roggjah Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hei Har bestilt nye deler til pcen, men beholder mine 2 gamle harddisker. hd1: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=378747 hd2: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343054 Er ikke helt inne på hvordan jeg disponerer diskene mine best mulig. Skal ha windows 7 64 bit, og pcen skal i første omgang brukes til diablo 3. Bør jeg installere både windows, drivere, og diablo på hdd1? eller bør jeg kun ha windows + drivere på hdd1 og installere spill på hdd2? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Den raskeste på OS vil du få mer igjen for. I spill er det loadinga du vil merke det på, 5 eller 5,1 sek. Det er SSD du vil merke forskjell på, ikke mellom de to. Har en slik selv, men har SSD på OS så satte den til wow-disk. Lenke til kommentar
roggjah Skrevet 22. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2012 Den raskeste på OS vil du få mer igjen for. I spill er det loadinga du vil merke det på, 5 eller 5,1 sek. Det er SSD du vil merke forskjell på, ikke mellom de to. Har en slik selv, men har SSD på OS så satte den til wow-disk. ok, så om jeg forstår rett, så bør jeg KUN ha OS på raskeste disken always? Vil du anbefale å investere i en SSD til OS? og bruke raptoren til kun gaming, og fylle den siste med "rot"? Vil loading tida i spill øke i forhold til hvor mye annet drit/ hvor mange andre spill som er på samme hdd, eller er det bare tilfelle når hdd begynner å bli veldig full? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Så legnge dataene ligger sammen så skal ikke fullhet påvirke det. Siden du ikke får merkbar gevisnt i spill med raptoren kan du bruke det til OS så får du iallefall raskere oppstart og ting du kan merke det på. Har BF3 ol på SSD, og merker ikke forskjell. Kanskje i spill som autosaver, så vil du ikke oppleve lagg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå