Nani95 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Finnes det fettfri ost her i Norge? Vet det finnes i USA! Hadde vært gull! Fettfri ost = bare proteiner Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) Fettfri ost = sykt prossesert og egentlig ganske ekkelt. Hva tror du forresten man erstatter fettet med i "fat-free" produkter? Som oftest stivelse (carbs), så det å si at det BARE er proteiner blir litt drøyt. Det finnes nok av lettvarianter der ute. Ser heller ikke målet med å totalt unngå fett. Endret 22. mai 2012 av OlafG 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) De ostene jeg har sett med et redusert fettinnhold har gjerne hatt et tilsvarende redusert proteininnhold. Edit: Sjekket litt rundt og ser at dette gjelder mest for smøreoster. Vanlig gulost har gjerne mye protein, selv i lettutgaver. Endret 22. mai 2012 av Må jeg? Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Hmm.. Siden jeg carb cycler spiller det klart best om det er fett i osten og ikke carbs på non-carb dagene mine. Men lekte bare litt med tanken om at det ville vært kun proteiner:) Så disse fat-free ostene de har i usa inneholder mye carbs istedenfor fett? Lenke til kommentar
ameriie Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Tviler på at fettfri ost smaker noe særlig godt, så jeg ville nok holdt meg til vanlig ost. Man trenger uansett litt fett, bare det ikke går over grensa. Men hvem vet, kanskje fettfri ost smaker helt supert? Lenke til kommentar
Daniel173 Skrevet 9. juli 2020 Del Skrevet 9. juli 2020 OlafG skrev (På 22.5.2012 den 22.22): Fettfri ost = sykt prossesert og egentlig ganske ekkelt. Hva tror du forresten man erstatter fettet med i "fat-free" produkter? Som oftest stivelse (carbs), så det å si at det BARE er proteiner blir litt drøyt. Det finnes nok av lettvarianter der ute. Ser heller ikke målet med å totalt unngå fett. Det er jo ikke riktig i det hele tatt. Målet hanns er jo åpenbart ikke å ungå fett, men heller, som du sier, å erstatte fette med karbohydrater. Fett har 4 kalorier per gram, karbohydrater har ett. Det er ikke dårlig bare fordi det er prossesert. Jeg leter også etter fettfri ost, finner bare fettredusert på butikkene nær meg. Så hvis noen finner ut hvor man kan få tak i plis si ifra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå