Gå til innhold

[Løst] 3720qm vs 3610qm

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe meg ny laptop om litt over en uke, jeg driver da sterkt å vurderer en Alienware pc, men det jeg lurer på er; er det verdt å betale 1500 ekstra for 3720qm?

Den har stock 0.1ghz høyere clock, 0,2 høyere på firekjerner TurboCore og 0,3 høyere på single TurboCore (det jeg tipper blir brukt på spill?).

Annet enn å spille så kommer pc'en til å bli brukt til filmredigering og musikkproduksjon. Kommer da den økte multicore clocken til nytte så det merkes?

Resten av delene:

8gb RAM

500gb harddisk(+kjøpe tredjeparts SSD)

7970m

(tipper det er det relevante)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor alienware?

Mulig han liker utseendet, god byggekvalitet, 3 års garanti, gode erfaringer med Alienware, eller ikke har hørt om Multicom

@Torpedo_Peter, ikke bare er det særdeles dumt å overklokke en laptop, men med låst base clock kan man kun overklokke med multipliere.

Lenke til kommentar

Hvorfor alienware?

Mulig han liker utseendet, god byggekvalitet, 3 års garanti, gode erfaringer med Alienware, eller ikke har hørt om Multicom

@Torpedo_Peter, ikke bare er det særdeles dumt å overklokke en laptop, men med låst base clock kan man kun overklokke med multipliere.

Stort sett enig, men hvis kjøleløsningen er god nok, hvorfor ikke? Ikke mye å hente, da. Jeg overklokker fra tid til annen AMD Turion TL-52 fra 1,6 til 1,8 GHz. Det hjelper litt når jeg konverterer video.

Lenke til kommentar

Budsjett?

Budsjettet spiller ikke rolle..lurer bare på om det er verdt det..

Vel spørsmålet du bør stille deg er vel om du godtar at konverteringen tar 30 minutter istedet for 27 minutter ;)

Ikke så stor forskjell altså?

Hvorfor alienware?

Og ja...det er for det meste grunnen, men joda har sett på multicom, men jeg liker de bare ikke..

SÅÅ overall, så bare går jeg for 3610qm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...