Gå til innhold

Hvilket Z77 hovedkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjeller:

CFX/SLI-støtte

Chipset (Z77 har 4 interne USB3.0-porter over Z68)

Strømforsyning (viktig for overklokking)

IO (SATA-porter, USB-porter, LAN-porter, displayoutputs)

LE/LX-merket på ASUS kan man se på som "Lack Edition," de har grunnfunksjonaliteten på plass.

Hvis du ser på budsjettkort bør du se på ASRock, Gigabyte og muligens MSI.

Lenke til kommentar

Forskjeller:

CFX/SLI-støtte

Chipset (Z77 har 4 interne USB3.0-porter over Z68)

Strømforsyning (viktig for overklokking)

IO (SATA-porter, USB-porter, LAN-porter, displayoutputs)

LE/LX-merket på ASUS kan man se på som "Lack Edition," de har grunnfunksjonaliteten på plass.

Hvis du ser på budsjettkort bør du se på ASRock, Gigabyte og muligens MSI.

Har du et hk o anbefale for overklokking med et billig og bra hk fra dustin?

Et med med ikke så forferdelig bios..

Lenke til kommentar

Trenger du trådløst nett? En fordel med de litt dyrere utgavene av Z77 er at de har innebygd Wifi.

Bruker kabel, men hvem vet når det kan komme til nytte så like greit. Ellers er det greit med det fordi det er nyere, altså blir mindre utdatert da om man kan si det sånn.

Bruker kabel

Vil du si det er det beste for prisen?

Og den har samme spesifikasjoner som et ASUS til 1368??

Lenke til kommentar

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Det hovedkortet har UEFI.

Beste hovedkort for prisen er et helt ukjent begrep for meg. Det gjør jobben sin, og det er det billigste hovedkortet med Ivy Bridge-støtte ut av eska

Nei, det har ikke samme spesifikasjoner som et ASUS til 1368, dett er alltid små forskjeller.

Hva er det du trenger at hovedkortet ditt skal gjøre? SLI, CFX, SATA-porter, USB-porter, hard overklokking, nettverkstilkoblinger, PCIe-porter og lignende er det du må se etter.

Lenke til kommentar

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Det hovedkortet har UEFI.

Beste hovedkort for prisen er et helt ukjent begrep for meg. Det gjør jobben sin, og det er det billigste hovedkortet med Ivy Bridge-støtte ut av eska

Nei, det har ikke samme spesifikasjoner som et ASUS til 1368, dett er alltid små forskjeller.

Hva er det du trenger at hovedkortet ditt skal gjøre? SLI, CFX, SATA-porter, USB-porter, hard overklokking, nettverkstilkoblinger, PCIe-porter og lignende er det du må se etter.

Trenger for det meste alt du trenger.

Så et ASUS på dustin til 1369,- trenger et som er like bra som den. Men gjerne billigere da.

Lenke til kommentar

Du kan ikke få noe for ingenting, det er en grunn til at det er mange modeller i ASUS' P8Z77 serie.

Finn ut hva som er kravene dine med tanke på hva som skiller de ulike modellene. ASUS sine nettsider har et greit verktøy for å sammenligne funksjonene til de ulike hovedkortene.

Trenger du alt det et hovedkort til 1369,- gir tviler jeg sterkt på at du vil finne nøyaktig det samme i et hovedkort til under 1000,- Det er en grunn til at det koster mer i utgangspunktet.

-Deluze

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så et ASUS på dustin til 1369,- trenger et som er like bra som den. Men gjerne billigere da.

Klarer du å være mindre spesifikk :blink:

Hvilket ASUS er det snakk om?

Angående hva jeg trenger av et hovedkort, så vil dette tilfredsstille mine krav.

Den er fin den.

Gjerne et billig z77 til den prisen.

Lenke til kommentar

Angående hva jeg trenger av et hovedkort, så vil dette tilfredsstille mine krav.

Den er fin den.

Jeg siterer deg bare jeg:

Når du velger å være såpass uklar og uforståelig fortsetter jeg med å svare på samme kryptiske måte med at "Z68X-UD3H er for det meste alt jeg trenger."

Lenke til kommentar

Den er fin den.

Når du velger å være såpass uklar og uforståelig fortsetter jeg med å svare på samme kryptiske måte med at "Z68X-UD3H er for det meste alt jeg trenger."

Ja, men så er det z68 og ikke z77.

Lenke til kommentar

Den er fin den.

Men Z77 gir ikke meg noe jeg trenger, for jeg har en Sandy Bridge prosessor og bryr meg fint lite om jeg får 500MB/s eller 450MB/s over USB3.0 siden jeg ikke enda har giddet å skaffe en ekstern USB3.0 HDD, og jeg er absolutt ikke i markedet for Thunderbolt.

EDIT:

Om du ikke skjønner hvorfor jeg svarer slik er delvis fordi spørsmålet ditt er formulert slik at det er den eneste fornuftige måten en kan svare på det og Deluze har allerede forklart akkurat hva problemet er. Jeg kan ikke vite hva du trenger av funksjonalitet.

Dette kan sammenlignes med å ringe til nærmeste sykkelbutikk og si du skal ha en sykkel, uten å nevne noe om pris, funksjonalitet, vekt og bruksmønster, så ber du om å få den sendt i posten og nevner at du fant en fin DBS-sykkel på intersport til 5000 kr og du ønsker en sykkel til lavere pris som gjør det samme. De fleste mennesker på den andre enden av linja hadde da sagt "HÆ?", som er akkurat det jeg gjør nå.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Den er fin den.

Men Z77 gir ikke meg noe jeg trenger, for jeg har en Sandy Bridge prosessor og bryr meg fint lite om jeg får 500MB/s eller 450MB/s over USB3.0 siden jeg ikke enda har giddet å skaffe en ekstern USB3.0 HDD, og jeg er absolutt ikke i markedet for Thunderbolt.

Gidder du å skrive opp oppsettet fra PCen din?

Lenke til kommentar

Jada, skjønner ikke hvorfor det skal hjelpe deg på noe vis siden dette er vannkjølt

CM 690 II Advanced med HDD-bur utmontert, vifter erstattet med Gentle Typhoons.

RS240

Phobya G-changer 120mm

XSPC Dual-Bay res for 2x Laing DDC

EK Supreme HF EN

EK FC-7970 EN

Koolance 3/8"ID-1/2"OD Black

ZM-MFC1

i7-2600k

4x4GB Corsair Vengeance Blue

Sapphire HD 7970

P8Z68-V PRO

Corsair Force 3 120GB

Western Digital Caviar Green 2TB

Samsung Spinpoint F3 1TB

ASUS Xonar DX

Corsair AX850 (Byttet fra HALE90 850W pga mindre størrelse for en ekstra rad i bunn.)

Qpad MK-80

Sennheiser HD 555

Zalman clip-on mic

Steelseries Xai

BenQ XL2410T

Dell U2312HM

Lenke til kommentar

Jada, skjønner ikke hvorfor det skal hjelpe deg på noe vis siden dette er vannkjølt

CM 690 II Advanced med HDD-bur utmontert, vifter erstattet med Gentle Typhoons.

RS240

Phobya G-changer 120mm

XSPC Dual-Bay res for 2x Laing DDC

EK Supreme HF EN

EK FC-7970 EN

Koolance 3/8"ID-1/2"OD Black

ZM-MFC1

i7-2600k

4x4GB Corsair Vengeance Blue

Sapphire HD 7970

P8Z68-V PRO

Corsair Force 3 120GB

Western Digital Caviar Green 2TB

Samsung Spinpoint F3 1TB

ASUS Xonar DX

Corsair AX850 (Byttet fra HALE90 850W pga mindre størrelse for en ekstra rad i bunn.)

Qpad MK-80

Sennheiser HD 555

Zalman clip-on mic

Steelseries Xai

BenQ XL2410T

Dell U2312HM

Hva har det å si at det er vannkjølt? Er jo bare bedre kjøling

Lenke til kommentar

Asus P8Z77-v eller v pro, er svært gode.

Disse har også Intel GBE-adapter, personlig er jeg "allergisk" mot Realtek-nettverk på utstyr som har litt krav til ytelse... De billigere modellene i serien, inkl. M-ATX-kortene (bortsett fra Gene V Maximus) har bare Realtek.
Lenke til kommentar

Hva har det å si at det er vannkjølt? Er jo bare bedre kjøling

Nei. Vannkjøling er helt annerledes fra det vanlige kjøleribbe-systemet:

Varmen transporteres og fjernes med vann.

Radiatorene fører varmen ut fra kabinettet.

Det er ikke det samme som luftkjøling der du er avhengig av et annet kabinett og vifteoppsett for best resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...