Melfacion Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Kommentar til specs i forhold til HP sine "offisielle" valg: ElevPC er et eget produkt som ikke finnes som en offisiell spec fra HP, så det er ikke nødvendigvis konfigurasjonsmulighetene på hp web som er begrensningene på hva som kan være inni. Vet at vestfold sin 4330s for skoleåret 2011/2012 har en celeron prosessor, men at den også leveres som en "high-end" variant med i3 prosessor. 8460p har jeg ikke sett som skolepc enda, men jeg har god oversikt over modellene fra inneværende skoleår + de to forrige i buskerud og vestfold. 8460p blir vel da en erstatning for 6560b som er maskinen disse skolene bruker i år. Også denne leveres med celeron prosessor som standard eller i3 som "high-end" i inneværende skoleår i disse to fylkene. Er maskinene du lister opp her valgene for skoleåret 2012/2013? virker rart da de allerede er over ett år gamle. Hvilket fylke er det som har disse maskinene? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Noen som vet når Akershus folk får vite dette? Håpet egentlig på Ivy Bridge med mulighet til å betale seg opp til i5 jeg, HD 4000 hadde vært ganske fint å ha egentlig. Lenke til kommentar
Jaguar Skrevet 24. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2012 oi oi oi mye svar disse er fra Rogaland fylke og nei det sto ingenting om spec på arket Lenke til kommentar
Jaguar Skrevet 24. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2012 Specs kommer sansynligvis 04.06 Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 PC i VGS er bare noe dritt, glad jeg er ferdig om 1mnd og kan bruke privat og oppgradere som jeg vil på høyere utdanning. Det hele skulle vert gjort på 2 måter: Metode 1. Man får utlevert 5000 ,- av fylket, og kjøper en PC/Mac til den prisen man selv vil betale mellomlegg på, deretter har man ansvar for at denne funker og ikke blir ødelagt (som en privat PC). Her er netttilgang og skrivertilgang også lettvint å få til på skole. Metode 2. For de som ikke vil ha den belastningen med å ha ansvaret for en PC om det skulle skje noe (ikke kan oppgradere, fikse på selv etc.) så kan man bruke dagens tilbud med å få utlevert en PC (som er helt åpen i form av hva man kan surfe på, innstalere etc.) men at skolen eier selve PC'n. Kombiner disse to metodene, IT får kun metode 2 å holde ansvar på, og de som er misfornøyd/vil ha kontroll på maskinvare kan gjøre dette selv Her i hordaland har jeg to ord å si til fylket: Fuck off Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå