Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower

Silver Power SP-SS500 500W PSU

AMD Phenom II X4 955 3,2 ghz prosessor

8GB ram

NVIDIA GeForce GTX 460

MSI hovedkort

1TB HDD

Eller

AMD Phenom II Quadcore 4x3ghz,

1 terrabye Harddisk,

4gb ram,

ati radeon hd 4870

512mb skjermkort,

AM3 Hovedkort,

1 stk duallayer combibrenner

og en stk dvd brenner. 14" skjerm bygd inn i kabinettet.

Begge er brukte, så trenger bare å finne ut hvem som funker best som en brukbar spill pc.

Er ikke så intelligent på grafikk kort, hva burde jeg velge?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du betale for dette? Og hva er så prisforlangende for de 2?

Budsjettet ligger på maksimalt 5000

Skal du betale for dette? Og hva er så prisforlangende for de 2?

Edit: Den øvre går for 3500, den andre for 4900

Lenke til kommentar

Til spilling så er de der håpløst utdaterte!

spar et par tusen til og kjøp noe nytt..

Er ikke ut etter ultra grafikk, ser etter noe som ikke får frame drops på grei kvalitet, feks medium. Vil bare at det skal kjøres smooth.

Tror du noen av de passer til det?

Lenke til kommentar

GTX460 yter noe bedre enn HD4870 så det er det klare valget hva spillytelse angår.

Den har også den mest vettuge prisen av de 2 selv om jeg nok ville sett at prisen lå 1000kr lavere.

Det er satt opp noen forslag til nye maskiner her inne til rundt 5000kr som vil yte betydelig bedre enn denne maskinen, da får du jo også full 5års reklamasjonsrett. Men det er opp til deg,

Edit: Som nevnt over så er det ikke noen kruttønne den maskinen med GTX460.

Personlig ville jeg prøvd å sy sammen noe nytt hvis du skal spille nye spill.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

GTX460 yter noe bedre enn HD4870 så det er det klare valget hva spillytelse angår.

Den har også den mest vettuge prisen av de 2 selv om jeg nok ville sett at prisen lå 1000kr lavere.

Det er satt opp noen forslag til nye maskiner her inne til rundt 5000kr som vil yte betydelig bedre enn denne maskinen, da får du jo også full 5års reklamasjonsrett. Men det er opp til deg,

Visst det ikke kreves for mye leting på nett/sammensetning av specs på komplett/dustinhome, er det mulig å få noen greie anbefalinger? Mellom 3 til 4000 hadde vært fint, men å få en en helt ok spill pc for den pris ville nok være vanskelig, eller?

Den øverste er grei til medium settings, men sjekk tråden jeg linket til i post #4. TS der kunne kjøpe samme PC for kr 3000 ink frakt.

Finner den ikke på komplett lengre.

Lenke til kommentar

Er ikke ut etter ultra grafikk, ser etter noe som ikke får frame drops på grei kvalitet, feks medium. Vil bare at det skal kjøres smooth.

Spille hva egentlig?

Klart det funker sikkert som entry gamer maskiner, men på generellt grunnlag så anbefaler jeg å legge litt mer penger på bordet,

den til 4900 er jævlig overpriset btw

Lenke til kommentar

Spille hva egentlig?

Klart det funker sikkert som entry gamer maskiner, men på generellt grunnlag så anbefaler jeg å legge litt mer penger på bordet,

den til 4900 er jævlig overpriset btw

det var en måte å si det på.

Ønsker å kunne spille litt generelle fps spill, rpg som sc2 og diablo 3, ++ mini games som minecraft.

Grafikken er ikke noen stor rolle for meg, skala fra low-ultra holder medium fint.

Lenke til kommentar

Mange her på forumet som kan sette opp en budskjett gamer til rundt 5k, men jeg kan ikke desverre ikke hjelpe deg(har ikke aning hva som gir bang4buck i det segmentet her).

@Vidarkri: har hørt at et skjermkort kan vær bra om gaming er formålet :p

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Dette oppsettet yter betydelig bedre enn disse aldrende kjempene.

http://www.prisguide...l/lister/121972

Mulig du må legge på OS eller annet, men det er et sted å starte. Prisen starter på 4030kr ca.

Nå skal jeg ikke kalle meg ekspert eller noe, men specsene for denne:

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower

Silver Power SP-SS500 500W PSU

AMD Phenom II X4 955 3,2 ghz prosessor

8GB ram

NVIDIA GeForce GTX 460

MSI hovedkort

1TB HDD

Så bedre ut enn hva den prisguiden kunne gi for den pengen. Skjønner at det kan justeres og tvistes, men iforhold til at jeg ikke driter penger T_T , og selv om den er brukt syntes jeg den over ser ut som et ok valg.

Hva er det som dårlig med den?

Den utkonkurerer laptopen min, som faktisk tar spill på lav grafikk, så den burde jo kunne kjøre medium, eller?

Lenke til kommentar

Cluet er at det er for dyrt for en brukt maskin. Jeg skjønner at det kan være dyrt å være fattig men da anbefaler jeg heller at du sparer en mnd til og går for noe skikkelig.

Uten å ødelegge kvelden må jeg bare lure på hva jeg skal se etter, hva betyr mye for en spill pc,

og i hva slags grad?

Lenke til kommentar

Oppsettet jeg linket har cpu(i3-2120) som er kraftig nok til å dra f.eks et GTX 560 ti kort som klarer det aller meste i high og ultra.

Får nesten bare tulle litt rundt med dette maskin byggingen. Får bare håpe det ender med et godt resultat!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...