Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har da det herlige problemet med at jeg har begynt å utvikle følelser for ei jente som allerede har en kjæreste.

Møtte hu for circa et og et halvt år siden, som en venn vel og merke, men begynte å få litt gjensidige følelser for hverandre etter et par måneder.

Vi var selvfølgelig klare fra stunden dette kom på bordet at det ikke var noe å ta videre, siden hu tross alt hadde en type, og jeg var fast bestemt på at jeg ikke ville bryte opp noe forhold eller skape utroskap (det er det værste jeg vet, tro meg). Vi har IKKE gjort noe som kan ødelegge forholdet, vi har vært veldig ærlige og klare på hva som kom til å skje og burde skje, og vært enige hele veien.

Følelsene hu hadde for meg er så og si borte, og jeg vil også bli kvitt følelsene jeg har for hu, siden jeg føler at jeg ikke klarer å bevege meg videre før det er ute av verden, og jeg vil veldig, veldig gjerne klare å bevege meg videre, men jeg vil også beholde vennskapet vi har. Vi har alltid vært venner, og jeg vil kunne gå tilbake til det stadiet, fordi jeg har aldri møtt enn bedre person enn henne.

Så, noen tips til hva jeg burde gjøre? Siste utvei av alt er å bryte kontakt, fordi vi vil veldig gjerne fortsette vennskapet, jeg har sjeldent møtt noen jeg har fått så god kontakt med.

Takk på forhånd, føler at dette problemet virkelig tærer på meg noe helt vanvittig mye. Anonym poster: a2224cc4c10f6929351e169562f583d8 Anonym poster: a2224cc4c10f6929351e169562f583d8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å finne ei anna jente som du flørter litt med og er med, det funka for meg. Kanskje være litt mindre med ho og med andre venner?

Vet hvordan det er å ha følelser for ei som har kjæreste og være venn med ho.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil jeg finne en ny, problemet for meg er bare det at når jeg først har følelser for en person, så er det som om det ikke eksisterer noen andre rundt meg.

På grunn av dette har jeg faktisk måtte avvise og såre andre personer, fordi jeg rett og slett ikke har greid å utvikle følelser for noen andre enda. Det har gjort alt sammen enda tyngre, å vite at det faktisk har gått utover andre også.

Derfor jeg må kunne greie å miste de følelsene jeg har, før jeg kan få følelser for en annen.

Mitt største ønske akkurat nå er å finne ei annen, som jeg har like sterke følelser for og som har det tilbake. Det er alt jeg ønsker, men jeg får det rett og slett ikke til i den situasjonen jeg er i.

Anonym poster: a2224cc4c10f6929351e169562f583d8 Anonym poster: a2224cc4c10f6929351e169562f583d8

Lenke til kommentar

har prøvd å gi andre et forsøk, har "holdt på" med andre jenter som jeg har måtte avslutte med fordi etter å ha forsøkt å få følelser for personen, men til slutt funnet ut at det er ingenting og jeg fortsatt har følelser for denne jenta. Det som er værst er når motparten får følelser for meg, og jeg må avbryte det hele fordi jeg rett og slett har følelser for en person jeg aldri kan få. Det er grusomt, men jeg er ærlige med absolutt alle sammen jeg har "holdt på med" og har aldri vært ute etter å såre noen, selv om det har endt sånn ved noen tilfeller.

Anonym poster: a2224cc4c10f6929351e169562f583d8

Lenke til kommentar

Det krever sin man å på kommando "komme over noen". En må ligge i hardtrening over lengre tid, grensen over til det kyniske er hårfin.

Det er bedre å bytte ut den ene lasten mot den andre. Finn deg noe annet som opptar din oppmerksomhet i noen uker, vips har du kommet over henne.

Og n.b. Forskning viser at gutter og jenter meget sjelden kan være venner uten at det utvikles STS (sexual tension syndrome).

Lenke til kommentar

Det krever sin man å på kommando "komme over noen". En må ligge i hardtrening over lengre tid, grensen over til det kyniske er hårfin.

Det er bedre å bytte ut den ene lasten mot den andre. Finn deg noe annet som opptar din oppmerksomhet i noen uker, vips har du kommet over henne.

Og n.b. Forskning viser at gutter og jenter meget sjelden kan være venner uten at det utvikles STS (sexual tension syndrome).

Vet at det er vanskelig å forbli venner, vet det er mulig, men med tanke på at jeg møtte hu som en god venn (og var det en god stund før følelsene kom inn i bildet) og at jeg egentlig aldri har hatt en veldig seksuell tiltrekkelse til henne så er jeg villig til å forsøke så hardt som overhode mulig å la det bli et vennskap som kan fungere. Håper det er mulig, men vet at det er.. vanskelig, veldig vanskelig.

Takk for tipsene forresten, kom med mer, jeg er desperat etter hjelp! Anonym poster: a2224cc4c10f6929351e169562f583d8

Lenke til kommentar

Om du sliter veldig vil nok det beste være å kutte kontakten, men det trenger bare å være til du føler at du er klar til å ta opp kontakten igjen. De eneste alternativene til det er å forelske seg i noen andre, eller bare innse at toget har gått.

Lenke til kommentar

Jeg har skjønt at den båten har gått, det har jeg alltid vært klar over, men allikevel føler jeg at følelsene jeg har for hu hindrer meg fra veldig mye, og helt ærlig det har gjort meg veldig deprimert i det siste.

jeg vet det aldri kan bli noe, jeg vet jeg bør finne noen andre men selv om jeg vet alt dette, at båten har gått for lenge siden, så har jeg fortsatt sterke følelser for henne, noe hu teknisk sett vet, men som jeg kanskje har underspilt ganske mye, så hu ikke skal føle seg skyld i noe, eller få dårlig samvittighet for det. Anonym poster: a2224cc4c10f6929351e169562f583d8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...