Hveding Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hei! Jeg har nå stått uten jobb i 2mnd, å registrerte meg som arbeidssøker på Nav.no. Har også vært på et Nav informasjons møte. Nå har pengene tatt slutt, å det er krise.. Jeg som har vært ALT før treg. Så jeg flytter hjem en tur til min gamle mormor.. Men trenger jo mat penger! Hva kan jeg gjøre ??? Fått høre at jeg kan søke arbeidsleidghets trygd eller noe slikt, men har ikke peiling på hvor eller hvordan jeg får ordnet det. Setter STOR pris på hjelp! Mvh Patrick Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidssøker/Inntektssikring/Dagpenger Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Prøvd å søke jobb selv? (uten nav) Det er slik man får seg en jobb. Lenke til kommentar
darket Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 å være arbeidsledig er like hardt som å jobbe, stå opp tidlig, søk på masse jobber, ta deg tid til å gjøre et grundig arbeide med dette. Lag åpne søknader, lever de ut til potensielle arbeidsplasser, ring rundt, skaff kontakter, meld deg inn i vikarbyrå, og ikke gi deg før du er utslitt på kvelden. Ta strøjobber, ta jobber du ikke liker, vær aktiv, klipp plen, skift dekk, vask biler. Sitter du hjemme og ser på oprah failer du. 2 Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Vel. Du kan gjøre som jeg gjør. Viktigst er at du søker om arbeidsledighetstrygd på Nav der du bor først, i morgen... Behandlingstiden tar tid.. Kan kontakte sosialkontoret for å søke om krisehjelp, eller et lån. Viktig å være rolig og høflig siden det da er lettere å få hjelp. Forklare situasjonen. Ta en tur på arbeidskontoret, bruk telefonkatalogen og bruk de "Gule Sider" etter hvilket yrke du vil jobbe i. For eksempel snekker. Så ringer du rundt og prøver å få til en uforpliktende samtale med en eventuell fremtidig abeidsgiver. Vær positiv slik at arbeidsgiveren skjønner at det vil lønne seg å få akkurat deg. At du kan begynne i morgen, tar hva som helst, (viktig å få en fot innenfor), og at du er arbeidsom og lærevillig. liker utfordringer og å bli kjent med nye mennesker. Lett for å tilpasse deg, osv.. Du kan ikke være kresen. Tenk at du uansett kan bytte jobb senere når du har god tid tl å finne drømmejobben, men det viktigste nå er å faktisk få en inntekt..., håper dette vat til hjelp Du får ha en god jobb-jakt. Hadde vært hyggelig med en update for hvordan deg går vidre med deg:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå