Elvis Plesly Skrevet 28. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2012 Hva har det å si at det er vannkjølt? Er jo bare bedre kjøling Nei. Vannkjøling er helt annerledes fra det vanlige kjøleribbe-systemet: Varmen transporteres og fjernes med vann. Radiatorene fører varmen ut fra kabinettet. Det er ikke det samme som luftkjøling der du er avhengig av et annet kabinett og vifteoppsett for best resultat. Ok, jeg har tenkt med vannkjøling men finner det bare or cou? Eller er det bare for cpu. Du forvirrer meg Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 (endret) Ok, jeg har tenkt med vannkjøling men finner det bare or cou? Eller er det bare for cpu. Du forvirrer meg OK, her får du to bilder av datamaskiner, det ene er vannkjølt og det andre er luftkjølt. Med vannkjøling kan man kjøle alt av komponenter, men i dag er det mest vanlig å kjøle grafikkort og hovedkort siden det er her de store strømslukene ligger i en moderne PC. Om dette ikke er svaret du ønsker vil jeg anbefale deg å stave korrekt og mulighens lese igjennom en gang før du poster for å forsikre deg om at det du legger ut er forståelig. EDIT: Den ene løsningen koster deg 500 kr Den andre løsningen koster deg 3500 kr. Endret 29. mai 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Det er interessant hvilken vei denne tråden har tatt TS, hva er det du skal ha kortet til? Antar jeg korrekt at du har planer om å bygge et komplett system? Med tanke på at du har tråden "Gamer pc ca 7-8k" vil jeg videre anta at du har 7-8 tusen til rådighet. Er du villig til å bruke flere tusen på vannkjøing, og dermed ende opp med et dårlig skjermkort og dårlig prosessor? -Deluze Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Det er interessant hvilken vei denne tråden har tatt TS, hva er det du skal ha kortet til? Antar jeg korrekt at du har planer om å bygge et komplett system? Med tanke på at du har tråden "Gamer pc ca 7-8k" vil jeg videre anta at du har 7-8 tusen til rådighet. Er du villig til å bruke flere tusen på vannkjøing, og dermed ende opp med et dårlig skjermkort og dårlig prosessor? -Deluze Lurte egentlig bare på hva det var, ikke at jeg skulle ha det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå