg skriver feil. men jeg skriver som jeg skriver @TS skal sende hovedkortet i retur imorgen håper bare at jeg får et som fynker dene gangen Lenke til kommentar
greenman Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 TS = trådstarter som er deg Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 TS = trådstarter som er deg Okei Lenke til kommentar
xZyph Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (Skrives til eventuelle andre som har samme problemstilling) Det høres veldig ut som det er Hovedkortet som er defekt ja. Det beste å gjøre, ihvertfall hvis hovedkortet ikke har garanti og finnes i en normal prisklasse er å kjøpe en nytt hovedkort som er kompatibelt med de samme komponentene og bytte. Har du garanti på hovedkortet så ville jeg uten tvil søkt retur på produktet hos leverandøren du kjøpte det fra. Er det noe galt med det da, så får du nytt :-) Med mindre du har bred erfaring innenfor IT så ville jeg heller brukt de få hundrelappene på et nytt hovedkort enn å drive å begynne å feilsøke kretsene og risikere å ødelegge flere komponenter. ~Marius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå