Gå til innhold

Hvilket spillmagasin er best?


Anbefalte innlegg

Jeg abonnerte på PCPlayer husker jeg, knallblad! Men så gikk det konk i Norge og nå gir de det bare ut i Norge. Alle andre pcblader jeg har lest etter det har ikke vært i nærheten av PCPlayers kvalitet. Derfor har jeg slutte å kjøpe PC-blader bortstett fra når jeg skal på flytur... :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei, bladet er jo myntet på familier som bestiller komplette maskiner fra dell og lignende, ikke noe for oss "proffer", da er PcPro tingen :)

 

Jeg abonerer på PCPro, men det kommer jeg garantert ikke til å fortsette med. Bladene blir liggende så godt som ulest i hylla. Synes ikke de fortjener tittelen "PCpro", det er ikke akkurat veldig avanserte saker de skriver om. Jeg skal innrømme at jeg ikke kan alt de skriver om, men når det gjelder de temaene som er interessante er bladet alt for banalt. Som spillmagasin er de vel heller ikke så mye å skryte av. Likte Tekno godt (før det ble Tekno Games).

Helt enig her. PCPro er vel snarere myntet på de som helst ville hatt god peiling, men ikke vet om bedre kilde-alternativer? Synes layouten også sier ganske tydelig at dette kun er en tech-fiksert utgave av "Komputer for alle" og "Hjemme-PC". Kjøp heller Computer Arts, Computer Music, @Create eller lignende bransjeblader. Skal man ha noe som dekker alt mulig, kan jeg anbefale PC Plus, PC Format og Personal Computer World - der har jouralistene i hvert fall den nødvendige autoritet på sine fagområder.

Lenke til kommentar

PCPlayer gikk konkurs ja :( . Men tror bare det var i Norge og Sverige. For i danmark selger de det enda. Var snakk om at de igjen skulle åpne avdeling i Norge. Jeg håper det fordi det var Kanonblad! Og til en rimelig penge og (det var noe av grunne til at de gikk konkurs). For bare håpe de vil gi det ut i Norge igjen. :shrug:

 

PCPlayer sin hjemmeside.

Lenke til kommentar

finns pc format fortsatt?

Jeg likte dem best for de ga ikke 90 % + i øst og vest, og slik burde det være. Man gir i mange magasiner for høye karakterer syns jeg. En stor feil til pc format var at de ga Realms of the Haunting rundt 50 %.

Ellers etter at jeg gikk over til kabel så bryr jeg meg ikke om de lengre(en del av planen med kabel). Kanskje hvis jeg skal fly, ellers aldri. 150 for et blad er 100 for mye(tror Narvesen må ta noe skyld her). Dessuten er det stort sett bare cd blader å oppdrive, og hvis de har dvd utgaven tar de ekstra for det. Sånn som de gjorde det for 10 år siden.

Og de engelske er bedre lesing. Unntaket må være han gamle fyren til PC gamer US som skreiv om strategi.

Lenke til kommentar

Edge og Games er nok de eneste bladene som har noe verdifullt lesestoff. Da jeg åpnet denne tråden var jeg sikker på at Edge var favoritten. Edge skiller seg ut med egne artikler (ikke rippet), retrospill en gang i blant, og nyheter man ikke har lest for 3 uker siden på nettet. Dessuten vet de hva de driver med (ikke slik som Offisielt PS2 Magazine), gidder å rette opp feil i bladet (som OPS2M ikke gidder å gjøre) og folk som vet hva google er før de sender innlegg til dem. Liker dessuen formatet, forsidene og fordi de ikke tar med DVD`er med demoer som stiger prisen på bladet betraktelig.

Lenke til kommentar

PCGW,hjemme pc og Pc pro er noen blader jeg liker å lese.

 

i PCGW er det mye info om spill og det følger med en dvd på 4.8 GB med masse drivere,trialers,demoes..osv

 

Hjemme pc er et blad som har stoff om digitalkamraer,printere,spill,tester.osv(cd medfølger)

 

Pc pro er et veldig bra blad som har tester og en cd med programvarer følger med

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Lurer på om jeg skal begynne abonnere på et utenlandsk/norsk spill blad. Så fant denne gamle tråden og lurer på hva folk leser nå? hva som er best?

8904028[/snapback]

 

Liker best Games eller Edge, begge er utrolige gode blad med profesjonelle, seriøse og dype anmeldelser og artikler. De dekker også både PC og konsoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...